Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Lotus chce propustit čtvrtinu zaměstnanců, plánuje restrukturalizaci
19.9.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Britské automobilce se zjevně nedaří a změny se zdají být nevyhnutelné. Ještě jí však čeká jednání s odbory a zřejmě také s britskou vládou.
Zdá se, že věci v Lotusu nejsou tak růžové, jak se nám vedení automobilky snažilo v posledních měsících naznačit. Britská značka totiž včera vydala tiskové prohlášení, ve kterém zmiňuje, že zvažuje restrukturalizaci, v jejímž rámci by 325 lidí přišlo o práci. To samozřejmě na první pohled není tak enormní číslo. Je však třeba si uvědomit, že Lotus celosvětově zaměstnává 1 215 lidí (z toho 1 032 v britském Norfolku), díky čemuž plánované škrty představují redukci pracovních sil o více než čtvrtinu (konkrétně o 26,7 %).
V tiskovém prohlášení přitom Lotus tento krok ospravedlňuje tím, že „firma chce mít tu správnou organizační strukturu, se kterou se jí povede dosáhnout obchodních cílů“. Ty přitom pro letošek počítaly s prodejem 2 000 exemplářů, což je očividně kvóta, které se nepovede dosáhnout. Značka tak zjevně bude muset seškrtat náklady, nikoliv aby zůstala konkurenceschopná, ale aby vůbec zůstala naživu.
Je přitom otázkou, jak se k danému kroku postaví britská vláda. Ta totiž loni v létě do automobilky napumpovala 10 milionů liber (cca 330 mil. Kč), které měly jít na vývoj nových modelů a tvorbu nových míst v továrně ve zmiňovaném Norfolku. Pokud tedy Lotus propustí více než čtvrtinu stávající stafáže, může riskovat i více než pohled na smutné obličeje jejího personálu. Možná i proto firma naznačuje, že ještě proběhnou další jednání.
Nově jmenovaný šéf značky Jean-Marc Gales totiž uvedl, že vedení se ještě hodlá setkat se zástupci zaměstnanců a odborů, aby s nimi projednalo veškeré budoucí kroky, a tak se případně drastickému propouštění zcela vyhnulo, nebo jej alespoň částečně snížilo. Pokud se navíc restrukturalizace povede tak, jak má, pak bychom se do budoucna měli dočkat i opačného kroku, tedy náboru nových zaměstnanců.
„Chápeme problémy, které tento návrh způsobí. A hluboce litujeme následků, které bude mít snaha o transformaci značky pro stávající zaměstnance a jejich rodiny. Snažili jsme se tomuto kroku vyhnout, ale nyní věříme, že je nutný. Zároveň zdůrazňujeme, že propouštění rozhodně není odrazem práce zaměstnanců, neboť ti nedělali nic jiného, než dřeli do úmoru,“ dodal k tématu Gales.
Jsme tedy zvědavi, jak se celá záležitost vyvine a zda nakonec dojde na sedan a SUV, o jejichž vývoji a výrobě se Lotus zmiňoval vcelku nedávno. K bankrotu by ovšem britská automobilka měla mít daleko, neboť přestože její prodeje zjevně nejsou tak vysoké, jak se čekalo, stále jsou vyšší než v dřívějších letech.
Nový šéf značky Jean-Marc Gales se u Lotusu zjevně uvede razantním propouštěním. To mu asi na popularitě mezi zaměstnanci mnoho nepřidá
Na plány spojené s výrobou SUV a sedanu můžeme zjevně v nejbližším období zapomenout
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- Výrobce lákavých elektroaut zkrachoval s nulou na účtu a miliardovými dluhy. Ani se nepokusí nic spravit, přijde okamžitá likvidace
před hodinou - CR vybral nejhorší auto roku 2024 a tentokrát to měl snadné. Vozu se marně pokouší zbavit i jeho zdejší kupci
před 2 hodinami - Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
včera - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
včera - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 01.18. 22:26 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.18. 16:22 - abgx1
- IT poradna 01.18. 14:49 - pavproch
- WAZE 01.17. 19:56 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 01.17. 19:37 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 01.17. 13:31 - řidičBOB
- Rychlodotazy 01.17. 11:42 - Jaggie
- Fiat a vše kolem nich 01.17. 00:55 - Jaggie