Majitel dokončil výměnu motoru Porsche 911 za 6,2 V8 a lituje. Kolik to celé stálo?

Cena, to je největší problém této legrace. Výměna původního šestiválce za motor 6,2 V8 byla podstatně dražší a náročnější, než majitel předpokládal.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Majitel dokončil výměnu motoru Porsche 911 za 6,2 V8 a lituje. Kolik to celé stálo?

22.9.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Majitel dokončil výměnu motoru Porsche 911 za 6,2 V8 a lituje. Kolik to celé stálo?

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Cena, to je největší problém této legrace. Výměna původního šestiválce za motor 6,2 V8 byla podstatně dražší a náročnější, než majitel předpokládal.

Sledujete-li náš web pravidelně, určitě si pamatujete nejlevnější a nejojetější Porsche 911 Tylera Hoovera. Koupil ho na podzim loňského roku, nějakou dobu s ním jezdil, dokud na okruhu nezničil motor. Následně se rozhodl pro jeho výměnu za osmiválec LS z Chevroletu Corvette, protože to mělo být zhruba stejně drahé jako generálka šestiválce.

Přestavba trvala opravdu dlouho a až koncem července, po zhruba třech měsících, se motor poprvé rozběhl. Koncem srpna jsme psali o tom, co všechno si přestavba vyžádala a i když tehdy vůz ještě nebyl hotový, majitel už svého rozhodnutí litoval. Velkým plusem byl zvuk auta, 6,2 V8 bez tlumičů a katalyzátorů zněla jako bublavý pozdrav Thorův, vůz byl také rychlejší. Celá přestavba, ač teprve na začátku cílové rovinky, ale byla už tehdy příliš komplikovaná.

Dnes je auto hotové. Protože si úřady v Kansasu nepotrpí na emise, výfukový systém nedostal katalyzátory. Tlumiče jsou původní, sériové z 911 996, a výsledný zvuk je docela nuda. Ne že by to byl litrový tříválec, ale oproti tomu, jak tohle auto znělo bez tlumení, je současný, finální zvuk jen velmi slabý vánek. Trochu škoda, ale to jen tak na okraj.

To nejpodstatnější, co nyní k celé přestavbě můžeme dodat, není zvuk auta, nýbrž celkové náklady na tuto legraci. Její náročnost a tedy i nákladnost byla úplně jinde, než Hoover původně předpokládal - ze zhruba 10 tisíc dolarů, které měla přestavba stát, je nakonec přesně 17 043 dolarů, tedy 373 088 korun aktuálním kurzem. To je o hodně více, než kolik činila původní cena celého auta - to Hoover s velkým optimismem koupil za v přepočtu 230 tisíc Kč.

Jen motor, konkrétně GM 6,2 LS2 V8 z bourané Corvette ročníku 2006, stál 4 750 dolarů (104 tisíc korun) včetně dopravy do dílny „automobilového čaroděje”, kde se na Apollo 911 pracovalo. Sada pro přestavbu od firmy Renegade Engineering s klimatizací a elektrickým posilovačem řízení z Priusu přišla na 7 322 dolarů (160 tisíc korun). To je spousta peněz v každém případě, ale je to enormní suma tím spíš, že k sadě nebyly žádné instrukce a že byla natolik nekompletní, že díly, které se musely dokoupit navíc, celkem spolkly dalších 3 867 dolarů (84 700 korun).

85 hodin práce mechanika stálo 3 864 dolarů (84 600 korun), z čehož ale „čaroděj” slevil 1 260 dolarů (27 600 korun) za práci, se kterou mu Hoover pomáhal. 1 500 dolarů (32 800 korun) vynesl prodej zadřeného plochého šestiválce. Výsledek je zmíněných 373 tisíc korun - s původní cenou vozu stál Hoovera tento kousek přes 600 tisíc. To na 911 996 už vůbec není málo.

Generálka původního motoru by byla levnější a zabrala by méně než čtyři měsíce času. I koupě druhého auta s funkčním motorem by přišla levněji... Navíc, všechno není dokonalé. Sériové budíky fungují, až na otáčkoměr, který byl nahrazen snad nejvíc humpoláckým způsobem, který jsme v poslední době viděli. A kompresor klimatizace musíte zapínat manuálně, chcete-li chladný vzduch, tlačítkem v kabině.

Lítosti není divu, Hoover přesto není nešťastný, i když by tutéž eskapádu znovu nepodstoupil. A to je nakonec nejdůležitější - aby se majiteli jeho auto líbilo, ať má v útrobách motor jakýkoliv a ať má svět na něj názor, jaký chce...


Majitel dokončil výměnu motoru Porsche 911 za 6,2 V8 a lituje. Kolik to celé stálo? - 1 - Porsche 911 996 LS2 swap hotovy 01Majitel dokončil výměnu motoru Porsche 911 za 6,2 V8 a lituje. Kolik to celé stálo? - 2 - Porsche 911 996 LS2 swap hotovy 02Majitel dokončil výměnu motoru Porsche 911 za 6,2 V8 a lituje. Kolik to celé stálo? - 3 - Porsche 911 996 LS2 swap hotovy 03Majitel dokončil výměnu motoru Porsche 911 za 6,2 V8 a lituje. Kolik to celé stálo? - 4 - Porsche 911 996 LS2 swap hotovy 04Majitel dokončil výměnu motoru Porsche 911 za 6,2 V8 a lituje. Kolik to celé stálo? - 5 - Porsche 911 996 LS2 swap hotovy 05Majitel dokončil výměnu motoru Porsche 911 za 6,2 V8 a lituje. Kolik to celé stálo? - 6 - Porsche 911 996 LS2 swap hotovy 06Majitel dokončil výměnu motoru Porsche 911 za 6,2 V8 a lituje. Kolik to celé stálo? - 7 - Porsche 911 996 LS2 swap hotovy 07Majitel dokončil výměnu motoru Porsche 911 za 6,2 V8 a lituje. Kolik to celé stálo? - 8 - Porsche 911 996 LS2 swap hotovy 08Majitel dokončil výměnu motoru Porsche 911 za 6,2 V8 a lituje. Kolik to celé stálo? - 9 - Porsche 911 996 LS2 swap hotovy 09
Výsledek přestavby není dokonalý a kontroverzní je zcela nesporně. Majiteli se líbí, celá operace ovšem vyšla neúměrně draho

Zdroj: Hoovies Garage@Youtube

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.