Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Majitel ve svém Ferrari vyměnil motor V12 za jiný, automobilka ho teď žaluje
27.2.2020 | Mirek Mazal
Když si nějaké auto koupíte, můžete si s ním dělat, co chcete, ano? Ano, ale jen pokud to není Ferrari. Posedlost Italů chránit „čistotu” své značky zašla až tak daleko, že žaluje majitele vozu kvůli výměně motoru.
Australan Reuben Bemrose podniká automobilové pokusy, do kterých se jiní ani neodvažují pustit. Jedním z posledních extrémů se stalo stříbrné Ferrari 456 GT, do jehož motorového prostoru místo původního V12 zapadl Wankelův rotační agregát B13 původem od Mazdy. Podivná konverze odpovídá Reubenovu smýšlení a protože je ve svém počínání velmi dobrý, byl oceněn pohárem za nejlepší konverzi na posledním srazu fanoušků Wankelů.
Pro někoho zničené Ferrari obletělo média po celém světě a svérázného projektu si všimli i lidé v Maranellu. A s výbušností sobě vlastní začali celou situaci řešit. Už dříve svým chováním mnohokrát naznačili, že na posvátné modely poháněné vidlicovým dvanáctiválcem Ferrari se nesmí sahat, protože Bermosemu důrazně doporučilo ukončit podobné aktivity - zažalovalo jej u australského soudu za poškozování dobrého jména značky.
Dnes slavný rebel pořídil nepojízdný kus za zlomek ceny funkčního exempláře a kvůli poškození čelních partií včetně motoru provedl troufalou náhradu atmosférického srdce za exotický agregát. Neobvyklá transformace jej stála 13 tisíc australských dolarů (199 tisíc Kč) a dva týdny času v garáži. Na otázku ohledně nutkání či důvodů výstřední proměny pohonu muž odpověděl jasně: „Mysleli jsme si, že to bude zábava.“
Wankel ve Ferrari pobavil kde koho, u automobilky ale narazil, a celý případ tak skončil u soudu. Žalovaný kutil zatím zůstává v klidu a zvolil ústup ve formě ironické omluvy. Reuben prý respektuje, že Ferrari chrání svůj image a nemá problém pochopit rozhořčení kvůli náhradě kultovního dvanáctiválce za Wankel. Ale žaloba? „Milé Ferrari, je mi to velmi líto, nechtěl jsem znevážit vaši značku. Nevidíte, že jen chci, abychom byli přáteli?“ uvedl majitel kontroverzního provedení 456 GT možná doufajíc, že Italové vezmou svůj krok zpět. Pochybujeme o tom...













Týrané Ferrari si s rotačním motorem Mazdy rozumí, automobilka pro to ale nemá pochopení
Zdroje: TVNZ, NEWS@Youtube, lord.bemrose@Instagram
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
Auto ve stylu slavné Škody, na kterém se podílela Lada i Porsche, nikdo nechce. I když takových existuje jen hrstka
včeraMazda svou ikonu nedá, v příští generaci dostane dokonce větší spalovací motor a manuální řazení
včeraDokument poprvé ukazuje nehodu bývalého moderátora Top Gearu, která mu znetvořila obličej, i její následky. Z uvolněných záběrů mrazí
včeraŘešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraNová auta zkrachovalého Fiskeru nechali opuštěná u silnice, teď je rozprodávají v aukci za směšné sumy
včera
Živá témata na fóru
- BMW Divize 04.20. 23:38 - Zajda
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.20. 18:20 - Stepan
- S větrem ve vlasech.... 04.20. 15:24 - pavproch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins