Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Má smysl vyměnit původní motor 911 za V8? Tento člověk to udělal a už toho lituje
28.8.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
K Porsche 911 patří skoro bez výjimky šestiválce s protiběžnými písty. V této se ale pokazil, a tak dostala náhradní V8. Zní hrozivě, jede s ním lépe, ale...
Ta věc zní jako žádná sériová 911, jako bublavý pozdrav Thorův, je i docela rychlá, se vším tím výkonem navíc. Jenže přesto Tyler Hoover přemítá, jestli nebyla chyba vyrobit ze svého Porsche 911 996 jaké Frankensteinovo monstrum. Angličtina pro to má nádherný výraz - „having second thoughts”, česky „druhé myšlenky”. To když se vám nějaké rozhodnutí rozleží v hlavě.
Tenhle příběh se začal psát na podzim loňského roku, kdy si Tyler Hoover koupil nejojetější a nejlevnější Porsche 911 s manuálem v USA, navíc bez známé historie. Najel s ním několik tisíc kilometrů bez větších problémů, ovšem pak vlastní hloupostí odpravil motor na okruhu. Veškeré možnosti opravy motoru byly drahé a Hoover zvolil jeho nahrazení americkým osmiválcem, jistě ke zlosti puristických fanoušků 911.
Tím spíš, že zástavba jiného motoru je celkově zhruba stejně nákladná, jako generálka toho původního. Hoover ovšem přestavbou získává spolu s výkonem, LS6 V8 ho má zhruba stejně jako soudobá 911 996 Turbo, spolehlivost. Motor je navíc hliníkový, váží asi tolik, co zadřený atmosférický šestiválec, nepřidává tak kila na to nejhorší místo v autě. Navíc, jak si můžete pustit na nejnovějším videu úplně dole, taky hromový zvuk. Alespoň dokud nenamontuje nějaký výfukový systém.
Díly nutné k přestavbě Hoover koupil od firmy Renegade Hybrids, která se na podobné věci specializuje. Podstatné tu je příslušenství k motoru, jako alternátor, kompresor klimatizace nebo vodní pumpa - a samozřejmě konzole, na které jsou tyto součástky připevněny.
Tohle všechno musí být výrazně odlišné od dílů, které jsou pod kapotou Corvette, odkud osmiválec pochází, aby se to vešlo do poměrně těsného motorového prostoru 911. Místo původního čerpadla posilovače řízení tu je také jiný díl - elektromotorem poháněné čerpadlo z Japonska.
Když jsme hovořili o tom, že Apollo 911 po takovémto zákroku už nebude tak úplně 911, netušili jsme, jak blízko pravdy budeme - řízení je jednou z nejlepších partií tohoto německého sporťáku. Ovšem, za kompletně elektrický nebude sériový hydraulický posilovač vyměněn - odhadujeme, že ve výsledku z toho bude elektrohydraulický systém, který dokáže velkou část citu v řízení zachovat.
Hoover se tedy spolu se svým mechanikem pustil do práce; prvním krokem bylo vymontovat původní motor. Začal sám, ale na videu neuměl ani vymontovat airbox. Ovšem, video, které si můžete pustit níže, vzniklo jistě s důrazem na komický aspekt - ke konci slyšíme, že dobré tři čtvrtiny práce provedl Hoover sám.
Začal nahoře, odpojil lanko plynu, konektory elektroinstalace, palivové vedení, potrubí klimatizace a spoustu dalších potřebných věcí. Pokračoval zespoda, kde odmontoval zadní nárazník a veškeré výztuhy šasí, aby motor uvolnil. Mechanik pak odšrouboval motor a ten byl spodem vytažen z auta.
Na videu to nevypadá jako snadný proces a také to snadné není, ovšem z celé přestavby je to ta nejjednodušší část. „Nemám tušení, jak tohle všechno půjde zpátky dohromady. Vypadá to nemožně, ale když se to rozdělí do menších kroků, zvládneme to,” zakončil Hoover své první pojednání o tom, jak začal na přestavbě pracovat.
Už vymontovat motor z 911 není snadná práce
Druhým krokem bylo namontování nového motoru do útrob Porsche. Jak se asi dá očekávat, nebylo to nic snadného, a to i když je původní plochý šestiválec docela velký, zejména na šířku. V8 potřebovala menší příslušenství, jako alternátor, kompresor klimatizace apod., ale na své místo se vešla. Po upravení motorového prostoru pilou, jak se můžete podívat na videu. Proces dost připomínal snaze protáhnout velký kus nábytku úzkou a lomenou chodbou.
20. července 2017 byl moment, kdy nový motor v Apollu 911 poprvé nastartoval. Totiž, přišroubování motoru na své místo nebylo ani zdaleka polovinou práce. Protože takhle moderní auta jsou kompletně celá řízena elektronicky a probíhají jimi kilometry kabelů, bylo nutné vymyslet, jak všechno propojit.
V kitu dodaném firmou Renegade Hybrids sice všechno bylo, ale řadu věcí včetně kabelového svazku bylo nutné koupit odlišné. A pak ještě upravit. Přesto se všechno povedlo a v druhé půlce července motor prvně nastartoval, a to s budíky z větší části fungujícími. Světlo na konci tunelu však pořád nebylo vidět - bylo potřeba vymyslet chlazení vody i oleje, namontovat elektrický posilovač řízení a vyrobit výfukový systém.
Zatím poslední epizoda je ta, kdy se vůz konečně hýbe po vlastní ose. A ve které přichází věta: „Znovu bych do toho nešel.” Co Tyler Hoover nečekal, je, jak moc řezání do panelů karoserie, a to včetně strukturálních částí auta, bude potřeba, aby se motor do auta vešel. Musel utratit další peníze v řádu tisíců dolarů za další práci mechanika-čaroděje, jak ho ve videích nazývá, a za další díly.
Nejvíc zarážející na situaci je jednak skutečnost, že původně šlo o přestavbovou sadu, která by z principu věci měla být relativně snadno k zastavění, ale nebylo tomu tak. A jednak, že k úpravám karoserie nebyly žádné instrukce; samozřejmě by si každý mohl upravit své auto trošku jinak, ale aspoň nějaký návod jako základ, ze kterého by onen mechanik-čaroděj mohl vycházet, by se jistě hodil.
Mimo jiné mechanik strávil celý víkend výrobou chladicího systému a jeho odvzdušňováním podle nějakého návodu, který byl ale špatný a k cíli nevedl. Bylo tak nutné začít znova, což vedlo k tomu, že Hoover se svým Apollo 911 na Monterey Car Week v Kalifornii nedorazil.
Problémy s chladicím systémem se ale nakonec vyřešit podařilo. Ve chvíli, kdy auto mělo být hotové, aby Hoover Monterey stihl, ovšem stále nefungoval otáčkoměr, nebyla kompletní klimatizace, motor neměl výfukový systém a také chybělo spoustu karosářských dílů. Úplné dokončení tedy zabere ještě několik týdnů.
Cena za tuto přestavbu bude dvojnásobná oproti původnímu plánu, což člověku, který nevlastní trezor jako strýček Skrblík, nemůže být jedno. Práce také zabraly zhruba čtyři měsíce od začátku po první start - byť jistě ne nepřetržitě - a zatím stále nejsou hotovy. Kdyby byl Hoover znova ve stejné situaci, nechal by zrepasovat původní motor; na videu to opakuje víckrát. Mimo jiné by to bylo levnější a bylo by dříve hotovo.
Přesto si ale nechce stěžovat příliš, jak také říká - projížďka byla díky výkonu navíc úžasná, zvuk je dechberoucí a pokud se mechanikovi-čaroději podaří ho aspoň trochu zachovat, resp. spíš zprostředkovat v trochu civilizovanější formě, bude to opravdu stát za to. Nezbývá, než se těšit na poslední díl tohoto příběhu - jízdu s úplně hotovým autem. Už pohled na jízdu s ním v současném stavu ale stojí za to...
Je třeba si pustit video, protože je na něm nejlepší zvuk nového motoru a ten do obrázků dostat nedokážeme
Zdroj: Hoovies Garage@Youtube
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Únik odhalil první auto Rosatomu. Jaderný reaktor ho pohánět nebude, karbonu ale dostane hromadu
před hodinou - Potvrzeno: Stávky zaměstnanců VW začnou v prosinci. „Lidé ve všech továrnách jsou připraveni na konflikt,” říkají odbory
před 2 hodinami - Prodej nepoužitého, omylem objednaného obřího motoru 8,0 V10 pro Viper svádí k myšlence, do čeho jej nacpat
před 4 hodinami - Firma na výrobu baterií ovládaná VW zkrachovala. Dluží 142 miliard, zbylo jí z toho půl procenta, i na platy si musela půjčit
před 5 hodinami - Bez technika po ruce se mu v bazarech rovnou vyhněte, radí Němci po testu ojetého elektrického Golfu
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva