Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Majitel obou aut vyjmenoval věci, které umí Chevrolet Bolt lépe než Tesla Model S
29.5.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Tesla se občas tváří, že umí všechny věci alespoň o trochu lépe než ostatní. Tady je dost příkladů, kdy tomu tak není, podle majitele Model S.
Pokud přemýšlíte nad pořízením elektromobilu a pokud se při tom snažíte být co nejvíc racionální, může vás napadnout varianta menšího elektromobilu do města a konvenčního nebo aspoň hybridního vozu na delší vzdálenosti. Alespoň u nás vám nic moc jiného nezbývá, protože hustota dobíjecích stanic, u kterých by nabíjení netrvalo celou noc, je v České republice opravdu mizerná. Supercharger Tesly je u nás dokonce jen jeden a je vždy otázka, co vás u něj čeká.
V takové chvíli by se je mezi elektromobily na výběr něco jako Nissan Leaf nebo BMW i3. Jenže Leaf je dnes už docela starý a i3 je vážně drahá. Tesla Model S je na město příliš velká a taky je ještě podstatně dražší než i3. Zajímavou novinkou tak může být Chevrolet Bolt, resp. na evropských trzích Opel Ampera-e.
Skuteční fanoušci elektromobilů na to jdou trochu jinak. Říkají, že by člověk chtivý elektromobility do toho měl skočit rovnýma nohama, bez ohledu na nevýhody, a nečekat, až nebude mít jinou možnost. Vezměme za příklad Setha Weintrauba, prvního muže webu Electrek.co, který si právě Chevrolet Bolt nedávno pořídil jako druhé auto. Tím prvním je Tesla Model S 60 z roku 2013.
Nemějte strach, nestáváme se přes noc proponentem elektromobilů. Weintraub je nicméně jedním z lidí, kteří mají možnost přímého a dlouhodobého srovnání Modelu S a Chevy Bolt, byť se jedná o auta velmi rozdílného stáří. Na druhou stranu, obě jsou jeho vlastní, takže by se dal čekat nestranný pohled. Naznačují to i věci, které se od něj dozvídáme. U Bolt je celá řada věcí udělána lépe než na Modelu S - a není jich málo.
Předně - Bolt má větší dojezd. Obě auta mají baterie o kapacitě 60 kWh, Tesla na ně má zvládnout ujet 340 km a Bolt 390. Samozřejmě se bavíme o autech rozdílné velikosti a hmotnosti, Tesla je navíc starší a má za sebou asi 80 tisíc kilometrů a reálně zvládne tak 300 km, ale Weintraub pravidelně jezdí do místa vzdáleného 290 km, takže se s Teslou cestou radši staví u nabíječky, kdežto s Boltem nemusí.
Snad i proto, že v Boltu je mnohem účinnější rekuperace brzdné energie a brzdový pedál skoro nemusíte používat: „Dovedu si představit týdny i měsíce, aniž bych se dotkl brzdového pedálu.” To mimo jiné znamená méně emisí pevných částic z otěru brzdových destiček o kotouče, ovšem také potenciální problémy s brzdami.
S těmito dvěma body souvisí i třetí - Bolt se snáze dobíjí. Nejde tu o dobíjecí stanice či jejich hustotu, v tomto bude mít Tesla navrch, jde o umístění samotné zástrčky. U Boltu je (pro elektromobily) klasičtěji vpředu, což lépe vyhovuje typickým uspořádáním dobíjecích stanic. Tesla má konektor v místě víčka nádrže, což možná lépe vypadá pro konvenčně uvažující zákazníky, praktičtější to ale není.
Bolt je podstatně menší, což znamená, že se s ním snáze manévruje, proplétá městským provozem či parkuje. I když, ve srovnání s Modelem S je spousta aut malých. Také se v něm sedí výš, takže máte trochu lepší přehled o dění okolo a také se do něj lépe nastupuje. Vozíte-li tedy občas babičku - nebo sami nejste tak pohybliví, jak byste si přáli - ocení Bolt více než Teslu.
Palubní elektronika je také u Boltu lepší než u Tesly. Její systém s gigantickou obrazovkou je fajn, ale nenabízí Android Auto ani Apple CarPlay. Tyto systémy mohou značně ulehčit integraci telefonu s autem, zejména přehrávání hudby.
Konečně, u Boltu je menší „show faktor” - Model S je lidmi vnímán jako drahé a luxusní auto, protože taky drahým a luxusním autem je. Co na tom, že jste svůj koupili před čtyřmi lety v základní verzi za polovinu dnes obvyklých cen, to nikdo neví. Chcete-li jezdit městem neviděni, s Teslou máte smůlu. A pokud nasněží, Bolt s předním pohonem je pro leckoho bezpečnějším autem než Tesla se zadním náhonem.
Weintraub uzavírá, že i u Modelu S je hromada věcí, které mu vyhovují víc než u Boltu. Když ale potřebuje pro něco rychle odskočit do obchodu, vybere si prý vždycky Bolt. Je to podle něj vynikající auto, které si můžete zamilovat. Jestli tomu tak bude i v ČR, kde je dobíjecích stanic opravdu poskrovnu, zatím nebudeme předjímat.
Weintraubova garáž obsahuje Bolt i Teslu
Chevrolet Bolt umí spoustu věcí lépe...
Zdroj: Electrek
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
včera - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
včera - Ostrá verze nové levné Lady vypadá zevnitř jako Pagani pro chudé, bez maskování nafotili i odvozený kombík
29.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- König mění Německo za Španělsko a také kubaturu včera 17:09
- MotoGP-Shakedown: Kdo bude testovat v pátek v Sepangu? včera 10:00
- Předčasný konec testů v Portimau 29.1.2025
- Masarykův okruh v roce 2025 29.1.2025
- KTM 125 SMC R a 390 SMC R 2025: malé supermota 29.1.2025
Nejčtenější články
- Špatný den v práci? Dělník Kie soustavně zapomínal přišroubovat části auta, 23 tisíc vozů teď kvůli němu musí do servisů
31.12.2024 - Tři závodníci při noční honičce vypekli s policií, nechytila ani jednoho z nich
31.12.2024 - Rozklad největšího evropského výrobce motorek pokračuje, bez kupce krach zabije i jeho závodní aktivity
31.12.2024 - K mání je dodnes nový Citroën Xantia po jediném majiteli, posel z minulosti vás vrátí do zlatých časů francouzských aut
31.12.2024 - Králem prodejů v USA je už 43. rok v řadě jedno a to samé auto, je to pořád úplně jiný svět
31.12.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva