Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Marchionne dál rozprodává FCA, změnit majitele má Magneti Marelli
21.7.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Šéf koncernu FCA zřejmě kvůli realizaci svých plánů a kříšení neúspěšných značek prodá další úspěšnou firmu, tentokráte dodavatele komponentů.
Začíná to vypadat, že Sergio Marchionne je ochotný kvůli splnění svých ambiciózních plánů prodat i svou vlastní babičku. Poté, co rozhodl o vstupu Ferrari na burzu, se totiž nově objevují informace o možném prodeji firmy Magneti Marelli. O tuto společnost zabývající se výrobou různých autodílů mají zájem minimálně dva americké investiční fondy, které by se rády spojily s některým z klíčových hráčů na trhu a subdodavatele evropských, amerických i asijských značek získaly do své správy.
Americký mluvčí koncernu FCA Gualberto Ranieri sice uvedl, že firma Magneti Marelli není na prodej, nicméně Sergio Marchionne je zjevně jiného názoru. Zájemcům, kteří za dodavatele komponentů nabízeli méně než 2,5 miliardy Eur (cca 67,7 miliardy korun), totiž dal najevo, že FCA neprodá danou společnost za méně než 3 miliardy Eur (81,2 mld. Kč). Tento verdikt prozatím zůstal bez odezvy, nicméně je jasné, že koupě je minimálně ve hře.
Zdroje blízké koncernu FCA rovněž naznačují, že Marchionne má aktuálně plné ruce práce právě s oním vstupem Ferrari na burzu. Jakmile však historické IPO naplánované na polovinu letošního října bude uskutečněno, poté by firma Magneti Marelli klidně mohla změnit majitele. Získané finance by následně měly napomoci FCA uhradit dluhy a zároveň napomoci v realizaci odvážných investičních plánů, které „schramstnou“ nemalých 48 miliard Eur (1,3 bilionu Kč).
Důvodem zájmu investorů o dodavatele komponentů je zdravá finanční situace Magneti Marelli. Firma totiž v loňském roce dosáhla tržeb 6,5 miliardy Eur (176 miliard korun), přičemž provozní zisk byl vyčíslen na 204 milionů Eur (5,4 mld. Kč). Společnost navíc zasahuje do celé řady odvětví, neboť vyrábí díly pro světlomety, motory, elektroniku, podvozky i výfuky.
Marchionneho konání přinejmenším budí rozpaky, zvláště pokud nakonec k prodeji společnosti Magneti Marelli svolí. Po Ferrari by se totiž zbavil další výdělečné firmy, jen aby mohl přivést k životu značky jako Alfa Romeo. Tedy části koncernu, kterých by možná bylo lepší se zbavit (nezapomeňme na zájem Volkswagenu o Alfu jako značku) než pokus o jejich kříšení pokládat na oltář Ferrari či Magneti Marelli.
Je ale možné, že Marchionne má spolehlivou křišťálovou kouli a budoucnost všech výše zmíněných automobilek vidí růžovější než veškeří analytici světa. Či se naopak vzhlédnul v chování dětí a hodlá si vydupat své, ať to stojí, co to stojí. O tom svědčí i jeho aktuální uraženecké nálady, které přišly po několikerém odmítnutí koncernu GM, jež se týkaly nabídek na spojení.
Bude přitom zajímavé sledovat, zda firma Magneti Marelli nakonec bude prodána či nikoliv. Stejně tak jsme zvědavi i na její následný osud. Proslýchá se totiž, že investoři mají zájem především o divizi zabývající se světlomety, která má hodnotu cirka 2 miliard Eur (54,1 mld. Kč) a z níž chtějí vytvořit samostatnou společnost. Zda se to stane či nikoliv, to záleží hlavně na Marchionnem.



Firma Magneti Marelli je zjevně úspěšnou firmou. A nejspíše proto jí Sergio Marchionne obětuje na oltář svých ambiciózních plánů
Zdroj: Reuters
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Richard Hammond a James May se po letech vrátili do míst, kde točili Top Gear, nechápali nic
včeraAby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
15.3.2025Porsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
14.3.2025
Nové na MotoForum.cz
- Ai Ogura diskvalifikován včera 14:49
- Triumph Tiger Sport 800: sportovně cestovní nebo cestovně sportovní? včera 09:07
- Bratři Marquezové dominovali neděli v Argentině 16.3.2025
- Dixon suverenním vítězem, Salač havaroval 16.3.2025
- Moto3 Piqueras vítězem, Rueda lídrem 16.3.2025
Nejnovější články
Situace v Mercedesu zašla už tak daleko, že motory V12 ve firmě vyrábí jeden jediný člověk, navíc ne pro ni
včeraElektromobily stále víc rozdělují společnost, ukázal průzkum. Jejich zastánců je jen 7 procent, počet odpůrců vzrostl na trojnásobek
včeraLidé, nekopejte si do aut a neojíždějte jim „ušáky”, ať už nikdy nemusím být svědkem zvěrstva, jako je toto
včeraRichard Hammond a James May se po letech vrátili do míst, kde točili Top Gear, nechápali nic
včeraI ty nejmenší detaily ukazují, jak moc Audi ztratilo cestu. Bude trvat dlouho, než ji znovu najde
včera
Živá témata na fóru
- Jak postupovat, pokud protijedoucí vozidla odbočují vlevo 03.17. 21:04 - Předseda
- Onboard videa 03.17. 18:30 - Truck Daškam
- Lampárna (stěžovatelna) 03.17. 08:50 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.17. 07:40 - řidičBOB
- Chlubítko univerzální 03.15. 16:56 - řidičBOB
- Politický koutek 03.15. 16:09 - jerry
- Rodinné a pohodlné auto pro malé 3 děti 03.15. 15:04 - řidičBOB
- Výběr autopojištění 03.15. 15:01 - řidičBOB