Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Mafiánský Mercedes je v Rusku takový hit, že ho automobilka zdaleka nestíhá vyrábět
1.11.2019 | Petr Prokopec
Rusové se zhruba před deseti lety zamilovali do auta, které si zejména v černé barvě a provedení AMG nejčastěji spojíme s podsvětím. Jen mafiáni ale novou třídu G kupují stěží.
V roce 1979 přišla na svět jedna z největších legend mezi off-roady, a sice Mercedes-Benz třídy G. Němci se přitom vůz s aerodynamikou cihly pokusili poslat do důchodu a nahradit jej modernější třídou GL, zástup věrných fanoušků jim však naznačil, že takovou chybu ani udělat nemohou. Třída G se díky tomu nedočkala stejného osudu, jaký potkal Land Rover Discovery. Místo toho pokračuje nadále ve svém tažení, a přestože se loni dočkala stěžejní modernizace, díky čemuž tu máme druhou generaci, nikdo by na první pohled nehádal, že nedošlo jen na pouhý facelift.
Právě skutečnost, že nová třída G se vzhledově neliší od svého předchůdce, ovšem zároveň užívá moderní techniku, vede k ještě většímu zájmu, než jaký ji obcházel dosud. Koneckonců třeba letos v únoru bylo ve Spojených státech prodáno 1 165 exemplářů, což je větší množství, než jaké automobilka vyexpedovala za oceánem v celém roce 2010. Podobná situace panuje také v Evropě, kde pro změnu třeba březnové registrace vyšplhaly na 1 031 aut. Přitom ještě před deseti lety bylo třeba na podobný úspěch desetiměsíční období.
USA a Evropu ale nyní ponecháme stranou, místo toho si posvítíme na Rusko. Tedy na jeden ze dvou trhů, které právě před zhruba deseti lety zachránily třídu G před pádem do zapomnění. Právě v této zemi (a také v Číně) totiž poptávka začala narůstat po desítkách procent a fakt, že se tam Géčko stalo symbolem služebního auta mafie, mu na popularitě neubral, spíše naopak. Příchod nové generace to ani v nejmenším nezměnil, právě naopak - celá produkce třídy G přidělená ruskému trhu byl loni vyprodána během prvních dvou měsíců. A podobné je to i letos.
„Třída G nemá ve skutečnosti žádného přímého soupeře, je to naprostý unikát,“ uvedl o voze zástupce značky. Vlastně tak není překvapivé, že legendární off-road se v Rusku podílí na 5 procentech veškerých prodejů. A daný podíl by byl ještě vyšší, kdyby ruskému zastoupení značky byla automobilka schopna dodat více aut, na to zatím nestačí výroba. Movití zákazníci tak veškeré kvóty vyčerpají vždy již v úvodu roku, a to přesto, že třída G startuje na nemalých 9 510 000 RUB (cca 3,4 milionu Kč).
Bude zajímavé sledovat, jak se situace vyvrbí v dalších měsících, neboť modernizovaná třída G je momentálně k dispozici pouze v benzinových verzích G500 a G63 AMG. Nicméně již v lednu příštího roku by měla dorazit také dieselová varianta, která by zájem mohla navýšit ještě více. Zatím sice není jisté, zda se podívá do Ruska, to ale ve výsledku nebude až tak podstatné. I přesto, že se Evropa k dieselům obrací zády, je skoro jisté, že naftová třída G bude znovu hit.
Rusové třídu G milují, dokonce natolik, že veškeré přidělené kvóty jsou vyprodané již v úvodu roku. A to jsou jedny z nejvyšších na světě
Zdroj: Auto.Mail.ru
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den včera 18:31
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem 21.11.2024
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 21.11.2024
Nejnovější články
- Bez technika po ruce se mu v bazarech rovnou vyhněte, radí Němci po testu ojetého elektrického Golfu
před 11 hodinami - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
včera - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
včera - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
včera
Živá témata na fóru
- Výběr grafické karty do počítače 11.23. 00:03 - redicisfollows
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.22. 23:30 - Truck Daškam
- Onboard videa 11.22. 21:14 - Truck Daškam
- Toyota obecně 11.22. 20:55 - abgx1
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis