Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Lotus chce propustit čtvrtinu zaměstnanců, plánuje restrukturalizaci
19.9.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Britské automobilce se zjevně nedaří a změny se zdají být nevyhnutelné. Ještě jí však čeká jednání s odbory a zřejmě také s britskou vládou.
Zdá se, že věci v Lotusu nejsou tak růžové, jak se nám vedení automobilky snažilo v posledních měsících naznačit. Britská značka totiž včera vydala tiskové prohlášení, ve kterém zmiňuje, že zvažuje restrukturalizaci, v jejímž rámci by 325 lidí přišlo o práci. To samozřejmě na první pohled není tak enormní číslo. Je však třeba si uvědomit, že Lotus celosvětově zaměstnává 1 215 lidí (z toho 1 032 v britském Norfolku), díky čemuž plánované škrty představují redukci pracovních sil o více než čtvrtinu (konkrétně o 26,7 %).
V tiskovém prohlášení přitom Lotus tento krok ospravedlňuje tím, že „firma chce mít tu správnou organizační strukturu, se kterou se jí povede dosáhnout obchodních cílů“. Ty přitom pro letošek počítaly s prodejem 2 000 exemplářů, což je očividně kvóta, které se nepovede dosáhnout. Značka tak zjevně bude muset seškrtat náklady, nikoliv aby zůstala konkurenceschopná, ale aby vůbec zůstala naživu.
Je přitom otázkou, jak se k danému kroku postaví britská vláda. Ta totiž loni v létě do automobilky napumpovala 10 milionů liber (cca 330 mil. Kč), které měly jít na vývoj nových modelů a tvorbu nových míst v továrně ve zmiňovaném Norfolku. Pokud tedy Lotus propustí více než čtvrtinu stávající stafáže, může riskovat i více než pohled na smutné obličeje jejího personálu. Možná i proto firma naznačuje, že ještě proběhnou další jednání.
Nově jmenovaný šéf značky Jean-Marc Gales totiž uvedl, že vedení se ještě hodlá setkat se zástupci zaměstnanců a odborů, aby s nimi projednalo veškeré budoucí kroky, a tak se případně drastickému propouštění zcela vyhnulo, nebo jej alespoň částečně snížilo. Pokud se navíc restrukturalizace povede tak, jak má, pak bychom se do budoucna měli dočkat i opačného kroku, tedy náboru nových zaměstnanců.
„Chápeme problémy, které tento návrh způsobí. A hluboce litujeme následků, které bude mít snaha o transformaci značky pro stávající zaměstnance a jejich rodiny. Snažili jsme se tomuto kroku vyhnout, ale nyní věříme, že je nutný. Zároveň zdůrazňujeme, že propouštění rozhodně není odrazem práce zaměstnanců, neboť ti nedělali nic jiného, než dřeli do úmoru,“ dodal k tématu Gales.
Jsme tedy zvědavi, jak se celá záležitost vyvine a zda nakonec dojde na sedan a SUV, o jejichž vývoji a výrobě se Lotus zmiňoval vcelku nedávno. K bankrotu by ovšem britská automobilka měla mít daleko, neboť přestože její prodeje zjevně nejsou tak vysoké, jak se čekalo, stále jsou vyšší než v dřívějších letech.

Nový šéf značky Jean-Marc Gales se u Lotusu zjevně uvede razantním propouštěním. To mu asi na popularitě mezi zaměstnanci mnoho nepřidá
Na plány spojené s výrobou SUV a sedanu můžeme zjevně v nejbližším období zapomenout
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řízení absurdně těžkého nového BMW M5 nezvládají ani profíci, jeden z nich těžce havaroval dokonce se safety carem
dnesHybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
včeraStarý dobrý osmiválec ve srovnání rozstřílel novou Teslu Model 3 Performance. Nechal ji v prachu úplně ve všem
30.3.2025
Nové na MotoForum.cz
- BMW R 12 G/S 2025: syrová zábava v terénu včera 13:42
- COTA 2025: Vítězem Bagnaia, lídrem A. Marquez 30.3.2025
- Jake Dixon suverénním vítězem v Austinu, Salač out 30.3.2025
- Prvním vítězem na COTA se stal Rueda 30.3.2025
- Toprakův portugalský hattrick 30.3.2025
Nejnovější články
Brusel už vám jde i po řidičáku. Chce celoevropské zákazy řízení, smysl to nedává z podstaty
před 2 hodinamiReaguje takhle VW na ztrátu pozic? Autonomním řízením osadit chce i svá spalovací auta, to ho opravdu nespasí
před 4 hodinamiPokud máte dost odvahy a aspoň 2 miliony, můžete si pořídit poslední Ferrari dostupné s manuálem a motorem uprostřed. Charisma má
před 5 hodinamiGiugiaro vyškolil Teslu, takhle se dělá hranaté auto s nelakovanou karoserií. Vše platil mexický miliardář
před 7 hodinamiTohle je motor W10, který VW kvůli testům nacpal do BMW M5. Auto koupil Slovák, teď na brzdě ukázal, co umí
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva