Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Marchionne už vzdal snahy o spojení s GM, místo toho si udělá pořádek v FCA
7.12.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Šéf FCA nakonec polkl hořkou pilulku a místo snah o kooperaci s dalším automobilovým gigantem se bude věnovat revitalizaci Alfy, Jeepu a Maserati.
Prakticky celý letošní rok se šéf koncernu Fiat Chrysler Automobiles Sergio Marchionne snažil o spojení s konkurenčním General Motors. A jednal jako obvykle svérázně - spojení nabízel svému protějšku Mary Barra přes e-mail. Ta byla jednáním italského manažera překvapena, neboť šlo o vůbec první přímý kontakt mezi nimi. Celou záležitost nicméně promptně smetla ze stolu, pročež se Marchionne obrátil na investory FCA. Ti měli apelovat na své kolegy u GM s tím, že spojení vynese oběma automobilkám miliardy ročně.
Jak asi již velmi dobře víte, ani tento Marchionneho krok nebyl úspěšný. Nyní proto šéf Fiatu oznámil, že dokud nebude nalezen ten správný a ke kooperaci svolný partner, své snahy vzdává. „Nejde o otázku života a smrti. My se nedusíme, jsme v relativně dobrém stavu,“ uvedl dnes v Amsterdamu milovník svetrů a dodal, že nyní se tak raději bude soustředit na plán spojený s růstem jemu svěřených značek. Mimo to rovněž oznámil, že akcionáři definitivně schválili odloučení Ferrari od FCA, tedy že akcie Ferrari dosud patřící FCA budou rozděleny mezi stávající akcionáře FCA.
Díky separaci Vzpínajícího se koníka se přitom rodina Agnelliů, jejíž členové založili Fiat, stane největším podílníkem značky. Automobilku z Maranella tak bude de facto ovládat, a to i díky dohodě s Piero Ferrarim, který vlastní 10 procent značky. K danému odloučení by přitom mělo dojít 4. ledna příštího roku, ve stejný moment zamíří výrobce supersportovních vozů také na milánskou burzu v rámci sekundárního úpisu akcií.
Tato fakta jsou ale již delší dobu známa, pročež se vrátíme k Marchionneho snahám o spojení s GM. Ten poněkud uraženě dodal, že „tohle není nějaké náhodné rande, nejsem ochotný jít s kýmkoliv. Byli jsme ovšem veřejně odbyti, byli jsme odmítnuti a takové věci nemůžete lámat přes koleno. To prostě nechci. V současné chvíli nemám žádný zájem, abych dosáhl svých cílů za pomoci nepřátelských kroků.“
Tím přitom šéf FCA chtěl jen potvrdit, že zájemců o sloučení bylo mnoho, nicméně on v těchto kandidátech neviděl benefity. To samé ovšem vedení GM prohlašovalo o možné kooperaci s Marchionnem, pročež by jej odmítnutí nemělo překvapit či zaskočit. Zvláště když Američané svůj postoj deklarovali po celý letošní rok. Ač se tedy šéf Fiatu snažil polknutí hořké pilulky maximálně odkládat, nyní tak učinit musí.
Jak jsme přitom naznačili výše, nově se Marchionne bude věnovat pouze pětiletému investičnímu plánu, v jehož centru je snaha udělat ze značek Alfa Romeo, Maserati a Jeep globální automobilky. Tato strategie ale letos doznala nemalých trhlin kvůli zpomalení čínské ekonomiky, načež dozná přepracování. S novou podobou nás šéf FCA seznámí nejpozději na konci ledna, nicméně již nyní je jisté zpoždění novinek Alfy a Maserati.
Sergio Marchionne alespoň prozatím vzdává snahu o sloučení koncernů FCA a GM
Zdroj: Auto News
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
dnes - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
včera - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders včera 09:58
- Startovní listina NTC 2025 včera 08:49
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku včera 08:00
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
- Dakar 2025 je už prakticky rozhodnuto 16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 3 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
před 4 hodinami - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
před 6 hodinami - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
před 7 hodinami - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva