Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Marchionne přiznává, že Fiat nikdo nechce, už ani Číňané
4.9.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Zdálo se, že koncern FCA může kdykoli padnout do čínských rukou a Sergio Marchionne tak konečně dá poslední velkou ránu. Nic takového se ale neděje.
Šéf koncernu Fiat Chrysler Automobiles Sergio Marchionne se dlouhodobě netají tím, že by před svým odchodem do penze velmi rád dal „ještě jednu ránu“. Tím je míněno sloučení FCA s dalším vrcholným světovým výrobcem, díky čemuž by dle milovníka svetrů došlo k miliardovým úsporám. A ty by FCA přišly velmi vhod, zejména italská část koncern po loňské separaci Ferrari není zrovna zisková.
V poslední době se navíc mluvilo o podobném kroku v případě značek Alfa Romeo a Maserati, k tomu ale nakonec nedojde. Minimálně tedy ne za vlády Marchionneho. Ten v zákulisí Velké ceny Itálie, kde se Ferrari muselo sklonit před Mercedesem, uvedl, že obě automobilky jsou teprve na počátku svého znovuzrození, a proto by jakýkoliv jejich aktuální prodej byl špatným rozhodnutím.
Co je ovšem daleko podstatnější, je nezájem o ono sloučení. Marchionne přiznal, že nebyl nikým seriozním osloven a nemá na stole ani žádnou nabídku na převzetí Fiatu, Chrysleru nebo jakékoli jiné součásti FCA. Je to překvapivé, neboť hlavně v posledních týdnech se hodně mluvilo o zájmu čínského gigantu Great Wall Motor Company - podle Marchionneho se tyto spekulace nezakládají na pravdě.
Nicméně něco z dříve probíraných věcí by se přece jen splnit mohlo. Jednou z nich byl i odprodej dodavatele komponentů Magneti Marelli a Marchionne v této souvislosti uvedl, že „v rámci skupiny najdeme aktivity, které nespadají pod výrobu automobilů. Od takových věcí musí být skupina očištěna.“ Rozhodnutí o tom, zda ano či ne, máme čekat na konci září, kdy zasedne nejvyšší vedení firmy.
Ještě déle si pak budeme muset počkat na možné odloučení Alfy Romeo a Maserati. „Aktuálně to vidíme tak, že je takřka nemožné, nebo přímo nemožné, aby došlo k separaci těchto entit, neboť jsou ještě nezralé a ve vývojové fázi,“ uvedl k tématu Marchionne. A dodal, že „momentálně je na to špatná chvíle, nejsme ve kondici, v jaké bychom takové odloučení mohli provést“.
„Pokud ale v budoucnu přijde příležitost, pak stoprocentně přijde až ve chvíli, kdy budu pryč. Nestane se tak ovšem v momentě, kdy je Marchionne u kormidla,“ dodal šéf FCA. Jeho odchod je naplánován na duben 2019, přičemž v témže roce začne na trh chrlit své elektromobily VW Group. Ten se o Alfu Romeo svého času hodně zajímal, budou tedy Němci nakupovat? Možné to i přes velký účet za kauzu Dieselgate je, zvláště kvůli ohrožení aliancí Renault-Nissan, která se nyní dere na pozici světové jedničky...
Separaci značek Alfa Romeo a Maserati Marchionne aktuálně odmítá, dodavatel komponentů Magneti Marelli by ale majitele změnit mohl
Zdroj: Reuters
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- CR vybral nejhorší auto roku 2024 a tentokrát to měl snadné. Vozu se marně pokouší zbavit i jeho zdejší kupci
před hodinou - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
včera - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera - Nová, původně jen elektrická značka VW upřesnila, jak do svých aut nainstaluje spalovací motory
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva