Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Majitel Volva se s koronavirem vypořádal po svém, v podstatě obešel vlastní dealery
25.2.2020 | Petr Prokopec
Nové problémy přináší nové výzvy a přežijí jen ti, kteří se jim dokáží pružně přizpůsobit. Čínské Geely ukazuje, že se hybnou silou automobilového světa nestalo náhodou, i na zdecimovaném trhu dokáže prodávat.
V nejbližší budoucnosti nejspíše nebude dne, kdy by nepřišla řeč na koronavirus. Nová infekční epidemie totiž zavařila celému světu a vzhledem k jejímu epicentru je automobilový průmysl první na ráně. Problémy ovšem nejsou jen na straně výroby kvůli koncentraci dodavatelů automobilových komponentů ve Wu-chanu a okolí, potíž je i v tom, že zkolabovaly také čínské prodeje. Lidé odmítají opustit své domovy a nakupují jen to nejnutnější, mezi což se nová auta obvykle neřadí. Na to ale již zareagovalo Geely, které hodlá naplnit přísloví o Mohamedovi a hoře.
Jak asi již začínáte tušit, čínský gigant, pod který mimo jiné spadá Volvo či Lotus, spustil novou online platformu, která zákazníkům umožňuje, aby si nový vůz objednali a zaplatili přímo z gauče. Automobilka tím v podstatě obchází vlastní dealery, úplně stranou nového řešení je ale nenechává. Dealeři mohou v případě zájmu zajistit testovací jízdu přímo u zákazníka a vůz mu případně i fyzicky dodat.
Tento krok se značce zjevně vyplatil, neboť online prodeje ve srovnání se stejným obdobím loňského roku (hovoříme tu o začátku února, tedy o době, kdy byla prakticky celá Čína v karanténě - pozn. red,) vzrostly pětinásobně. A co více, prodeje, za kterými stál oficiální web Geely, vzrostly dokonce pětasedmdesátkrát. Za tím stojí mimo online platformu také skutečnost, že automobilka zařídí rovněž registraci, přidělení značky a sjednání pojištění, vše ve vlastní režii. Lidé si navíc mohou vybrat i formu financování.
Počáteční úspěch značku nemalým způsobem nakopl, proto ve velmi blízké budoucnosti hodlá online služby rozšířit také o servis, čímž by dealeři opět přišli k části práce, o kterou nyní přišli. Ani ten by tedy pochopitelně neprobíhal virtuálně, místo toho by zákazníka navštívil zaměstnanec dealerství, vůz si odvezl na prohlídku a následně jej zase dodal jeho majiteli. Geely tím chce udržet náskok před zbytkem domácí produkce, přičemž takto reaguje nejen na koronavirus, ale také na nové nákupní trendy čínské komunity.
S ohledem na úspěch tohoto řešení je skoro jisté, že na stejného koně brzy vsadí i řada dalších značek spojených s Geely. Mezi ně nepatří jen ono Volvo, ale také Mercedes, neboť šéf čínské automobilky Li Shufu je největším akcionářem u třícípé hvězdy. Společně pak s Němci bude vyrábět již jen elektrické modely Smartu, u kterých lze taktéž očekávat prodej přes internet. A totéž vlastně platí pro Mercedes, který předpokládá, že do roku 2025 bude každý čtvrtý vůz prodaný online.
Jak tedy bylo zmíněno již mnohokrát, pro dealery nastává nová éra, kdy se v podstatě již nebudou starat o samotný prodej či papírování. To zůstane na výrobcích, kteří takto chtějí dosáhnout nejen vyšší transparence v oblasti cen, ale také vyšších marží. Z dealerů se pak vlastně jen stanou kurýři, kteří vám zajistí testovací jízdu, odvezou auto na opravu nebo dodají nově koupený vůz. Koronavirus tento tak jako tak počínající přesun jen urychlil.
Geely spustilo přímý prodej aut online a je s ním úspěšné
Dealerství totiž kvůli koronaviru zejí prázdnotou
Zdroj: Car Advice
Bleskovky
- Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
včera - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
včera - Ostrá verze nové levné Lady vypadá zevnitř jako Pagani pro chudé, bez maskování nafotili i odvozený kombík
29.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Sepang Shakedown test 1. den: Nejrychlejším Pol Espargaro 11:20
- Indian Sport Chief RT a Super Chief Dark Horse 2025: stylové cruisery 08:00
- König mění Německo za Španělsko a také kubaturu včera 17:09
- MotoGP-Shakedown: Kdo bude testovat v pátek v Sepangu? včera 10:00
- Předčasný konec testů v Portimau 29.1.2025
Nejčtenější články
- Ford si nechal patentovat nové řešení řízení, na kterém si vylámaly zuby Nissan i Tesla, pomoci jím může jen sám sobě
2.1.2025 - Vzácná, mimořádně ošklivá Alfa Romeo s asi nejpodivněji řešeným kufrem je k mání dodnes nová, vzniklo jí jen 1 036 kusů
2.1.2025 - Ani šéf Hondy nedokázal novinářům vysvětlit, proč by se jím řízená firma měla spojit s Nissanem
2.1.2025 - Je tu nový král ztráty hodnoty, o kterém zatím nebyla řeč, majitele připravil o 2 miliony za 2 roky a 19 tisíc najetých km
2.1.2025 - BMW na poslední chvíli zařízlo projekt 1300koňového elektromobilu, víra v protežovaný pohon se dál vytrácí
2.1.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva