Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Marchionne se nechce spojit s kdekým, spolupráce s PSA pro něj není zajímavá
1.4.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Spojení Fiatu a Chrysleru s Peugeotem a Citroënem by sice bylo výhodné, ovšem jen trochu. Navíc by zřejmě bránilo expanzi FCA do Číny.
Praktický celý loňský rok šéf koncernu FCA Sergio Marchionne přesvědčoval své kolegy u GM o výhodách spojení těchto gigantů. Jelikož však byl několikráte odmítnut, nakonec veškeré snahy vzdal. Aktuálně v jeho hledáčku utkvěla společnost Apple, což vlastně není až tak nelogické. Marchionne totiž sám sebe označuje jako velkého příznivce „nakousnutého jablka“ s tím, že vlastní veškeré produkty společnosti. Zároveň by přitom byl rád, kdyby jej Apple oslovil s výrobou svého prvního automobilu.
Aktuálně však není jisté, zda je již ruka v rukávu. Šéf FCA jen uvedl, že v rámci proklamovaného spojenectví jsou vedeny diskuze i s firmami mimo automobilový sektor. Zda mezi nimi nejhodnotnější firma světa je či nikoliv, to ale upřesněno nebylo. Je to však možné, neboť Marchionne dále uvedl, že „nemůžeme jít do těchto diskuzí bez jasné myšlenky, co FCA chce. Učíme se, stejně jako oni. A výsledek bude řešením vyvinutým společně s nimi, nikoliv jen námi samotnými.“
Zdá se přitom, že po krachu jednání s GM je Apple aktuálně jeho jediným kandidátem na spojení, přičemž další automobilky víceméně vylučuje. Zejména pak PSA Peugeot Citroën, neboť i přes výhodnost této spolupráce by výsledných benefitů bylo „příliš málo“. Navíc by tím prý byly omezeny možnosti, díky nimž se FCA chce protlačit zpátky na výsluní. Řeč je hlavně o čínském trhu, kde Fiat či Chrysler strádají mnohem více než francouzské automobilky.
Právě tento stav chce Marchionne změnit, nicméně možná spolupráce s PSA by v tu chvíli byla velkou překážkou. Spojenectví s Applem by naopak italsko-americkému koncernu více než prospělo ve vstupu na veškeré trhy, kde FCA prozatím ještě neoperuje nebo se profiluje jen minimálně. Zda ale k takovému kroku dojde, to je zatím sporné. Přeci jen je to „nakousnuté jablko“, kdo si může vybírat, čehož si je Marchionne plně vědom.
Milovník svetrů proto již dříve uvedl, že je ochoten se počítačovému gigantu plně podřídit. To je v jeho případě poněkud překvapivé, přeci jen dosud působil během vyjednávání vždy tvrdým dojmem. Možná mu křídla přistřihly ony „kopačky“ od GM...
Sergio Marchionne nevidí ve francouzských automobilkách ideálního partnera, aktuálně by se raději spojil s Applem
Zdroj: Car Advice
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 5 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Bez odborníka do bazarů ani nevkračujte, radí Němci po testu ojetého elektrického VW Golf
před 3 hodinami - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
před 4 hodinami - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 5 hodinami - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před 6 hodinami - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva