Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Marchionne prý už má nástupce Felisy v čele Ferrari, CEO jmenuje sám sebe
28.8.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Šéf italského koncernu FCA i prezident Ferrari bude zřejmě i ředitelem maranellské značky. Jeho plány pak již nebudou mít podstatného odpůrce.
Sergio Marchionne nepůsobí jako člověk, který by byl pro automobily zapálen. Kariéra dnes třiašedesátiletého Itala byla totiž až do roku 2003 spjata spíše s financemi a bankovnictvím. I díky tomu byl zvolen členem představenstva Fiatu, záhy však začal po příčkách automobilky stoupat, aby se během pouhých 12 měsíců stal jejím generálním ředitelem. A následoval další kariérní vzestup, který byl nakonec korunován postem šéfa koncernu Fiat Chrysler Automobiles.
V loňském roce pak Marchionne převzal i vládu nad Ferrari, neboť dosavadní šéf maranellské značky Luca di Montezemolo po roztržkách spojených s dalším vývojem automobilky rezignoval. Od té doby je Vzpínající se koník spojován s kroky, které bychom nikdy dříve nečekali. Za všechny můžeme zmínit třeba vstup na newyorskou burzu či plán, jež počítá s příchodem modulární platformy, na které budou stát všechny budoucí modely značky vyjma speciálních edic.
Mimo to se Ferrari dočká dalšího downsizingu, většího množství přeplňovaných motorů a hybridizace. Je tedy zřejmé, proč di Montezemolo od firmy odešel a rovněž také lépe chápeme, proč před časem v kuloárech zazněly zvěsti o odchodu Amedeo Felisy, stávajícího CEO. Jak se přitom dalo očekávat (a čeho jsme se obávali), na jeho místo nejspíše neusedne nikdo jiný než Marchionne, který tak bude mít ve svých plánech skoro volnou ruku.
Prozatím to sice není oficiální, nicméně to před několika týdny ještě nebyl ani Felisův odchod. Ten je však aktuálně veřejným tajemstvím, přičemž dojít by k němu mělo v příštích měsících. Poté Marchionne dle svých slov přetransformuje Ferrari na značku typu Prada či Hermés, tedy na módní ikonu, která bude spoléhat hlavně na svou image.
Evidentně jsme tedy skutečně svědky počátku nové éry automobilky, která po celou svou historii udávala tempo pro ostatní značky hlavně na poli techniky. Ve svých plánech Marchionne nejspíše jen sotva narazí na odpůrce, neboť veškerá klíčová místa ve Ferrari budou či již jsou obsazena lidmi, kteří sice mají ekonomickou a finanční kvalifikaci, zápal pro techniku jim ale chybí.
S navýšením produkce tedy definitivně můžeme počítat, přičemž meta deseti tisíc exemplářů ročně zjevně nebude konečnou. Přičemž my se jen začínáme ptát, kdy nakonec Ferrari vyrukuje s SUV či něčím podobným, na hony vzdáleným tradicím značky. Na další osud maranellské automobilky jsme tedy zvědavi. Přičemž jen dodáme, že kromě výše zmíněných pozic Marchionne ještě šéfuje výrobci nákladních vozů a traktorů CNH Industrial, je viceprezidentem firmy Exor, která kontroluje FCA, předsedá švýcarské testovací společnosti SGS a je rovněž nezávislým ředitelem tabákové firmy Philip Morris International.



Sergio Marchionne vládne hned několika zcela odlišným firmám. To ale zjevně nevadí, důležité jsou pro akcionáře finanční výsledky
Zdroj: Auto News
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včeraFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Vítězem v Jerezu Alex Marquez, Marc Marquez po crashi 12. včera 14:44
- Vítězem Moto2 Gonzalez před Baltusem a Agiusem, 10. Salač včera 12:56
- Prvním dnešním vítězem v Jerezu se stal Rueda včera 11:37
- Warm up v Jerezu: Kdo jiný než Marc Marquez včera 10:27
- Sprint Race v Jerezu vyhrál Marc Marquez 26.4.2025
Nejnovější články
EU chce nařídit nesmyslné kontroly u STK každý rok pro starší auta, to asi aby vám znepříjemnila jejich používání
včeraUž tak sympatické malé Suzuki se dočkalo ještě sympatičtější verze pro dobrodruhy, je to takové Porsche 911 Dakar pro chudé
včeraBugatti poprvé ukázalo svůj nový motor 8,3 V16 zevnitř, dostal nevídaný systém časování ventilů
včeraJedno z aut snů obyčejných Čechů z 90. let jde pořád koupit zánovní po 1. majiteli, v podstatě za babku
včeraDalší velká evropská automobilová fabrika náhle končí, po 80 letech. Podle firmy je „nekonkurenceschopná”, nejmíň 500 lidí dostane padáka
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva