Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Majitel Golfu TDI oholil svůj vůz před vrácením VW až na kost. Projde mu i to?
20.12.2016 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Když někteří majitelé naznačovali, že ze svých VW s TDI před vrácením aut sundají... všechno, mysleli jsme, že žertují. Nežertovali, tento to zkusil.
Minulý týden jsme vás informovali o tom, že majitelé VW v USA našli kličku, jak vydělat na Dieselgate. Z aut, která Volkswagenu v souladu s dříve dosaženou dohodou vracejí za předem domluvené částky, odstraňují některé jejich podstatné části, protože... mohou. Však když je samostatně prodají, pochopitelně vydělají peníze navíc, na úkor VW.
Hovořme o oportunismu českého typu, pravidla zpětného odkupu ale něco takového nezakazují. Jinak precizně stanovené podmínky hovoří pouze o tom, že vracený vůz musí být „provozuschopný” a tento termín dále přesně definuje jako auto „schopné pohybu s pomocí vlastního motoru 2,0 TDI”. Existují i omezení, ale vztahují se pouze k legálnímu titulu vozu k 18. září 2015. A člověk se nemusí jmenovat Perry Mason, aby pochopil, že pokud auto bylo a je formálně provozuschopné a fakticky na něm chybí různé věci, ale je „schopné pohybu s pomocí vlastního motoru 2,0 TDI”, podmínky odkupu splňuje.
Případ z minulého týdne byl vlastně banální. Auto bylo trochu nabourané zezadu, chybělo několik nespecifikovaných věcí v interiéru a většina přídě, kterou si koupil přítel vracejícího na svou „bouračku”. Volkswagen jej vykoupil bez reptání a podle pozdější oficiální reakce amerického zastoupení sice konstatoval, že vedení firmy před medializací této kauzy o ničem podobném nevědělo, ale nemůže s tím nic dělat.
Už tehdy se objevily nápady, že by z auta šlo vymontovat prakticky všechno, co se nesouvisí s jeho pohonem, že by mohlo jít o něco jako „pojízdné šasí” bez dveří, vybavení interiéru a dalších „drobností”. Považovali jsme to za vtipné fantazírování lidí na fórech, jenže někdo právě to udělal.
Říká si Joe Meyer a je to prodejce aut ze Cincinnati. Od takového člověka by leckdo mohl čekat více úcty ke kolegům „ze stavu”, leč nestalo se a právě tento muž chce svůj Golf VI 2,0 TDI z roku 2010 vrátit zbavený všeho, co z něj bylo možné odmontovat. Nezbylo z něj prakticky nic krom věcí, jejichž absence by Golf zbavila možnosti samostatně se pohybovat. Chybí tedy všechny dveře, kapota, kompletní interiér až na jednu sedačku, volant, pedály... Však se podívejte sami na přiložené fotky.
Mimochodem, značka na přání „DSLGATE” je skutečná, tu si majitel nechal dát na vůz pochopitelně až poté, co vypukl celý skandál. Sám jej totiž koupil jen pár týdnů předtím. Nezdá se, že by mu nějak extra ležel v žaludku, spíše si z celé věci dělá trochu legraci a dnes říká, že když to pravidla odkupu nezakazují, tak proč si takto nevzít od VW trochu peněz navíc?
Auto si rozmontoval sám způsobem, který jsme nedávno mohli vidět a dnes říká, že to byla i legrace. Nakonec, byl opravdu důsledný - chybí třeba i airbagy nebo výdechy ventilace, nezbylo tu skutečně nic, co by v autě být nemuselo a dá se to prodat. Dodává, že ještě před vrácením sundá těsně před dealerstvím přední světla a nahradí i originální sedačku řidiče něčím skromnějším.
Vůz jde vrátit dnes a pochopitelně vám povíme, zda mu to prošlo. Sám o tom ale nepochybuje - na přímou otázku před vrácením, jestli může z auta toto všechno odstranit, mu prý lidé od dealera odpověděli: „Neřekneme vám, že můžete, ale jedinou podmínkou je, aby auto bylo pojízdné.”
Tak to vypadá pro majitele nadějně a vlastně je to i logické - VW už své stovky miliard odepsal a nebude nyní hazardovat se svou image kvůli výkupu či nevýkupu pár aut, která majitelé zřejmě jen chtějí vrátit v souladu s nedokonalými podmínkami dohody. Pro Golf na fotkách už to ale tak nadějně nevypadá - i pokud by v budoucnu VW našel cestu, jak dostat své diesely zpět na silnice, tento vůz už čeká jedině vrakoviště...
Někteří majitelé naftových VW v USA, které byly dotčeny Dieselgate, skutečně chtějí vrátit svá auta oholená až na skelet. Uvidíme, zda jim to projde
Zdroj: Jalopnik
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den včera 18:31
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem 21.11.2024
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 21.11.2024
Nejnovější články
- Firma na výrobu baterií ovládaná VW zkrachovala. Dluží 142 miliard, zbylo jí z toho půl procenta, i na platy si musela půjčit
před hodinou - Bez technika po ruce se mu v bazarech rovnou vyhněte, radí Němci po testu ojetého elektrického Golfu
včera - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
včera - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.23. 07:04 - petr_riha
- Výběr grafické karty do počítače 11.23. 00:03 - redicisfollows
- Onboard videa 11.22. 21:14 - Truck Daškam
- Toyota obecně 11.22. 20:55 - abgx1
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis