Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Marchionne prý už má nástupce Felisy v čele Ferrari, CEO jmenuje sám sebe
28.8.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Šéf italského koncernu FCA i prezident Ferrari bude zřejmě i ředitelem maranellské značky. Jeho plány pak již nebudou mít podstatného odpůrce.
Sergio Marchionne nepůsobí jako člověk, který by byl pro automobily zapálen. Kariéra dnes třiašedesátiletého Itala byla totiž až do roku 2003 spjata spíše s financemi a bankovnictvím. I díky tomu byl zvolen členem představenstva Fiatu, záhy však začal po příčkách automobilky stoupat, aby se během pouhých 12 měsíců stal jejím generálním ředitelem. A následoval další kariérní vzestup, který byl nakonec korunován postem šéfa koncernu Fiat Chrysler Automobiles.
V loňském roce pak Marchionne převzal i vládu nad Ferrari, neboť dosavadní šéf maranellské značky Luca di Montezemolo po roztržkách spojených s dalším vývojem automobilky rezignoval. Od té doby je Vzpínající se koník spojován s kroky, které bychom nikdy dříve nečekali. Za všechny můžeme zmínit třeba vstup na newyorskou burzu či plán, jež počítá s příchodem modulární platformy, na které budou stát všechny budoucí modely značky vyjma speciálních edic.
Mimo to se Ferrari dočká dalšího downsizingu, většího množství přeplňovaných motorů a hybridizace. Je tedy zřejmé, proč di Montezemolo od firmy odešel a rovněž také lépe chápeme, proč před časem v kuloárech zazněly zvěsti o odchodu Amedeo Felisy, stávajícího CEO. Jak se přitom dalo očekávat (a čeho jsme se obávali), na jeho místo nejspíše neusedne nikdo jiný než Marchionne, který tak bude mít ve svých plánech skoro volnou ruku.
Prozatím to sice není oficiální, nicméně to před několika týdny ještě nebyl ani Felisův odchod. Ten je však aktuálně veřejným tajemstvím, přičemž dojít by k němu mělo v příštích měsících. Poté Marchionne dle svých slov přetransformuje Ferrari na značku typu Prada či Hermés, tedy na módní ikonu, která bude spoléhat hlavně na svou image.
Evidentně jsme tedy skutečně svědky počátku nové éry automobilky, která po celou svou historii udávala tempo pro ostatní značky hlavně na poli techniky. Ve svých plánech Marchionne nejspíše jen sotva narazí na odpůrce, neboť veškerá klíčová místa ve Ferrari budou či již jsou obsazena lidmi, kteří sice mají ekonomickou a finanční kvalifikaci, zápal pro techniku jim ale chybí.
S navýšením produkce tedy definitivně můžeme počítat, přičemž meta deseti tisíc exemplářů ročně zjevně nebude konečnou. Přičemž my se jen začínáme ptát, kdy nakonec Ferrari vyrukuje s SUV či něčím podobným, na hony vzdáleným tradicím značky. Na další osud maranellské automobilky jsme tedy zvědavi. Přičemž jen dodáme, že kromě výše zmíněných pozic Marchionne ještě šéfuje výrobci nákladních vozů a traktorů CNH Industrial, je viceprezidentem firmy Exor, která kontroluje FCA, předsedá švýcarské testovací společnosti SGS a je rovněž nezávislým ředitelem tabákové firmy Philip Morris International.



Sergio Marchionne vládne hned několika zcela odlišným firmám. To ale zjevně nevadí, důležité jsou pro akcionáře finanční výsledky
Zdroj: Auto News
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Chystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
včeraStartování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
BMW zastavilo plán vyrábět elektrická Mini v Evropě. Důvod uhádnete, je to nezájem
před 4 hodinamiAudi přiznalo, že jeho interiéry jsou dnes horší, než bývaly. Auta roky šidilo na špatném místě
před 5 hodinamiLevný čínský soupeř Škody Fabia dostal i v Evropě normální motor, teprve s ním může v Česku zabodovat
před 7 hodinamiBMW detailně ukázalo techniku svých příštích aut. Slibuje, že ho dostane na výsluní a vrátí zpátky ke kořenům
před 8 hodinamiNejrychlejší naftový kombík světa je úžasné vše v jednom, koupíte ho skoro za pakatel v pěkném stavu už po 9 letech
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- Za kolik jezdíte s dieselem? 02.22. 12:11 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 02.21. 20:31 - M.Z.
- Chlubítko univerzální 02.21. 16:45 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.21. 16:17 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 02.21. 14:15 - řidičBOB
- Onboard videa 02.20. 20:29 - Truck Daškam
- Politický koutek 02.20. 05:20 - Stepan
- Další zajímavá autovidea 02.20. 00:02 - Jaggie