Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Marchionne se nechce spojit s kdekým, spolupráce s PSA pro něj není zajímavá
1.4.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Spojení Fiatu a Chrysleru s Peugeotem a Citroënem by sice bylo výhodné, ovšem jen trochu. Navíc by zřejmě bránilo expanzi FCA do Číny.
Praktický celý loňský rok šéf koncernu FCA Sergio Marchionne přesvědčoval své kolegy u GM o výhodách spojení těchto gigantů. Jelikož však byl několikráte odmítnut, nakonec veškeré snahy vzdal. Aktuálně v jeho hledáčku utkvěla společnost Apple, což vlastně není až tak nelogické. Marchionne totiž sám sebe označuje jako velkého příznivce „nakousnutého jablka“ s tím, že vlastní veškeré produkty společnosti. Zároveň by přitom byl rád, kdyby jej Apple oslovil s výrobou svého prvního automobilu.
Aktuálně však není jisté, zda je již ruka v rukávu. Šéf FCA jen uvedl, že v rámci proklamovaného spojenectví jsou vedeny diskuze i s firmami mimo automobilový sektor. Zda mezi nimi nejhodnotnější firma světa je či nikoliv, to ale upřesněno nebylo. Je to však možné, neboť Marchionne dále uvedl, že „nemůžeme jít do těchto diskuzí bez jasné myšlenky, co FCA chce. Učíme se, stejně jako oni. A výsledek bude řešením vyvinutým společně s nimi, nikoliv jen námi samotnými.“
Zdá se přitom, že po krachu jednání s GM je Apple aktuálně jeho jediným kandidátem na spojení, přičemž další automobilky víceméně vylučuje. Zejména pak PSA Peugeot Citroën, neboť i přes výhodnost této spolupráce by výsledných benefitů bylo „příliš málo“. Navíc by tím prý byly omezeny možnosti, díky nimž se FCA chce protlačit zpátky na výsluní. Řeč je hlavně o čínském trhu, kde Fiat či Chrysler strádají mnohem více než francouzské automobilky.
Právě tento stav chce Marchionne změnit, nicméně možná spolupráce s PSA by v tu chvíli byla velkou překážkou. Spojenectví s Applem by naopak italsko-americkému koncernu více než prospělo ve vstupu na veškeré trhy, kde FCA prozatím ještě neoperuje nebo se profiluje jen minimálně. Zda ale k takovému kroku dojde, to je zatím sporné. Přeci jen je to „nakousnuté jablko“, kdo si může vybírat, čehož si je Marchionne plně vědom.
Milovník svetrů proto již dříve uvedl, že je ochoten se počítačovému gigantu plně podřídit. To je v jeho případě poněkud překvapivé, přeci jen dosud působil během vyjednávání vždy tvrdým dojmem. Možná mu křídla přistřihly ony „kopačky“ od GM...



Sergio Marchionne nevidí ve francouzských automobilkách ideálního partnera, aktuálně by se raději spojil s Applem
Zdroj: Car Advice
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včeraFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025
Nejnovější články
Dlouholetý šéfdesignér Škody v práci pro Číňany nelení. Navrhl jim i vlastní Rolls-Royce, pro který nedávno pracoval, říká si Perla Číny
před 2 hodinamiKupte si skutečný Jaguar, dokud ještě můžete, i nejetý vrchol s víc jak 500 koňmi dnes pořídíte za pakatel
před 3 hodinamiEU chce nařídit nesmyslné kontroly u STK každý rok pro starší auta, to asi aby vám znepříjemnila jejich používání
včeraUž tak sympatické malé Suzuki se dočkalo ještě sympatičtější verze pro dobrodruhy, je to takové Porsche 911 Dakar pro chudé
včeraBugatti poprvé ukázalo svůj nový motor 8,3 V16 zevnitř, dostal nevídaný systém časování ventilů
včera
Živá témata na fóru
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1
- Táhneme na Brusel 04.28. 08:18 - HondaMan
- VZKAZY 04.28. 07:12 - Brus
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Cyklistické vlákno 04.27. 15:20 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.26. 22:41 - petr_riha
- S větrem ve vlasech.... 04.25. 14:50 - pavproch