Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Marchionne spojení s GM tak úplně nevzdal, prý by vyneslo 750 mld. Kč ročně
1.9.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Šéf FCA naléhá na představenstvo koncernu, aby přiměla své protějšky u General Motors ke schůzce. Na ní se má řešit hlavně možné navýšení zisku.
Některá postarší přísloví mají svou váhu i dnes. Třebas takové rčení „vyhodíte ho dveřmi, vrátí se vám oknem,“ které bychom mohli napasovat na osobu Sergia Marchionneho. Ten zejména v první půli letošního roku marně lovil spojence mezi velkými automobilkami, především u koncernu General Motors. Sama šéfka GM Mary Barra však dala jasně najevo, že o kooperaci s FCA nemá zájem. To pak jen potvrdili další manažeři společnosti, podle nichž má koncern v současné době dost práce se sebou samým.
Mohlo se přitom zdát, že dané odmítnutí bude pro Marchionneho snahy konečnou, nicméně šéf FCA se rozhodl dostát onomu výše zmiňovanému přísloví. Momentálně se tak snaží přesvědčit členy správní rady italsko-amerického koncernu, aby zatlačili na své protějšky u GM s tím, že spojenectví je pomalu tím nejlukrativnějším krokem v celé automobilové historii a oni by byli blázny, kdyby na něco takového nepřistoupili.
S tím se samozřejmě na jednu stranu nedá nesouhlasit. Pokud totiž spřáhnete dva z největších koncernů na světě, vytvoříte gigantickou firmu, která ovládne takřka třetinu světového trhu s auty. Na stranu druhou by ovšem takové spojení mělo být výhodné rovnou měrou pro oba výrobce, což asi nebude tento případ.
„Proč bychom jim měli pomáhat s financováním?“ ptá se oprávněně vysoce postavený zdroj u GM, který si přeje zůstat v anonymitě. Na to však má Marchionne zcela jasnou odpověď, která obsahuje mnoho nul. Podle jeho výpočtů by totiž spojenectví vyneslo oběma koncernům každoročně 30 miliard dolarů (cca 750,5 mld. Kč) zisku před zdaněním. Jak ale k daným cifrám dospěl, to již šéf FCA nezmiňuje.
Šéf automobilové divize analytické společnosti Evercore ISI Arndt Ellinghorst ovšem dává Marchionnemu zapravdu a naznačuje, že daný výpočet je vcelku realistický. Což de facto potvrzuje i onen zdroj u GM. Manažeři General Motors ovšem zároveň naznačují, že daného výsledku nejspíše nebude možné dosáhnout, aniž by šéf FCA porušil sliby, které dal odborům ohledně zachování pracovních míst.
Marchionne právě z toho důvodu požaduje schůzku, na které by své protějšky důkladně zasvětil do svých analýz. „Nabídl jsem jim, že si sedneme a projdeme veškerá čísla. Ale oni neposlouchají. To je nepochopitelné. Můžete totiž odmítnout dohodu, ale nemůžete odmítnout diskuzi. Pokud se tedy se mnou nechtějí bavit, aniž by cokoliv viděli, pak jsou buď nad věcí, nebo si myslí, že trh je plný hlupáků.“
Mimo to šéf FCA dodává, že o potenciální partnery rozhodně nemá nouzi a pokud by chtěl, pak může celý koncern ihned prodat či s někým sloučit. Nicméně veškeré nabízené dohody nepochází od partnerů, které považuje za důležité. Místo toho čeká na lepšího kandidáta, kterým zjevně je GM. A zkazky o tom, že General Motors se nejprve musí sloučit sám se sebou, zcela odmítá s odkazem na fakt, že jde o 107 let starou společnost.
Jsme tedy skutečně zvědavi, zda se nakonec schůzka mezi oběma koncerny uskuteční a Marchionne bude moci naplno rozvinout svou labutí píseň. Analytici přitom dodávají, že zrovna sloučení GM a FCA je de facto noční můrou, ale pokud prý někdo něco takového dokáže, pak je to právě milovník svetrů. Tak uvidíme, zda se mu nakonec tuto velmi nepravděpodobnou záležitost povede dotáhnout do konce.
Sergio Marchionne chce stůj co stůj sloučit FCA s GM, přičemž nově argumentuje 750 miliardami korun ročně
Zdroj: Auto News
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
před 7 hodinami - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
včera - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders včera 09:58
- Startovní listina NTC 2025 včera 08:49
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku včera 08:00
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
- Dakar 2025 je už prakticky rozhodnuto 16.1.2025
Nejčtenější články
- Na které elektromobily je v zimě nejmenší spoleh? Některým klesá dojezd o polovinu, dobíjí se až o hodinu déle
18.12.2024 - Bugatti začalo nabízet speciální luxusní garáže pro svá auta, stylizace připomíná Batmanovu jeskyni
18.12.2024 - Stále aktuální vlajková loď VW v bazarech padla s cenami až na úroveň Octavie, přitom jde pořád o velký luxus s pořádnými motory
18.12.2024 - „Žebráme o vlastní smrt.” Automobilky v EU zdražují spalovací auta, aby prodaly víc elektromobilů. Vrátí se jim to úplně jinak, než doufají
19.12.2024 - Levná značka VW začala prodávat další nový model, za míň než za základní Fabii nabízí auto větší než Octavii
19.12.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva