K mání je nejetý „Mamut” s V12 za cenu Škody Octavia, je to dostupný stroj času

Taková auta se v prodeji nevídají a když už, stojí majlant. Tady máte možnost osedlat místo tuctového českého liftbacku legendární německý dvanáctiválec zabalený do nejvyššího luxusu devadesátých let.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

K mání je nejetý „Mamut” s V12 za cenu Škody Octavia, je to dostupný stroj času

22.4.2022 | Petr Miler

K mání je nejetý „Mamut” s V12 za cenu Škody Octavia, je to dostupný stroj času

/

Foto: Boxer Motor und Classic Automobile, publikováno se souhlasem

Taková auta se v prodeji nevídají a když už, stojí majlant. Tady máte možnost osedlat místo tuctového českého liftbacku legendární německý dvanáctiválec zabalený do nejvyššího luxusu devadesátých let.

Spousta starších Mercedesů z evropských silnic možná skončila různými cestami v Albánii, to ale neznamená, že na zajímavý kousek z této epochy nelze narazit poněkud blíže než na Balkáně. Navíc Albánec by vám svůj rodinný poklad prodal jen stěží, s Němcem, který vůz na fotkách níže koupil téměř nejetý v Japonsku po téměř 30 letech v rukou jediného majitele, lze o prodeji hovořit bez problémů.

Oním autem je vlajková loď typové řady W140, Mercedes 600 SEL s šestilitrovým dvanáctiválcovým motorem, král dálnic a transkontinentálního cestování devadesátých let. Mamut, jak se tomuto vozu v automobilové hantýrce běžně přezdívá, je lakován černým odstínem a uvnitř je čalouněný poněkud nevýraznou černou kůží, ale jeho stav stojí za pozornost.

Prodávající dává záruku perfektní kondice, čemuž můžeme a nemusíme věřit, ale co vidíme na fotografiích, to se nám docela líbí. Auto má podle tachometru najeto pouhých 23 320 kilometrů a podle opotřebení byste více nehádali. Dokumentace jeho servisní historie je bezchybná a autu nechybí bohatá výbava. Ostatně, kdo kdy viděl špatně vybavený Mercedes s označením SEL.

Prodejce tvrdí, že na karoserii není žádná koroze v typických místech a opravdu se zdá, že o tohoto Mamuta bylo pečováno s láskou. Velká limuzína stála v době svého vzniku v roce 1992 kolem 206 tisíc marek, což podle tehdejšího kurzu vycházelo na nějakých 3,8 milionu československých korun. Ve srovnání s původní cenovkou je teď tato šestistovka s kompletní servisní historií za pakatel a to jsme ještě nezohlednili fakt, co jste si mohli za 3,8 milionu koupit tehdy a dnes. Prodejce za ni požaduje 27 500 Eur, v přepočtu asi 670 tisíc korun. Místo nové Octavie v nijak zvlášť ohromující specifikaci tedy můžete mít to nejluxusnější z německé produkce devadesátých let v dodnes zánovním stavu.

Pochopitelně, vlastnictví podobného automobilu nikdy neznamená, že usednete pouze za volant a budete jezdit, i když u tohoto kusu lze problémů očekávat podstatně méně než u jiných vozů. Více než kdekoli jinde zde platí, že pokud máte na opici, měli byste mít i na banány. A v tomto případě jsou to drahé banány, tedy za předpokladu, že se u Mercedesu tohoto typu něco pokazí. A to nemluvíme o provozních nákladech při tankování.

Přesto máme za to, že podobné nabídky stojí za zvážení - vídají se zřídka, zvláště pak za jakkoli přijatelných finančních podmínek.


K mání je nejetý „Mamut” s V12 za cenu Škody Octavia, je to dostupný stroj času - 1 - Mercedes-Benz 600 SEL 1992 nejety prodej 01K mání je nejetý „Mamut” s V12 za cenu Škody Octavia, je to dostupný stroj času - 2 - Mercedes-Benz 600 SEL 1992 nejety prodej 02K mání je nejetý „Mamut” s V12 za cenu Škody Octavia, je to dostupný stroj času - 3 - Mercedes-Benz 600 SEL 1992 nejety prodej 03K mání je nejetý „Mamut” s V12 za cenu Škody Octavia, je to dostupný stroj času - 4 - Mercedes-Benz 600 SEL 1992 nejety prodej 04K mání je nejetý „Mamut” s V12 za cenu Škody Octavia, je to dostupný stroj času - 5 - Mercedes-Benz 600 SEL 1992 nejety prodej 05K mání je nejetý „Mamut” s V12 za cenu Škody Octavia, je to dostupný stroj času - 6 - Mercedes-Benz 600 SEL 1992 nejety prodej 06K mání je nejetý „Mamut” s V12 za cenu Škody Octavia, je to dostupný stroj času - 7 - Mercedes-Benz 600 SEL 1992 nejety prodej 07K mání je nejetý „Mamut” s V12 za cenu Škody Octavia, je to dostupný stroj času - 8 - Mercedes-Benz 600 SEL 1992 nejety prodej 08K mání je nejetý „Mamut” s V12 za cenu Škody Octavia, je to dostupný stroj času - 9 - Mercedes-Benz 600 SEL 1992 nejety prodej 09K mání je nejetý „Mamut” s V12 za cenu Škody Octavia, je to dostupný stroj času - 10 - Mercedes-Benz 600 SEL 1992 nejety prodej 10K mání je nejetý „Mamut” s V12 za cenu Škody Octavia, je to dostupný stroj času - 11 - Mercedes-Benz 600 SEL 1992 nejety prodej 11K mání je nejetý „Mamut” s V12 za cenu Škody Octavia, je to dostupný stroj času - 12 - Mercedes-Benz 600 SEL 1992 nejety prodej 12K mání je nejetý „Mamut” s V12 za cenu Škody Octavia, je to dostupný stroj času - 13 - Mercedes-Benz 600 SEL 1992 nejety prodej 13K mání je nejetý „Mamut” s V12 za cenu Škody Octavia, je to dostupný stroj času - 14 - Mercedes-Benz 600 SEL 1992 nejety prodej 14K mání je nejetý „Mamut” s V12 za cenu Škody Octavia, je to dostupný stroj času - 15 - Mercedes-Benz 600 SEL 1992 nejety prodej 15K mání je nejetý „Mamut” s V12 za cenu Škody Octavia, je to dostupný stroj času - 16 - Mercedes-Benz 600 SEL 1992 nejety prodej 16K mání je nejetý „Mamut” s V12 za cenu Škody Octavia, je to dostupný stroj času - 17 - Mercedes-Benz 600 SEL 1992 nejety prodej 17K mání je nejetý „Mamut” s V12 za cenu Škody Octavia, je to dostupný stroj času - 18 - Mercedes-Benz 600 SEL 1992 nejety prodej 18
Tohle auto je rozhodně zajímavou nabídkou, provozní náklady však můžou dosáhnout výše národního rozpočtu menších afrických států, na to je třeba nezapomínat. Foto: Boxer Motor und Classic Automobile, publikováno se souhlasem

Zdroj: Mobile.de

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.