Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Majitel do detailu ukázal „kvalitu” nové Tesly, na auto za miliony je to neuvěřitelný šmejd
19.8.2021 | Petr Prokopec
Uvážíme-li, kam se posunul celý automobilový průmysl a co dnes nabízí za pár set tisíc jakákoli Dacia, je skutečně k nevíře, co je s to dodat zákazníkovi po letech stížností na kvalitu Tesla.
Vůbec první Model S vyrobila Tesla již v roce 2012. Od té doby jej dvakrát faceliftovala, naposledy zkraje letošního roku. Díky tomu by vůz kalifornské automobilky měl být vybroušeným diamantem, u kterého na kaz nenarazíte ani při sebepečlivějším zkoumání. Je ale taková realita? Jak dokládá jeden z čerstvých majitelů, který si na Youtube říká MrExitStrategy, do takového stavu má Model S opravdu daleko. Svou kvalitou totiž nemůže soupeřit ani s Dacií, nic tak moc a v tolika ohledech mizerného jsme žádnou z renomovanějších automobilek neviděli předat kupci už dekády.
Hned na úvod je třeba poznamenat, že majitel je zapáleným fanouškem Tesly, a tak k vozu přes veškeré jeho defekty projevuje náklonnost. To je samo o sobě pozoruhodné, zvlášť když vidíte o pár minut později toho samého člověka řídit vůz po rovném povrchu parkovacího domu za vrzání interiéru, pískání ventilace a s minimálně jedním nepřehlédnutelným montážním faux-pas přímo před kamerou. Něco takového bychom netolerovali snad ani u mnoho let starého, ojetého vozu, natož pak u úplné novinky. Ale zůstaňme u Modelu S a jeho vad.
Je jich skutečně záplava - zvenčí, zevnitř, v kufru, kdekoli. Pozoruhodný je už fakt, že vlajková loď je dost mizerně nalakovaná, což je přitom problém, o kterém se mluví již spoustu let. Zvnějšku je tak patrné vše od „pomerančové kůry” přes nejrůznější drobné defekty dané zřejmě nečistotami při lakování až po výrazné oděrky, které na novém autě nemají co dělat. Místy také kdosi v továrně zapomněl odstranit zřejmě ochrannou pěnu na vnitřních částech karoserie - ty jsou teď nalakované i s nimi. Už z výroby jsou také odřená kola tam, kde je ani nelze poškodit provozem, zřejmě byla poškozena při manipulaci s nimi.
Ani vstup do vozu se neobejde bez nepříjemných projevů. Dveře resp. jejich kliky při otevírání a zavírání skřípou a vržou, stejně jako uchycení vnějšího zpětného zrcátka. Při nastupování si pak nelze nevšimnout ani kazů v bočních sklech, v kufru pak nelícuje vnitřní plastová výplň a odstává těsnění mezi víkem kufru a čelním sklem. A interiér? To je kapitola sama pro sebe.
Zřetelné je rachtání a vrzání uvolněných kusů obložení - na místě i za jízdy. Na vnitřní straně krytu přístrojové desky je prach, který nelze odstranit, na vrchu palubní desky jsou nečistoty, zřejmě zbytky lepidla, které též není možné odstranit. Její koženkový potah pak není zrovna sešitý tak, jak by se na vůz za více než dva miliony korun slušelo, přičemž v levém rohu se již dokonce trhá. Opomenout pak nesmíme ani nesedící a zvlněné těsnění oken, které může být při prudším lijáku důvodem, proč se interiér promění v mělčí bazén. A klimatizace už při relativně nízkém tahu píská, ovšem jen z místa spolujezdce.
Problémů je ovšem více, celé video má takřka 13 minut. Ve většině případů se přitom jedná o naprosto nepochopitelné, nepřehlédnutelné vady, které jsme opravdu neviděli na žádném novém autě od časů komunistických AZNP. Bylo by obtížné je tolerovat na čemkoli, natož pak na autě za více než 2,2 milionu korun.
Majitel uvádí, že je v kontaktu se servisním centrem značky, které je prý přímo dychtivé, aby veškeré nedostatky odstranilo. Jakmile tedy dojde na nápravu, hodlá se MrExitStrategy ohlásit s dobrými zprávami. Otázkou však je, zda nějaké bude mít. Koneckonců je třeba připomenout, že ani úroveň servisů není u Tesly nejlepší a v mnoha případech došlo spíše na zhoršení některých nedostatků než na jejich zahlazení. Tak či onak je kvalita Tesly Model S po druhém faceliftu a devítiletém životním cyklu tristní, však se na to podívejte sami.
Muž si pořídil faceliftovanou Teslu Model S, dokonce i s jejím podivným volantem Yoke, který shledává zajímavým. Kvalita vozu je ale doslova tragická, něco takového by jako nový vůz nepředala zákazníkovi žádná jiná významnější značka. Foto: Tesla
Zdroj: MrExitStrategy@YouTube
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- Pokud jste si ještě ráno přišli bohatí, zchladíme vás, ani na nová kola pro Ferrari Purosangue nejspíš nemáte
před 2 hodinami - Výrobce lákavých elektroaut zkrachoval s nulou na účtu a miliardovými dluhy. Ani se nepokusí nic spravit, přijde okamžitá likvidace
před 3 hodinami - CR vybral nejhorší auto roku 2024 a tentokrát to měl snadné. Vozu se marně pokouší zbavit i jeho zdejší kupci
před 5 hodinami - Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
včera - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 01.18. 22:26 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.18. 16:22 - abgx1
- IT poradna 01.18. 14:49 - pavproch
- WAZE 01.17. 19:56 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 01.17. 19:37 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 01.17. 13:31 - řidičBOB
- Rychlodotazy 01.17. 11:42 - Jaggie
- Fiat a vše kolem nich 01.17. 00:55 - Jaggie