Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Marchionne přiznává, že Fiat nikdo nechce, už ani Číňané
4.9.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Zdálo se, že koncern FCA může kdykoli padnout do čínských rukou a Sergio Marchionne tak konečně dá poslední velkou ránu. Nic takového se ale neděje.
Šéf koncernu Fiat Chrysler Automobiles Sergio Marchionne se dlouhodobě netají tím, že by před svým odchodem do penze velmi rád dal „ještě jednu ránu“. Tím je míněno sloučení FCA s dalším vrcholným světovým výrobcem, díky čemuž by dle milovníka svetrů došlo k miliardovým úsporám. A ty by FCA přišly velmi vhod, zejména italská část koncern po loňské separaci Ferrari není zrovna zisková.
V poslední době se navíc mluvilo o podobném kroku v případě značek Alfa Romeo a Maserati, k tomu ale nakonec nedojde. Minimálně tedy ne za vlády Marchionneho. Ten v zákulisí Velké ceny Itálie, kde se Ferrari muselo sklonit před Mercedesem, uvedl, že obě automobilky jsou teprve na počátku svého znovuzrození, a proto by jakýkoliv jejich aktuální prodej byl špatným rozhodnutím.
Co je ovšem daleko podstatnější, je nezájem o ono sloučení. Marchionne přiznal, že nebyl nikým seriozním osloven a nemá na stole ani žádnou nabídku na převzetí Fiatu, Chrysleru nebo jakékoli jiné součásti FCA. Je to překvapivé, neboť hlavně v posledních týdnech se hodně mluvilo o zájmu čínského gigantu Great Wall Motor Company - podle Marchionneho se tyto spekulace nezakládají na pravdě.
Nicméně něco z dříve probíraných věcí by se přece jen splnit mohlo. Jednou z nich byl i odprodej dodavatele komponentů Magneti Marelli a Marchionne v této souvislosti uvedl, že „v rámci skupiny najdeme aktivity, které nespadají pod výrobu automobilů. Od takových věcí musí být skupina očištěna.“ Rozhodnutí o tom, zda ano či ne, máme čekat na konci září, kdy zasedne nejvyšší vedení firmy.
Ještě déle si pak budeme muset počkat na možné odloučení Alfy Romeo a Maserati. „Aktuálně to vidíme tak, že je takřka nemožné, nebo přímo nemožné, aby došlo k separaci těchto entit, neboť jsou ještě nezralé a ve vývojové fázi,“ uvedl k tématu Marchionne. A dodal, že „momentálně je na to špatná chvíle, nejsme ve kondici, v jaké bychom takové odloučení mohli provést“.
„Pokud ale v budoucnu přijde příležitost, pak stoprocentně přijde až ve chvíli, kdy budu pryč. Nestane se tak ovšem v momentě, kdy je Marchionne u kormidla,“ dodal šéf FCA. Jeho odchod je naplánován na duben 2019, přičemž v témže roce začne na trh chrlit své elektromobily VW Group. Ten se o Alfu Romeo svého času hodně zajímal, budou tedy Němci nakupovat? Možné to i přes velký účet za kauzu Dieselgate je, zvláště kvůli ohrožení aliancí Renault-Nissan, která se nyní dere na pozici světové jedničky...



Separaci značek Alfa Romeo a Maserati Marchionne aktuálně odmítá, dodavatel komponentů Magneti Marelli by ale majitele změnit mohl
Zdroj: Reuters
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Poslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
před 10 hodinamiChystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025
Nejnovější články
Někteří zákazníci elektromobily z hloubi duše nenávidí, říká šéf automobilky, co s tím jako máme dělat?
před 4 hodinamiPutinovu limuzínu si teď v pancéřované prodloužené verzi může koupit každý, k dispozici je i luxusní obrněné SUV
před 6 hodinamiElektromobily stále více kupuje už jen jeden typ zákazníků, mezi obyčejnými lidmi se zájem o ně vytrácí i v Nizozemsku
před 7 hodinamiNěkdo si v lednu 2025 koupil v Evropě úplně novou Alfu Romeo 147. Bledneme závistí, musel zažít neskutečnou cestu časem
před 9 hodinamiPoslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 02.23. 16:58 - pavproch
- Onboard videa 02.23. 10:31 - brnenska.odchytova
- Policejní kontroly a měření 02.22. 20:19 - audis
- Náhradné diely z Ameriky 02.22. 17:54 - Pooch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 02.22. 12:11 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 02.21. 20:31 - M.Z.
- Chlubítko univerzální 02.21. 16:45 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.21. 16:17 - řidičBOB