Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Marchionne převzal Ferrari, slibuje neponičit jeho DNA
15.10.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Sergio Marchionne hovoří o tendenci následovat nárůst počtu potenciálních zákazníků Ferrari. Fanoušci a majitelé vozů se však obávají ztráty exkluzivity.
Je to zhruba měsíc, co víme o změně ve vedení automobilky Ferrari. Luca Cordero di Montezemolo v pondělí 13. října odstoupil a předal otěže Sergiovi Marchionnemu, který je i generálním ředitelem celého koncernu Fiat Chrysler Automobiles, jehož je Ferrari součástí.
Di Montezemolův konec zapříčinila mimochodem i Marchionneho snaha navyšovat produkci Ferrari, což by nutně bylo na úkor exkluzivity. Již před měsícem hovořil Marchionne o navýšení produkce až na 10 tisíc aut ročně, tedy o 43 % více oproti současnému stavu. Nově Marchionne americké stanici CNBC řekl, že „obchod je u FCA v dobrých rukou, dokud neponičíme DNA Ferrari”. To by se dalo interpretovat jako informace, že se nedočkáme dieselu, SUV s logem Ferrari a podobných zvěrstev.
Společnost si podle Marchionneho slov dobře hlídá, aby ve Spojených státech udržovala nabídku pod poptávkou. Jen letos by se však produkce oproti dříve nastavenému limitu sedmi tisíc kusů mohla zvednout, a to o 200 vozů. Odůvodnění, a nikoliv vycucané z prstu, je, že množství potencionálních zákazníků Ferrari roste, na což značka nereaguje. „Musíme být opatrní při limitování ambic Ferrari,” uvedl Marchionne.
Stejně jako Luca di Montezemolo, i někteří fanoušci a majitelé vozů Ferrari se obávají ztráty exkluzivity. „Máme trochu obavu, že se zvýšením produkce se z Ferrari stane něco jako Porsche. Mám Porsche rád, mají skvělou techniku, ale jsou všude,” řekl televizní stanici CNBC Mel Williams, majitel automobilu Ferrari.
Marchionne svět ujistil, že spojení Ferrari a FCA není zas tak silné. Ferrari znamená jen malý zlomek prodejů FCA, ale 12 procent zisků. "Ferrari je maximálně dárce motorů a technologií," uvedl Marchionne a dodal, že to nebylo, není a ani nebude naopak. Sám vlastní sedm včetně Enza a 458. Jeho nejoblíbenější je prý Enzo, „kvůli tomu, co představuje. Ale 458 je nejlepší řidičský nástroj, který kdy vznikl.”

Sergio Marchionne a Luca Cordero di Montezemolo na tiskové konferenci
Luca di Montezemolo krátce o svém působení v čele Ferrari
CNBC hovoří o obavách fanoušků Ferrari ze ztráty exkluzivity
Zdroj: CNBC.com
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řízení absurdně těžkého nového BMW M5 nezvládají ani profíci, jeden z nich těžce havaroval dokonce se safety carem
včeraHybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
31.3.2025Starý dobrý osmiválec ve srovnání rozstřílel novou Teslu Model 3 Performance. Nechal ji v prachu úplně ve všem
30.3.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Brusel už vám jde i po řidičáku. Chce celoevropské zákazy řízení, smysl to nedává z podstaty
před 8 hodinamiReaguje takhle VW na ztrátu pozic? Autonomním řízením osadit chce i svá spalovací auta, to ho opravdu nespasí
před 9 hodinamiPokud máte dost odvahy a aspoň 2 miliony, můžete si pořídit poslední Ferrari dostupné s manuálem a motorem uprostřed. Charisma má
před 11 hodinamiGiugiaro vyškolil Teslu, takhle se dělá hranaté auto s nelakovanou karoserií. Vše platil mexický miliardář
včeraTohle je motor W10, který VW kvůli testům nacpal do BMW M5. Auto koupil Slovák, teď na brzdě ukázal, co umí
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 04.01. 21:35 - jerry
- databáze radarů v ČR (a jeden konkrétní v Krchlebích) 04.01. 21:21 - řidičBOB
- Rychlodotazy 04.01. 20:46 - řidičBOB
- Onboard videa 04.01. 20:28 - řidičBOB
- Jednostopé okénko 04.01. 20:20 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.01. 17:05 - řidičBOB
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.01. 13:15 - řidičBOB
- Genesis 04.01. 04:52 - lyly19