Majitel do detailu ukázal „kvalitu” nové Tesly, na auto za miliony je to neuvěřitelný šmejd

Uvážíme-li, kam se posunul celý automobilový průmysl a co dnes nabízí za pár set tisíc jakákoli Dacia, je skutečně k nevíře, co je s to dodat zákazníkovi po letech stížností na kvalitu Tesla.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Majitel do detailu ukázal „kvalitu” nové Tesly, na auto za miliony je to neuvěřitelný šmejd

19.8.2021 | Petr Prokopec

Majitel do detailu ukázal „kvalitu” nové Tesly, na auto za miliony je to neuvěřitelný šmejd

/

Foto: Tesla

Uvážíme-li, kam se posunul celý automobilový průmysl a co dnes nabízí za pár set tisíc jakákoli Dacia, je skutečně k nevíře, co je s to dodat zákazníkovi po letech stížností na kvalitu Tesla.

Vůbec první Model S vyrobila Tesla již v roce 2012. Od té doby jej dvakrát faceliftovala, naposledy zkraje letošního roku. Díky tomu by vůz kalifornské automobilky měl být vybroušeným diamantem, u kterého na kaz nenarazíte ani při sebepečlivějším zkoumání. Je ale taková realita? Jak dokládá jeden z čerstvých majitelů, který si na Youtube říká MrExitStrategy, do takového stavu má Model S opravdu daleko. Svou kvalitou totiž nemůže soupeřit ani s Dacií, nic tak moc a v tolika ohledech mizerného jsme žádnou z renomovanějších automobilek neviděli předat kupci už dekády.

Hned na úvod je třeba poznamenat, že majitel je zapáleným fanouškem Tesly, a tak k vozu přes veškeré jeho defekty projevuje náklonnost. To je samo o sobě pozoruhodné, zvlášť když vidíte o pár minut později toho samého člověka řídit vůz po rovném povrchu parkovacího domu za vrzání interiéru, pískání ventilace a s minimálně jedním nepřehlédnutelným montážním faux-pas přímo před kamerou. Něco takového bychom netolerovali snad ani u mnoho let starého, ojetého vozu, natož pak u úplné novinky. Ale zůstaňme u Modelu S a jeho vad.

Je jich skutečně záplava - zvenčí, zevnitř, v kufru, kdekoli. Pozoruhodný je už fakt, že vlajková loď je dost mizerně nalakovaná, což je přitom problém, o kterém se mluví již spoustu let. Zvnějšku je tak patrné vše od „pomerančové kůry” přes nejrůznější drobné defekty dané zřejmě nečistotami při lakování až po výrazné oděrky, které na novém autě nemají co dělat. Místy také kdosi v továrně zapomněl odstranit zřejmě ochrannou pěnu na vnitřních částech karoserie - ty jsou teď nalakované i s nimi. Už z výroby jsou také odřená kola tam, kde je ani nelze poškodit provozem, zřejmě byla poškozena při manipulaci s nimi.

Ani vstup do vozu se neobejde bez nepříjemných projevů. Dveře resp. jejich kliky při otevírání a zavírání skřípou a vržou, stejně jako uchycení vnějšího zpětného zrcátka. Při nastupování si pak nelze nevšimnout ani kazů v bočních sklech, v kufru pak nelícuje vnitřní plastová výplň a odstává těsnění mezi víkem kufru a čelním sklem. A interiér? To je kapitola sama pro sebe.

Zřetelné je rachtání a vrzání uvolněných kusů obložení - na místě i za jízdy. Na vnitřní straně krytu přístrojové desky je prach, který nelze odstranit, na vrchu palubní desky jsou nečistoty, zřejmě zbytky lepidla, které též není možné odstranit. Její koženkový potah pak není zrovna sešitý tak, jak by se na vůz za více než dva miliony korun slušelo, přičemž v levém rohu se již dokonce trhá. Opomenout pak nesmíme ani nesedící a zvlněné těsnění oken, které může být při prudším lijáku důvodem, proč se interiér promění v mělčí bazén. A klimatizace už při relativně nízkém tahu píská, ovšem jen z místa spolujezdce.

Problémů je ovšem více, celé video má takřka 13 minut. Ve většině případů se přitom jedná o naprosto nepochopitelné, nepřehlédnutelné vady, které jsme opravdu neviděli na žádném novém autě od časů komunistických AZNP. Bylo by obtížné je tolerovat na čemkoli, natož pak na autě za více než 2,2 milionu korun.

Majitel uvádí, že je v kontaktu se servisním centrem značky, které je prý přímo dychtivé, aby veškeré nedostatky odstranilo. Jakmile tedy dojde na nápravu, hodlá se MrExitStrategy ohlásit s dobrými zprávami. Otázkou však je, zda nějaké bude mít. Koneckonců je třeba připomenout, že ani úroveň servisů není u Tesly nejlepší a v mnoha případech došlo spíše na zhoršení některých nedostatků než na jejich zahlazení. Tak či onak je kvalita Tesly Model S po druhém faceliftu a devítiletém životním cyklu tristní, však se na to podívejte sami.


Majitel do detailu ukázal „kvalitu” nové Tesly, na auto za miliony je to neuvěřitelný šmejd - 1 - Tesla Model S Plaid 2021 poradna sada 03Majitel do detailu ukázal „kvalitu” nové Tesly, na auto za miliony je to neuvěřitelný šmejd - 2 - Tesla Model S Plaid 2021 poradna sada 05Majitel do detailu ukázal „kvalitu” nové Tesly, na auto za miliony je to neuvěřitelný šmejd - 3 - Tesla Model S Plaid 2021 poradna sada 09Majitel do detailu ukázal „kvalitu” nové Tesly, na auto za miliony je to neuvěřitelný šmejd - 4 - Tesla Model S Plaid 2021 poradna sada 12
Muž si pořídil faceliftovanou Teslu Model S, dokonce i s jejím podivným volantem Yoke, který shledává zajímavým. Kvalita vozu je ale doslova tragická, něco takového by jako nový vůz nepředala zákazníkovi žádná jiná významnější značka. Foto: Tesla

Zdroj: MrExitStrategy@YouTube

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.