Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Majitel ukázal, jaký šmejd mu Tesla prodala za 3 miliony Kč, po 11 letech výroby je to k nevíře
28.4.2023 | Petr Prokopec
Kdyby šlo o nějakou horkou novinku, možná by to šlo ještě s přivřením obou očí chápat, tady se ale bavíme o Modelu S, který přišel na trh již v roce 2012. I po 11 letech výroby tohoto vozu ale Tesla nemá problém dodat kupci totální šmejd, třímilionové cenovce navzdory.
Když loni v únoru naplno vypukl konflikt na Ukrajině, začalo se v mém okolí objevovat stále více aut s ukrajinskou registrační značkou. Jedním z nich byla i Tesla Model 3, s jejímž majitelem aktuálně bydlícím pár pater pode mnou jsem se dal do řeči. Přímo z první ruky jsem tak vyslechl popis zážitků ze života s Teslou. Stížnosti mířily hlavně na nekvalitu, která ostatně po přesunutí k zádi vozu byla patrná již na první pohled. Víko zavazadelníku totiž „zdobil“ spoiler, na kterém je jasně patrné, že se jeho jednotlivé vrstvy oddělují.
Výtek bylo pochopitelně víc, tato mi nicméně utkvěla v paměti. Zvláště proto, že jde o karbonový výlisek, který nebyl zrovna levný. Jelikož se jedná jen o pár let starý vůz, majitel vlastně ještě může být rád, že spoiler stále drží. S kvalitou je totiž značka na štíru i nadále. Ba co hůře, soudě podle materiálů, které na Reddit nahrál uživatel s přezdívkou xpxf69, šla dokonce ještě více dolů.
Dotyčný si koupil vrcholný Model S Plaid, který ve Státech startuje na 107 490 dolarech (cca 2 295 000 Kč). To není zrovna malá suma, která s několika málo příplatky zamířila až ke 140 tisícům USD, tedy skoro přesně 3 milionům Kč. To už je cena spojená s lepšími modely prémiových značek, která s sebou logicky přináší i očekávání adekvátní kvality. Právě v tomto ohledu ale Tesla zaostává nejen za zbytkem světa, ale dokonce i za exempláři, které se ve Fremontu montovaly před jedenácti lety, kdy vůz začínal.
Uživatel Redditu přitom nejprve poukazuje na gumové těsnění, které se odchlipuje od vnitřního obložení středového sloupku. Podobné je to i v blízkosti prahů, skutečnou perličkou je však víko předního zavazadelníku. „Když ho otevřu a ťuknu na něj, začne se celá ta věc hýbat, jako kdyby měly upadnout panty. Je to neuvěřitelné,“ dodává autor videa. Následně pak přistupuje k zádi, kde některé plasty nejsou chycené ke karoserii, což může umožnit i zatékání vody a tedy korozi.
Vrátit se poté můžeme ke dveřím řidiče, ze kterých jde prakticky bez námahy sundat venkovní těsnící lišta. V podstatě by tak vlastně stačil prudší liják, aby se Model S proměnil v menší bazén. Něco podobného ostatně již řada majitelů Tesel zažila, jak dokládají příspěvky dalších uživatelů Redditu. Samotné vlákno přitom odstartovalo před čtyřmi měsíci, tedy v závěru prosince. A právě tento časový horizont by skutečně do očí bijící nekvalitu mohl jednoduše vysvětlit.
Již dříve vyšlo najevo, že lidé by se neměli vyhýbat ani tak Teslám smontovaným v pátek a v pondělí, kdy lidé buď přemýšlí o víkendových plánech, nebo jsou ještě myšlenkami při nedělných radovánkách, ale hlavně těm ze závěru každého čtvrtletí. V tomto období totiž automobilka upřednostňuje kvantitu před kvalitou, aby mohla oslnit investory pěknými čísly. Protože však aut vyrábí stále více, přichází stále více kritiky.
Alespoň k některé Tesla není hluchá. Zatímco od ledna 2021 nebylo možné pořídit Model S či X s čímkoliv jiným, než s prapodivným volantem yoke, který kritizoval snad každý rozumný člověk, před pár měsíci se již značka vrátila ke kulaté klasice jako alternativě. Z té je pak nyní standard, zatímco za joke, pardon yoke připlácíte 250 USD (5 350 Kč). Kéž by automobilka podobně reagovala na kritické hlasy týkající se kvality nových vozů, k té evidentně zůstává dlouhodobě hluchá.
Pokud za nový vůz dáte 3 miliony korun, pak je logické, že očekáváte nemalou úroveň kvality. Té se však v případě Tesly nedočkáte, tedy s jistotou ne u aut, která vznikají na sklonku každého kvartálu. Foto: Tesla
$140k Tesla quality
by u/xpxf69 in Wellthatsucks
Zdroj: xpxf69@Reddit
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den včera 18:31
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem 21.11.2024
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 21.11.2024
Nejnovější články
- Bez technika po ruce se mu v bazarech rovnou vyhněte, radí Němci po testu ojetého elektrického Golfu
včera - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
včera - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
včera - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva