Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Maranello zakázalo projížďky s Ferrari po městě, místní prý touží po tichu
8.12.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Italské městečko již není příliš zvědavé na návštěvníky, kteří si v domově Ferrari půjčovali vozy značky a podporovali tím tamní podnikatele.
Snad každý fanoušek rychlých kol ví, že domovem Ferrari je městečko Maranello. To ze slavné značky samozřejmě nemalým způsobem profituje, neboť na sever Itálie míří každoročně miliony návštěvníků, kteří ve firemním muzeu a obchodech či restauracích ve městě utratí nemalé sumy. V těch jsou logicky zahrnuty i daně plynoucí do místního rozpočtu, z nichž profitují všichni tamní občané, tedy alespoň by měli.
Proč ale taková lekce ekonomie? Z jednoho prostého důvodu. Tamnímu obyvatelstvu se začíná zajídat hluk, kterého se návštěvníci dopouští. Nejde přitom o křik z kaváren, nýbrž o jekot motorů Ferrari, které si fanoušci značky půjčují na krátkou projížďku po slavném městě. Jelikož autopůjčovny nabízejí i desetiminutové jízdy, je logické, že během takto krátké chvíle se málokdo zajímá o ostatní a chce si celý zážitek vychutnat na maximum.
Maranellská radnice právě na toto téma přijala řadu stížností, načež se rozhodla jednat. Kromě práva místních občanů na klid se přitom zaštiťuje bezpečností na silnicích, což je na jednu stranu jistě rozumné. Přeci jen těžká noha na plynu v kombinaci s malými zkušenostmi a velkou euforií mohou být velkým nebezpečím. A to i přesto, že v zapůjčených vozech bývá přítomen zkušený doprovod.
Nicméně dle městských statistik dosud nedošlo k žádnému vážnému incidentu, evidovány jsou pouze pokuty za překročení rychlosti. Tedy de facto další příjem do rozpočtu. Evidentně však nejde o světobornou sumu, načež radnice oznámila, že v průběhu oběda a následné siesty jsou jakékoliv podobné testovací jízdy zakázány. Kromě toho firmy takto půjčující auta nesmí aktivně lákat zákazníky k projížďce u muzea Ferrari.
Že se takové nařízení podepíše na byznysu autopůjčoven, to je více než jasné. Jedna z nich již oznámila, že její tržby poklesly v důsledku zmíněného zákazu o podstatných 80 procent. Obdobně jsou na tom i další firmy, které naznačují, že jde o stejný krok jako o zákaz prodeje obědů restauracím okolo dvanácté. Proto se již obrátily na soud, ten však rozhodl ve prospěch radnice.
Jak celá záležitost nakonec dopadne, to je zatím sporné. Nicméně se dá předpokládat, že autopůjčovny nebudou mít zastání ani u dalších instancí. Některé z nich tedy nakonec zkrachují, pročež město přijde o zdroj příjmů a navíc bude mít na krku pár nezaměstnaných. A je pochopitelně otázkou, jak nadšeni budou novým nařízením návštěvníci města, kteří si budou chtít nějaké to Ferrari vyzkoušet. Dokonale rozumné se nám to nezdá, ale kdo chce kam...





























Zvuk vozů Ferrari je více než hlučný, což lidé z Maranella již nehodlají snášet. Tamní radnice proto omezila testovací jízdy
Zdroj: CNBC
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včeraFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Vítězem v Jerezu Alex Marquez, Marc Marquez po crashi 12. včera 14:44
- Vítězem Moto2 Gonzalez před Baltusem a Agiusem, 10. Salač včera 12:56
- Prvním dnešním vítězem v Jerezu se stal Rueda včera 11:37
- Warm up v Jerezu: Kdo jiný než Marc Marquez včera 10:27
- Sprint Race v Jerezu vyhrál Marc Marquez 26.4.2025
Nejnovější články
EU chce nařídit nesmyslné kontroly u STK každý rok pro starší auta, to asi aby vám znepříjemnila jejich používání
včeraUž tak sympatické malé Suzuki se dočkalo ještě sympatičtější verze pro dobrodruhy, je to takové Porsche 911 Dakar pro chudé
včeraBugatti poprvé ukázalo svůj nový motor 8,3 V16 zevnitř, dostal nevídaný systém časování ventilů
včeraJedno z aut snů obyčejných Čechů z 90. let jde pořád koupit zánovní po 1. majiteli, v podstatě za babku
včeraDalší velká evropská automobilová fabrika náhle končí, po 80 letech. Podle firmy je „nekonkurenceschopná”, nejmíň 500 lidí dostane padáka
včera
Živá témata na fóru
- Jednostopé okénko 04.27. 20:12 - řidičBOB
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Cyklistické vlákno 04.27. 15:20 - pavproch
- VZKAZY 04.27. 13:59 - pavproch
- Táhneme na Brusel 04.27. 13:31 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.26. 22:41 - petr_riha
- S větrem ve vlasech.... 04.25. 14:50 - pavproch