Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Majitel natočil, jak vrcholné Tesle totálně selhaly brzdy při ostré jízdě, vzdalo to i ABS
23.11.2021 | Petr Prokopec
Tohle auto se chlubí tím, že je nejrychlejším silničním elektromobilem na nejnáročnějším okruhu světa, a tak není nemístné očekávat, že zvládne jízdu i na jiném. Ale nezvládá, ani trochu, tentokrát to majitel natočil na video.
Tesla Model S Plaid byla představena již na počátku letošního roku, přesto nadále přitahuje nemalou pozornost. Stojí za tím hlavně její výkon a oslnivá jízdní dynamika, neboť elektrický sedan zvládne díky 1 034 koním a 1 420 Nm točivého momentu zrychlit z klidu na stovku za přibližně dvě sekundy. Čtvrtmíli pak pokoří za 9,3 sekundy, zatímco maximem je dle Tesly 320 km/h. Kromě toho tu pak máme teoretický dojezd výrazně převyšující 500 kilometrů a možnost dobíjet baterie při výkonu až 250 kW.
Jak nicméně v komiksech pravidelně zmiňuje Spider-manův strýček Ben, s velkou silou přichází velká zodpovědnost. Tu ovšem abychom u Tesly pohledali. Jak se totiž ukázalo už před pár týdny, na okruhu má vůz problémy s brzdami. Nově se pak zdá, že nejenom s nimi, neboť na závodní trati selhal další exemplář, a to dokonce dvakrát.
Fanoušci značky nejspíše v tuto chvíli namítnou, že jízda na okruhu nebyla nikdy součástí vývoje. Jenže zrovna u této varianty to není pravda, Tesla naopak s jízdou i po neveřejných komunikacích počítala. Z toho důvodu ostatně s vozem opakovaně zamířila na Nürburgring, aby se nakonec pochlubila rekordem právě z tohoto místa, které platí za vůbec nejnáročnější okruh světa. Buď tam ale nebyla s úplně sériovým vozem, nebo pilot auto hodně šetřil
V rukou zákazníků totiž Model S Plaid na závodních tratích zřetelně selhává. Ověřit si to mohl i Sasha Anis, který je zkušeným závodním jezdcem a který má i s vozy kalifornské automobilky nemalé zkušenosti. I přesto ale vylétl z dráhy, a to nikoliv jednou, ale dvakrát.
Jak poté následně uvedl při pohledu na telemetrii vozu, Tesle se ve chvílích, kdy má zatáčet ve vysoké rychlosti na ne zrovna jemném povrchu, mohou zablokovat zadní kola. Rozdíl mezi jejich otáčením a skutečným tempem pak může činit až 80 km/h. Kromě toho ABS na jednom předním kole vůbec nezasáhlo, patrně se systém přehřál. Na rychlou jízdu jinak než v přímce vůz zjevně není připravený, nakonec se podívejte sami na video níže. Momenty selhání brzd jsou docela děsivé.






Tesla Model S Plaid byla vyvíjena i s ohledem na okruhové využití, právě to ale vůbec nezvládá. Musíme se tak ptát, jak moc exemplář, který zvládl celý Ring za 7 minut a 35,579 sekundy, odpovídal sériovému provedení. Foto: Tesla
Zdroj: Speed Academy@YouTube
Bleskovky
Chystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
včeraStartování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025
Nejnovější články
Tato auta jsou dnes největší „držáky” za peníze: Nestojí moc, a přesto mají vydržet skoro věčnost
před 11 minutamiElektromobily stále více kupuje už jen jeden typ zákazníků, mezi obyčejnými lidmi se zájem o ně vytrácí i v Nizozemsku
před 11 minutamiBMW zastavilo plán vyrábět elektrická Mini v Evropě. Důvod uhádnete, je to nezájem
před 10 hodinamiAudi přiznalo, že jeho interiéry jsou dnes horší, než bývaly. Auta roky šidilo na špatném místě
před 11 hodinamiLevný čínský soupeř Škody Fabia dostal i v Evropě normální motor, teprve s ním může v Česku zabodovat
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva