Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Marchionne už vzdal snahy o spojení s GM, místo toho si udělá pořádek v FCA
7.12.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Šéf FCA nakonec polkl hořkou pilulku a místo snah o kooperaci s dalším automobilovým gigantem se bude věnovat revitalizaci Alfy, Jeepu a Maserati.
Prakticky celý letošní rok se šéf koncernu Fiat Chrysler Automobiles Sergio Marchionne snažil o spojení s konkurenčním General Motors. A jednal jako obvykle svérázně - spojení nabízel svému protějšku Mary Barra přes e-mail. Ta byla jednáním italského manažera překvapena, neboť šlo o vůbec první přímý kontakt mezi nimi. Celou záležitost nicméně promptně smetla ze stolu, pročež se Marchionne obrátil na investory FCA. Ti měli apelovat na své kolegy u GM s tím, že spojení vynese oběma automobilkám miliardy ročně.
Jak asi již velmi dobře víte, ani tento Marchionneho krok nebyl úspěšný. Nyní proto šéf Fiatu oznámil, že dokud nebude nalezen ten správný a ke kooperaci svolný partner, své snahy vzdává. „Nejde o otázku života a smrti. My se nedusíme, jsme v relativně dobrém stavu,“ uvedl dnes v Amsterdamu milovník svetrů a dodal, že nyní se tak raději bude soustředit na plán spojený s růstem jemu svěřených značek. Mimo to rovněž oznámil, že akcionáři definitivně schválili odloučení Ferrari od FCA, tedy že akcie Ferrari dosud patřící FCA budou rozděleny mezi stávající akcionáře FCA.
Díky separaci Vzpínajícího se koníka se přitom rodina Agnelliů, jejíž členové založili Fiat, stane největším podílníkem značky. Automobilku z Maranella tak bude de facto ovládat, a to i díky dohodě s Piero Ferrarim, který vlastní 10 procent značky. K danému odloučení by přitom mělo dojít 4. ledna příštího roku, ve stejný moment zamíří výrobce supersportovních vozů také na milánskou burzu v rámci sekundárního úpisu akcií.
Tato fakta jsou ale již delší dobu známa, pročež se vrátíme k Marchionneho snahám o spojení s GM. Ten poněkud uraženě dodal, že „tohle není nějaké náhodné rande, nejsem ochotný jít s kýmkoliv. Byli jsme ovšem veřejně odbyti, byli jsme odmítnuti a takové věci nemůžete lámat přes koleno. To prostě nechci. V současné chvíli nemám žádný zájem, abych dosáhl svých cílů za pomoci nepřátelských kroků.“
Tím přitom šéf FCA chtěl jen potvrdit, že zájemců o sloučení bylo mnoho, nicméně on v těchto kandidátech neviděl benefity. To samé ovšem vedení GM prohlašovalo o možné kooperaci s Marchionnem, pročež by jej odmítnutí nemělo překvapit či zaskočit. Zvláště když Američané svůj postoj deklarovali po celý letošní rok. Ač se tedy šéf Fiatu snažil polknutí hořké pilulky maximálně odkládat, nyní tak učinit musí.
Jak jsme přitom naznačili výše, nově se Marchionne bude věnovat pouze pětiletému investičnímu plánu, v jehož centru je snaha udělat ze značek Alfa Romeo, Maserati a Jeep globální automobilky. Tato strategie ale letos doznala nemalých trhlin kvůli zpomalení čínské ekonomiky, načež dozná přepracování. S novou podobou nás šéf FCA seznámí nejpozději na konci ledna, nicméně již nyní je jisté zpoždění novinek Alfy a Maserati.



Sergio Marchionne alespoň prozatím vzdává snahu o sloučení koncernů FCA a GM
Zdroj: Auto News
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včeraFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Vítězem v Jerezu Alex Marquez, Marc Marquez po crashi 12. včera 14:44
- Vítězem Moto2 Gonzalez před Baltusem a Agiusem, 10. Salač včera 12:56
- Prvním dnešním vítězem v Jerezu se stal Rueda včera 11:37
- Warm up v Jerezu: Kdo jiný než Marc Marquez včera 10:27
- Sprint Race v Jerezu vyhrál Marc Marquez 26.4.2025
Nejnovější články
Dlouholetý šéfdesignér Škody v práci pro Číňany nelení. Navrhl jim i vlastní Rolls-Royce, pro který nedávno pracoval, říká si Perla Číny
před 2 hodinamiKupte si skutečný Jaguar, dokud ještě můžete, i nejetý vrchol s víc jak 500 koňmi dnes pořídíte za pakatel
před 3 hodinamiEU chce nařídit nesmyslné kontroly u STK každý rok pro starší auta, to asi aby vám znepříjemnila jejich používání
včeraUž tak sympatické malé Suzuki se dočkalo ještě sympatičtější verze pro dobrodruhy, je to takové Porsche 911 Dakar pro chudé
včeraBugatti poprvé ukázalo svůj nový motor 8,3 V16 zevnitř, dostal nevídaný systém časování ventilů
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva