Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Majitel prozradil, kolik stojí nabíječka či baterie hybridního hypersportu McLarenu
29.7.2020 | Petr Prokopec
Nabíječka přestala fungovat, a tak musel objednat novou. Při té příležitosti zjistil nejen její cenu, ale i to, na kolik vyjde náhrada akumulátorů. A nezůstal pouze u toho, s autem teď musí jezdit.
McLaren P1 bezesporu patří mezi nejobdivovanější superauta světa. Britská automobilka vyrobila pouze 375 silničních exemplářů, z nichž jeden si pořídil i známý realitní magnát a automobilový fanatik Manny Khoshbin. Ten ovšem nedávno zjistil, že pomalu celou jeho garáž ozařuje červené světlo, které vychází z nabíječky. Kdysi chudý íránský imigrant tak okamžitě kontaktoval automobilku, která mu oznámila, že bude potřebovat novou.
Zašle mu ji poštou, levný špás to ale rozhodně není - považovat její cenu za přemrštěnou je slabé slovo. Nabíječka, která z podstaty nemůže dělat nic zásadně jiného než jakákoli jiná, vyjde realitního magnáta na neskutečných 30 tisíc dolarů, tedy asi 680 tisíc Kč. Za takovou sumu lze pořídit i nový automobil či rovnou dva nebo dokonce tři, pokud zapátráte v teritoriu Dacie. Ve srovnání s cenou náhradních baterií, které jistě též nevydrží věčně, jde ovšem o pakatel. Za nové akumulátory si McLaren účtuje 150 tisíc dolarů, tedy 3,4 milionu Kč. Za to si koupíte i zánovní supersport.
Jde znovu o absurdní sumu, neboť jde třeba i o cenu vrcholné Tesly Model S, která disponuje bateriemi o kapacitě 100 kWh. Ty samy o sobě stojí vysoké statisíce, což není málo, ovšem od McLarenu dostanete za několikanásobně vyšší sumu akumulátory s kapacitou jen 4,7 kWh. Ty by přitom dle odhadů americké agentury EPA měly vystačit až na 31 kilometrů, nicméně taková je pouze teorie. McLaren totiž i v ryze elektrickém módu spotřebovává také běžný benzin, a jakkoliv jde pouze o 4,8 gramu na 100 kilometrů. EPA kvůli tomu bezemisní dojezd srazila na nulu.
Protože Khoshbinovi McLaren poradil, že než mu dorazí nabíječka, musí svůj vůz alespoň jednou týdně pořádně protáhnout, ověřil tato tvrzení v praxi. Reálně tak je možné čistě na elektřinu ujet něco okolo 11 km a klidně se rozjet i na stovku. Akcelerací v tu chvíli ale vůz stěží ohromí, neboť a to potřebuje skoro 11 sekund, tedy zhruba stejnou dobu, s jakou jsou svázány již zmiňované vozy Dacie. Nicméně stačí, aby se ke slovu dostalo kompletní pohonné ústrojí, jež dále tvoří 3,8litrový osmiválec twin-turbo, a rázem tu máme 2,8sekundovou akceleraci na stovku. Dvoustovky pak dosáhne za 6,8 sekundy a třístovky za 16,5 sekundy.
Taková akcelerace je vskutku opojná, načež se asi nikdo Mannymu nemůže divit, že McLaren P1 považuje za svůj oblíbený vůz na denní ježdění. I v tomto ohledu jde ale spíše o slova, za šest let jeho vlastnictví s ním totiž najel jen něco okolo 800 mil (1 287 km). Pokud by s ním tedy opravdu jezdil denně, dostal by se od své garáže jen na nějakých 300 metrů. A dalších 300 metrů by pak bylo spojeno s návratem, načež by projížďka skončila.
To však již berte spíše jen jako perličku, stejně jako skutečnost, které si možná hned nevšimnete - Khoshbin je schopný usednout do McLarenu v kšiltovce Koenigseggu, tričku Pagani a pásku Bugatti. Zvláštní, na druhé straně tím ovšem dává najevo svou ochotu k diverzitě, za což by při aktuálních náladách v USA měl být veleben.
Manny Khoshbin má problémy s dobíječkou svého McLarenu P1, a tak musel pořídit novou. Ta ovšem vyjde na stejnou sumu jako tři Dacie a až mu „odejde” i akumulátor, bude muset z peněženky vytáhnout ještě mnohonásobně vyšší sumu. Foto: Manny Khoshbin@Youtube
Zdroj: Manny Khoshbin@Youtube
Bleskovky
- Vrcholný Golf znovu šokoval prémiové konkurenty, ve sprintech jim všem zkazil den. A Čechy šokuje i svou cenou
před 2 hodinami - Nesmyslně těžké AMG GT dostalo kouř ve srovnání s „americkým kýblem”, vaz mu zlomila hned první zatáčka
včera - Američané srovnali nejlevnější nová výkonná auta s cenou do 830 tisíc a vybrali to nejrychlejší, v Evropě můžeme jen závidět
13.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Mostecký autodrom je po deseti letech na prodej. Zájemci jsou i ze zahraničí včera 14:38
- Jorge Navarro nazpět v Moto2 jako stabilní jezdec 15.12.2024
- Krize KTM se týká i MV Agusty 15.12.2024
- V týmu Liqui Moly Dynavolt Intact GP pojede 2025 Guido Pini místo Suzukiho 14.12.2024
- V pondělí začne předprodej vstupenek na Grand Prix České republiky 2025 13.12.2024
Nejnovější články
- Škoda začala odhalovat své nejdražší modely v novém, prý dostanou nejlepší aerodynamiku v historii firmy
před 3 hodinami - Situace ve VW spěje k patu. Ani 13 hodin jednání se zaměstnanci nepřineslo nic, historicky bezprecedentní stávka je na spadnutí
před 7 hodinami - Už nevyráběný Jeep láká nejen na své schopnosti v terénu. Po pár letech stojí zlomek původní ceny, přitom vydrží
včera - Opomíjený spoluautor legendárního McLarenu F1 strhal pokus o jeho nástupce, podle něj jde o smutný symbol doby
včera - Mercedes řekl víc k novému CLA. Chlubí se dojezdem až 1 270 km, ale jak? Je to trik jako od Horsta Fuchse
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva