Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Luxusní propadák VW dnes koupíte jen pár let starý levněji než základní Škodu Octavia
10.9.2021 | Petr Miler
K některým autům - a jejich prvním majitelům - je osud krutý. Tohle rozhodně není špatný vůz, skoro nikdo ho ale nechtěl jako nový a málokdo ho chce jako ojetý, o to levněji se dá koupit.
Volkswagen Phaeton 3,0 TDI přišel po faceliftu v roce 2014 nejméně na 80 tisíc euro, dnešním kursem něco přes 2 miliony Kč. O něco přívětivější cenová politika se pokusila po 8 letech výroby udělat z tohoto nešťastného modelu relativně dostupný luxus, a tak už ani nebylo možné pořádně provětrat účet a nakonfigurovat si vrcholná provedení jako W12 4Motion za další miliony. To ale neznamená, že by se cokoli změnilo na schopnosti tohoto modelu klesat na hodnotě raketovou rychlostí.
Phaeton byl pro řadu lidí dál jen něco jako zvětšený Passat, třebaže se v podstatě jednalo spíše o dostupnější Audi nebo Bentley. Zájemci nebyli příliš ochotní utrácet závratné částky za auto, které se nevyjímalo mezi vozy tradičních prémiových značek a nic se na tom nezměnilo dodnes. Jeden z mála zřetelných neúspěchů Ferdinanda Piëcha tak až do roku 2016 smutně sjížděl z prosklené manufaktury uprostřed Drážďan a čekal na svůj poslední den.
I v té době se ale našli tací, kteří si Phaeton koupili jako nový a z jejich „chyb” (přinejmenším ekonomicky je těžké tuto volbu vnímat jinak) můžeme nyní profitovat my. Autobazary dávají na výběr řadu exemplářů a mezi nimi třeba i dobře vyhlížející kus po posledním faceliftu na fotkách níže.
Pochází z konce roku 2014 a dnes stojí pouhých 17 990 Eur (455 tisíc Kč), tedy méně než úplně základní Škoda Octavia s motorem 1,0 TSI. Je to relativně nízká suma a také o dobré 2 miliony Kč menší částka než na původní faktuře i s veškerými příplatky. Tohle auto tedy stojí po sedmi letech zlomek své původní hodnoty, i když zdaleka neztratilo tolik šmrncu.
Cenový propadák není zaprášená ojetina čekající na smilování v rohu oplocené plochy, ale slušný kousek s nájezdem přijatelných 142 tisíc kilometrů. Vidlicový naftový šestiválec byl v ruku prvního majitele po celou dobu pod kontrolou autorizovaných servisů, jejichž faktury pravidelnou a úplnou péči dokládají. Zaujme i slušná, třebaže ne zrovna plná výbava s navigací, koženým čalouněným či dřevěným obložením.
Tento sedmiletý Phaeton je horkým kandidátem na to, aby učaroval někomu toužícímu po maximální hodnotě za minimum peněz. Vůz je skutečně osobním dílem technokratického Piëcha, který po celou svou kariéru přesvědčen, že špičková technická řešení se prodají sama. Většinou měl pravdu, tady se ale mýlil a podcenil do značné míry iracionální přitažlivost prestižnějších značek. Přesto se na výrobě tohoto nezmara nikdy nešetřilo a zachovalé exempláře budou dělat velkou parádu ještě dlouho. Respekt smetánky si tohle auto už nikdy nezíská, ale za jeho ceny nebude složité přehlížet ohrnuté nosy majitelů poslední generace třídy S v ne zas o tolik menším luxusu za cenu jedné sady nových brzd na jejich vůz.
Opomíjený koncernový luxus je králem hodnoty za peníze svého druhu. Bude těžké najít jiné tak „mladé” auto, které by dnes stálo méně než základní Škoda Octavia a přitom původně přišlo majitele na skoro 2,5 milionu korun. Foto: Autohaus Uzun, publikováno se souhlasem
Zdroj: Mobile.de
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- WorldSSP 2025: Stále je 5 volných míst včera 10:58
- Zajímavá čísla WorldSBK 2024 23.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den 22.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
Nejnovější články
- Při měření rychlosti v Česku jde o peníze, ne o bezpečnost, účinná ochrana ale existuje
před 8 hodinami - VW je nepoučitelný. Přes totální fiasko svých elektrických aut se chce zachránit s pomocí nových elektromobilů
před 9 hodinami - Němci chtějí znovu rozjet dotace na elektromobily. Tentokrát ale jen pro mladé lidi a mladé rodiny s dětmi
před 11 hodinami - Lotus po odpískání přechodu na elektrická auta odhalil podobu nových spalovacích pohonů, půjde na to jako nikdo jiný
včera - GM znovu propouští, padáka dostalo 1 000 zaměstnanců. Prý chce mít v týmu jen ty správné lidi
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva