Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Mark Webber promluvil o Michaelu Schumacherovi. Servítky si moc nebral
4.9.2018 | Petr Prokopec
O Michaelu Schumacherovi jsme se toho v poslední době moc nedozvěděli. Jeho stav je neznámou a na jeho minulost lidé obvykle vzpomínají jen s obdivem. Mark Webber je otevřenější.
Mark Webber pověsil závodní kariéru na hřebík již na sklonku roku 2016. Od té doby se věnuje pouze reprezentativním aktivitám pro Porsche, v televizi pak podobně jako Nico Rosberg komentuje dění ve Formuli 1. Také na adresu svého bývalého parťáka u stáje Williams se nyní vyjádřil v pořadu Beyond the Grid, který mapuje zákulisí královské motoristické disciplíny. Řekl i pár slov o Sebastianu Vettelovi, nejvíce ale zaujal tím, že promluvil o Michaelu Schumacherovi, jemuž byl svého času též sokem. Nebyl totiž nijak zvlášť diplomatický a řekl na rovinu svůj názor.
Sedminásobného mistra světa Webber popisuje jako „paranoidního perfekcionistu“. Schumi měl dle jeho názoru po většinu své aktivní kariéry vše naplánováno do nejmenšího detailu. A pokud nebyl nikým ohrožován, svůj plán následně i převedl do reality. Mnohdy ale stačilo málo, a rázem byl na světě nemalý skandál. Příkladem takového zkratkovitého jednání byla kvalifikace na Velkou cenu Monaka v roce 2006.
V té době již Schumacher společně s Ferrari v šampionátu ztráceli dominanci, v rámci sezóny dosáhl na sedm vítězství stejně jako Fernando Alonso. Právě ten měl v Monaku nakročeno k zisku pole position, což ovšem německý šampión nehodlal dopustit. V zatáčce Rascasse proto po zajetí svého rychlého kola odstavil monopost, což následně zkusil omluvit slovy o tom, že „zablokoval přední kola a byl příliš široký“.
To ovšem komisaři „nebaštili“, Schumi tedy nakonec místo prvního místa na startu zamířil po penalizaci na úplný konec. Z vítězství v monackém knížectví se tak nakonec radoval Alonso, zatímco se Schumacherem hodlal o jeho jednání mluvit snad každý jezdec. Webber samozřejmě nebyl výjimkou, nicméně ani před ním německý jezdec dva týdny po incidentu své chování neospravedlnil a trval na svém.
Přesto Webber o Schumacherovi hovoří s úctou, zároveň ovšem konstatuje, že je to zvláštní člověk. „Měl výjimečné schopnosti,” uvádí na jeho adresu. Někdy se ale prostě nedokázal kontrolovat: „Když měl přilbu na hlavě, občas mu shořely všechny pojistky,” uzavírá své hodnocení německého šampiona.
V onom roce 2006 Australan jezdil po boku Nica Rosberga, jehož charakter byl diametrálně odlišný od mnohdy až příliš sebevědomého krajana. Budoucí mistr světa z roku 2016 si v počátcích své kariéry příliš nevěřil, což se podepisovalo na jeho výkonech. Rosberg se tak „našel“ až ve chvíli, kdy Schumiho v kokpitu Mercedesu nahradil Lewis Hamilton, který jej vybičoval na maximum sil.
A co Vettel? Ten byl dle Webbera charakterově blíže spíše Schumimu než Rosbergovi. „Jakmile se objevily komplikace, stal se poněkud nepředvídatelným.“ Australan přitom odkázal hlavně na Velkou cenu Japonska v roce 2007, kdy Němec jezdil ještě za Toro Rosso. Nicméně i v „béčkovém“ voze mohl získat třetí místo, kdyby však za safety carem nenaboural právě do Webbera v Red Bullu.
„Díval jsem se na něj a naznačoval, že stále svítí světla. Nedošlo tedy na restart, stále jsme byli za safety carem. On si jej ale nechal odjet a jen tak se poflakoval na trati, takže jsem na to šlápl a předjel jej. Další minutu jsem již jen cítil náraz. Napálil to do mně přímo zezadu, takže nás oba vyřadil,“ uvedl Webber s tím, že jinak by se stalo něco nevídaného a Red Bull i Toro Rosso by stály společně na pódiu.
Nejsou to ale samozřejmě jediné vzpomínky, se kterými se Webber svěřil. Kromě německých jezdců nezapomněl ani na Fernanda Alonsa či Lewise Hamiltona, jak se ostatně můžete přesvědčit níže. Vyhradit si ale budete muset hodinku svého času a rozhovoru kvůli ruchům v pozadí věnovat i nemalé soustředění, abyste všemu porozuměli. Proto jsme to nejdůležitější shrnuli výše.
Mark Webber nově zavzpomínal na Michaela Schumachera, Nica Rosberga a Sebastiana Vettela. Ohodnotil přitom kvality i charakter každého z nich
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den včera 18:31
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem 21.11.2024
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 21.11.2024
Nejčtenější články
- Audi potichu zbavilo dieselovou S6 falešných výfuků ještě před jejím skonem, náhrada je snad ještě horší
24.10.2024 - Marketingový šéf VW a autor sloganu Das Auto to asi přehnal s propagací Phaetonu, vyhostili ho z Číny po testu na drogy
24.10.2024 - Britové srovnali dvě vrcholná sportovní Audi sázející na úplně jiné koncepce. Vyhrál papírový outsider ze staré školy
24.10.2024 - Přímo Aston Martin prodává čtyři ze svých nejúžasnějších moderních aut, z jejich ceny se vám protočí panenky
24.10.2024 - Prodeje ojetých aut v Česku padly na desetiletá minima. Ceny klesají, diesely přes léta vybíjení posilují svou nadvládu
24.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva