Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Lidé po autopilotech netouží, za volantem by jej sneslo jen 18 procent řidičů
25.9.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Autonomní řízení je podle dvou třetin dotazovaných nebezpečné. Značná část respondentů by ale klidně sáhla po jeho jednotlivých prvcích.
O autonomním řízení neboli o autopilotech se v poslední době zmiňujeme stále častěji, řada automobilek je hodlá nabízet ještě do konce této dekády. Výzkum agentury Cisco, o kterém jsme informovali v druhé polovině května, jen naznačoval, že valná část řidičů skutečně touží po tom, aby jim byla odejmuta kontrola nad vozem. Nejnovější studie společnosti ORC International, kterou si zadala skupina pojišťoven Chubb Group of Insurance Companies, však naznačuje, že záleží na tom, koho se ptáte.
Z tisícovky respondentů pouze 18 procent přiznalo, že by koupilo vůz s autopilotem. Ještě menší část (13 %) pak uvedla, že by si za volantem klidně vyspala, zatímco nadvládu nad vozem by převzaly technologie. Proč? Z jednoho prostého důvodu - dvě třetiny dotazovaných totiž přiznávají, že jakožto pouhý pasažér, byť na místě řidiče, by se v takto vybaveném voze necítily bezpečně.
Pozoruhodné ovšem je, že více než pětina respondentů (22 %) by danému vozu klidně svěřila své blízké. Ještě větší část dotazovaných by pak neváhala utratit peníze za systémy, které jsou součástí autonomního řízení. Např. 88 procentům nevadí systém monitorující jízdu ve zvoleném pruhu. Pro automatické brzdění se pak vyslovilo 77 %, zatímco téměř 70 % by sáhlo po adaptivním tempomatu.
Příplatek za automatické parkování by pak nevadil 33 procentům dotazovaných. Je však třeba zmínit, že výzkum se zaměřil pouze na asistenční program, který počítá s parkingem vozu v okamžiku, kdy je řidič ve voze a kontroluje brzdový pedál. Na systém, který váš automobil samočinně odveze na jakési parkovací místo a následně jej přivolá zpět, se již nová studie nezaměřovala.
Výsledek tedy rozhodně neodpovídá trendu, s jakým automobilky počítají. Taková Tesla nebo Google by ovšem měly být v klidu. Podle skupiny pojišťoven totiž autopilot vzbuzuje negativní reakce spíše u zákazníků mainstreamových značek jako je Nissan, neboť danou techniku považují jak za nebezpečnou, tak i drahou.
Neklidné spaní ovšem z daného výzkumu budou mít i prémiové značky jako Cadillac a Mercedes-Benz. Hlavní část jejich klientely je totiž prý značně konzervativní, a tak by danou technologii maximálně vyzkoušela, ale rozhodně by jí nevybavila svůj vůz. Tedy alespoň podle této studie.






Mercedes-Benz je prozatím poslední automobilkou, která představila svou verzi autopilota. Je však otázkou, zda na to konzervativní klientela uslyší
Jisté zákazníky nemá ani Cadillac, ten však chce plně autonomní systém představit později
Zdroj: Forbes
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Poslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
před hodinouChystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025
Nejnovější články
Poslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
před hodinouNové spalovací Audi A6 předčasně odhalil únik. Pomník chaotičnosti jednání značky tradiční kupce nejspíš znovu zklame
před 2 hodinamiBMW zastavilo plán vyrábět elektrická Mini v Evropě. Důvod uhádnete, je to nezájem
včeraAudi přiznalo, že jeho interiéry jsou dnes horší, než bývaly. Auta roky šidilo na špatném místě
včeraLevný čínský soupeř Škody Fabia dostal i v Evropě normální motor, teprve s ním může v Česku zabodovat
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 02.22. 20:19 - audis
- Náhradné diely z Ameriky 02.22. 17:54 - Pooch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 02.22. 12:11 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 02.21. 20:31 - M.Z.
- Chlubítko univerzální 02.21. 16:45 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.21. 16:17 - řidičBOB
- Onboard videa 02.20. 20:29 - Truck Daškam
- Politický koutek 02.20. 05:20 - Stepan