Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Majitel najel s VW Touareg s motorem 5,0 V10 TDI přes 500 tisíc km, musí to být král servisů
2.2.2024 | Petr Miler
Tohle auto se na pravidelné dlouhé cestování hodí, o tom žádná, ostatně SUV obecně nepatří mezi krále garáží. Přesto se s nimi obvykle nejezdí tak moc, zvlášť ne s tak velkým, silným a navíc poruchovým motorem. Tohle prostě musí být král autoservisů.
V době, kdy koncernu Volkswagen vládl Ferdinand Piëch, vznikaly pod taktovkou německé automobilky velmi pozoruhodné věci. Piëch nebyl jen geniální stratég a protřelý obchodník, byl to i schopný technik posedlý extrémy všeho druhu. Měl sice na povel toho tehdy nejmasovějšího z masových výrobců aut, přesto za jeho éry vzniklo leccos od VW XL1 s minimální spotřebou paliva po Bugatti Veyron s maximální rychlostí přes 400 km/h.
Kdesi mezi tím se našly i praktičtější věci, byť ne vždy o tolik. Jednou z nich byl diesel 5,0 V10, který dodnes patří mezi nejsilnější TDI historie. Samozřejmě, i tento motor byl podobně jako XL1 a Veyron „k ničemu”, Piëch ale na rozdíl od šéfů řady jiných značek dobře chápal jednu věc - že o slušnou část z 99 % prodejů obyčejných aut se nepřímo postará zdánlivě nechtěné 1 % nabídky výjimečných verzí, které jsou samy o sobě nezřídka ztrátové a zdánlivě opravdu zbytné. Kde kdo bude chtít „to auto”, které se dělá také „s tím motorem”, i když si ho sám koupí s tuctovým 3,0 V6 TDI. Málokdo dokáže využít jeden z nejsilnějších dieselů všech dob, líbí se mu ale image auta, které takový motor také může mít. Je to znak nadřazenosti, jedinečnosti, pokroku.
Tak vznikl Volkswagen Touareg 5,0 V10 TDI, který se v jednu chvíli prodával i v bizarní sportovní verzi R50. Byly to popelky nabídky, nakonec i dnes najdete na velkém Mobile.de jen 78 ojetých Touaregů V10 ze skoro 5 tisíc aut celkem. Nedá se říci, že by s nimi majitelé nejezdili, málokdo si ale na opravdu velké kilometrové nájezdy koupí SUV. A když už, tak nesáhne po verzi s jedním z nejsilnějších motorů, protože tahat s sebou přes 2 tuny „železa” nevyjde levně nikdy a s velkým motorem to bude ještě dražší. Výjimky ale přesto existují.
Na tu nejpozoruhodnější se právě díváte. V Itálii se totiž objevil na prodej Touareg V10 TDI s mimořádnými 518 175 km. To z vozu dělá nejen daleko nejojetější verzi V10 TDI v aktuální nabídce (jiné kusy v prodeji se obvykle nedostanou ani k polovině), ale i jeden z nejvíce ojetých Touaregů vůbec - ostatní se pochopitelně rekrutují z typů s motorem 3,0 V6 TDI, jak bylo řečeno výše.
Tomu se říká odhodlání, byť za 20 let existence tohoto vozu to vychází na nějakých 26 tisíc za rok. Úskalí je jinde - verze V10 TDI platí za poruchovou a její opravy jsou velmi drahé už kvůli omezenému místu v motorovém prostoru. Majitel tak skoro jistě musí platit za krále servisů, byť je patrné, že se o vůz dobře staral. Fotek nemáme k dispozici mnoho, na takový nájezd ale auto vypadá velmi dobře. Ani zvenčí, ani zevnitř nedává najevo žádnou větší újmu, byť „leštěnka” to opravdu není. Ale bavíme se o 20 let staré ojetině, dávno 10krát objela zeměkouli, takže nelze čekat perfektní vůz.
Cena přesto není úplně nízká, 6 000 Eur znamená asi 150 tisíc Kč, není problém koupit Touaregy ve verzi V10 TDI levněji s mnohem menší kilometráží. Ale tenhle je holt asi zocelen žárem asfaltových bitev... Pokud byste o tento vůz měli zájem, může být váš - nevíme, jak moc si s ním ještě užijete, majitelem světové rarity se s ním ale stanete zcela nepochybně.






VW Touareg V10 TDI s víc jak půlmilionem najetých kilometrů se v prodeji vážně nevidí, dostat ho k takovému nájezdu muselo chtít hodně péče. Foto: Thomas Gschnell, publikováno se souhlasem
Zdroj: Thomas Gschnell@Subito Motori
Bleskovky
Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025
Nejčtenější články
Youtuber zopakoval kontroverzní test Tesly se zdí přemalovanou na pokračující silnici, dosáhl úplně jiných výsledků
25.3.2025Ferrari F44, to bude nové superauto Lewise Hamiltona
25.3.2025Mezi 20 aktuálně nejprodávanějšími auty v Evropě nenajdete ani jeden elektromobil. A i pak se dějí věci
25.3.2025Francouzský rodinný ideál skončil po 4 letech pro nezájem, dnes jako levná ojetina překvapí svou spolehlivostí, hlavně jako diesel
25.3.2025Volný pád Stellantisu pokračuje. Další nepovedený restart slavné značky znamená propad prodejů až o 73 procent
26.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva