Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Marchionne převzal Ferrari, slibuje neponičit jeho DNA
15.10.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Sergio Marchionne hovoří o tendenci následovat nárůst počtu potenciálních zákazníků Ferrari. Fanoušci a majitelé vozů se však obávají ztráty exkluzivity.
Je to zhruba měsíc, co víme o změně ve vedení automobilky Ferrari. Luca Cordero di Montezemolo v pondělí 13. října odstoupil a předal otěže Sergiovi Marchionnemu, který je i generálním ředitelem celého koncernu Fiat Chrysler Automobiles, jehož je Ferrari součástí.
Di Montezemolův konec zapříčinila mimochodem i Marchionneho snaha navyšovat produkci Ferrari, což by nutně bylo na úkor exkluzivity. Již před měsícem hovořil Marchionne o navýšení produkce až na 10 tisíc aut ročně, tedy o 43 % více oproti současnému stavu. Nově Marchionne americké stanici CNBC řekl, že „obchod je u FCA v dobrých rukou, dokud neponičíme DNA Ferrari”. To by se dalo interpretovat jako informace, že se nedočkáme dieselu, SUV s logem Ferrari a podobných zvěrstev.
Společnost si podle Marchionneho slov dobře hlídá, aby ve Spojených státech udržovala nabídku pod poptávkou. Jen letos by se však produkce oproti dříve nastavenému limitu sedmi tisíc kusů mohla zvednout, a to o 200 vozů. Odůvodnění, a nikoliv vycucané z prstu, je, že množství potencionálních zákazníků Ferrari roste, na což značka nereaguje. „Musíme být opatrní při limitování ambic Ferrari,” uvedl Marchionne.
Stejně jako Luca di Montezemolo, i někteří fanoušci a majitelé vozů Ferrari se obávají ztráty exkluzivity. „Máme trochu obavu, že se zvýšením produkce se z Ferrari stane něco jako Porsche. Mám Porsche rád, mají skvělou techniku, ale jsou všude,” řekl televizní stanici CNBC Mel Williams, majitel automobilu Ferrari.
Marchionne svět ujistil, že spojení Ferrari a FCA není zas tak silné. Ferrari znamená jen malý zlomek prodejů FCA, ale 12 procent zisků. "Ferrari je maximálně dárce motorů a technologií," uvedl Marchionne a dodal, že to nebylo, není a ani nebude naopak. Sám vlastní sedm včetně Enza a 458. Jeho nejoblíbenější je prý Enzo, „kvůli tomu, co představuje. Ale 458 je nejlepší řidičský nástroj, který kdy vznikl.”

Sergio Marchionne a Luca Cordero di Montezemolo na tiskové konferenci
Luca di Montezemolo krátce o svém působení v čele Ferrari
CNBC hovoří o obavách fanoušků Ferrari ze ztráty exkluzivity
Zdroj: CNBC.com
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
včeraUž to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nejčtenější články
Porsche za cenu Octavie od Xiaomi je z jedné vody načisto nejbezpečnější čínské auto historie, je to další špatná zpráva pro Evropu
27.3.2025Mazda najednou končí hned se čtyřmi modely, v Česku tvoří skoro pětinu jejích prodejů
27.3.2025Audi TT se má vrátit v té nejtrapnější možné podobě, vysnil si ho tak sám od reality odtržený šéf
27.3.2025Nový šéf Nissanu ohlásil uprostřed krize obří modelovou ofenzívu, Japonci nabídnou dokonce i vlastní klon Dacie Duster
27.3.2025Vládní průzkum v Nizozemsku potvrdil, že většina majitelů elektromobilů bude chtít zpět svá spalovací auta
27.3.2025
Živá témata na fóru
- BMW Divize 04.24. 22:22 - Stepan
- Jednostopé okénko 04.24. 20:45 - M.Z.
- Škoda Rapid, 1.2 TSI 77kW (cukání motoru). 04.24. 20:21 - Bradok
- S větrem ve vlasech.... 04.24. 16:27 - pavproch
- VW Caddy Maxi Cargo 4x4 04.24. 13:36 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 04.24. 07:57 - řidičBOB
- Výběr grafické karty do počítače 04.23. 23:57 - Whiskentle
- Dotazník- manuál vs. automat? 04.23. 12:58 - klara07