Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Majitel ukázal, jaký šmejd mu Tesla prodala za 3 miliony Kč, po 11 letech výroby je to k nevíře
28.4.2023 | Petr Prokopec
Kdyby šlo o nějakou horkou novinku, možná by to šlo ještě s přivřením obou očí chápat, tady se ale bavíme o Modelu S, který přišel na trh již v roce 2012. I po 11 letech výroby tohoto vozu ale Tesla nemá problém dodat kupci totální šmejd, třímilionové cenovce navzdory.
Když loni v únoru naplno vypukl konflikt na Ukrajině, začalo se v mém okolí objevovat stále více aut s ukrajinskou registrační značkou. Jedním z nich byla i Tesla Model 3, s jejímž majitelem aktuálně bydlícím pár pater pode mnou jsem se dal do řeči. Přímo z první ruky jsem tak vyslechl popis zážitků ze života s Teslou. Stížnosti mířily hlavně na nekvalitu, která ostatně po přesunutí k zádi vozu byla patrná již na první pohled. Víko zavazadelníku totiž „zdobil“ spoiler, na kterém je jasně patrné, že se jeho jednotlivé vrstvy oddělují.
Výtek bylo pochopitelně víc, tato mi nicméně utkvěla v paměti. Zvláště proto, že jde o karbonový výlisek, který nebyl zrovna levný. Jelikož se jedná jen o pár let starý vůz, majitel vlastně ještě může být rád, že spoiler stále drží. S kvalitou je totiž značka na štíru i nadále. Ba co hůře, soudě podle materiálů, které na Reddit nahrál uživatel s přezdívkou xpxf69, šla dokonce ještě více dolů.
Dotyčný si koupil vrcholný Model S Plaid, který ve Státech startuje na 107 490 dolarech (cca 2 295 000 Kč). To není zrovna malá suma, která s několika málo příplatky zamířila až ke 140 tisícům USD, tedy skoro přesně 3 milionům Kč. To už je cena spojená s lepšími modely prémiových značek, která s sebou logicky přináší i očekávání adekvátní kvality. Právě v tomto ohledu ale Tesla zaostává nejen za zbytkem světa, ale dokonce i za exempláři, které se ve Fremontu montovaly před jedenácti lety, kdy vůz začínal.
Uživatel Redditu přitom nejprve poukazuje na gumové těsnění, které se odchlipuje od vnitřního obložení středového sloupku. Podobné je to i v blízkosti prahů, skutečnou perličkou je však víko předního zavazadelníku. „Když ho otevřu a ťuknu na něj, začne se celá ta věc hýbat, jako kdyby měly upadnout panty. Je to neuvěřitelné,“ dodává autor videa. Následně pak přistupuje k zádi, kde některé plasty nejsou chycené ke karoserii, což může umožnit i zatékání vody a tedy korozi.
Vrátit se poté můžeme ke dveřím řidiče, ze kterých jde prakticky bez námahy sundat venkovní těsnící lišta. V podstatě by tak vlastně stačil prudší liják, aby se Model S proměnil v menší bazén. Něco podobného ostatně již řada majitelů Tesel zažila, jak dokládají příspěvky dalších uživatelů Redditu. Samotné vlákno přitom odstartovalo před čtyřmi měsíci, tedy v závěru prosince. A právě tento časový horizont by skutečně do očí bijící nekvalitu mohl jednoduše vysvětlit.
Již dříve vyšlo najevo, že lidé by se neměli vyhýbat ani tak Teslám smontovaným v pátek a v pondělí, kdy lidé buď přemýšlí o víkendových plánech, nebo jsou ještě myšlenkami při nedělných radovánkách, ale hlavně těm ze závěru každého čtvrtletí. V tomto období totiž automobilka upřednostňuje kvantitu před kvalitou, aby mohla oslnit investory pěknými čísly. Protože však aut vyrábí stále více, přichází stále více kritiky.
Alespoň k některé Tesla není hluchá. Zatímco od ledna 2021 nebylo možné pořídit Model S či X s čímkoliv jiným, než s prapodivným volantem yoke, který kritizoval snad každý rozumný člověk, před pár měsíci se již značka vrátila ke kulaté klasice jako alternativě. Z té je pak nyní standard, zatímco za joke, pardon yoke připlácíte 250 USD (5 350 Kč). Kéž by automobilka podobně reagovala na kritické hlasy týkající se kvality nových vozů, k té evidentně zůstává dlouhodobě hluchá.
Pokud za nový vůz dáte 3 miliony korun, pak je logické, že očekáváte nemalou úroveň kvality. Té se však v případě Tesly nedočkáte, tedy s jistotou ne u aut, která vznikají na sklonku každého kvartálu. Foto: Tesla
$140k Tesla quality
by u/xpxf69 in Wellthatsucks
Zdroj: xpxf69@Reddit
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- Pokud jste si ještě ráno přišli bohatí, zchladíme vás, ani na nová kola pro Ferrari Purosangue nejspíš nemáte
před 2 hodinami - Výrobce lákavých elektroaut zkrachoval s nulou na účtu a miliardovými dluhy. Ani se nepokusí nic spravit, přijde okamžitá likvidace
před 3 hodinami - CR vybral nejhorší auto roku 2024 a tentokrát to měl snadné. Vozu se marně pokouší zbavit i jeho zdejší kupci
před 5 hodinami - Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
včera - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 01.18. 22:26 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.18. 16:22 - abgx1
- IT poradna 01.18. 14:49 - pavproch
- WAZE 01.17. 19:56 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 01.17. 19:37 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 01.17. 13:31 - řidičBOB
- Rychlodotazy 01.17. 11:42 - Jaggie
- Fiat a vše kolem nich 01.17. 00:55 - Jaggie