Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Lexus zrušil prezentaci modelů RC a RC F pro novináře, nebyl o ni zájem
11.11.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Lexus musel zrušit poslední část představení modelu RC pro nezájem oslovených novinářů. Ilustruje to pokles zájmu Japonců o auta, nebo o Lexus?
Novinářské prezentace nových vozů jsou obvykle lákavými událostmi - motorističtí novináři se projedou s úplně novým autem a svým čtenářům o tom zprostředkují dojmy všeho druhu. Není moc důvodů, proč se nezúčastnit, snad až na jeden - pokud o takové auto čtenáři vašeho magazínu nestojí. Pak jde je o zbytečně investované úsilí.
Japonský Lexus chtěl výše zmíněným způsobem po několik dní, tedy veskrze obvyklým stylem, médiím prezentovat svůj sporťák RC modelového roku 2015, a to jak v ostré verzi RC F o 460 koních, tak i v civilnějších variantách. A vybral si k tomu Yokohamu, dnes v podstatě předměstí Tokia.
Místní motorističtí novináři se na akci pochopitelně dostavili, korespondenti některých médií však neměli zájem. Údajně kvůli nepříliš šťastnému umístění, což do jisté míry dává smyslu - Yokohama je nechvalně známá dopravními zácpami, přitom jen o kousek na jihovýchod jsou kopce a s nimi i krásné silnice. Automobilka tedy část prezentace zrušila a s ohledem na tom, že o tom novináře informovala, ji nemohla zrušit jen pro ty, kteří neměli zájem, ostrouhali i někteří z těch, co účast potvrdili.
Dalo by se pochopit, i když stále s obtížemi, kdyby se novinářům nechtělo na velkoměstskou prezentaci nějakého nového kei caru s půllitrovým motorem, ale konkurent BMW M4 je přeci jen lákavější stroj - tedy alespoň naší optikou. Co je naopak takřka nemožné pochopit, je zrušení akce ze strany Lexusu, navíc tímto způsobem. Přece jen si jako výrobce čehokoli nového, co uvádíte na trh, přejete ze všeho nejméně, aby byl váš produkt jakýmkoli způsobem spojován s nezájmem. Snad kdyby Lexus akci uspořádali byť pro jediného novináře, tratil by méně než touto nepochybně negativní publicitou. Beztak její uspořádání muselo stát obrovské peníze a jeden den navíc už v nákladech nemohl hrát podstatnou roli.
Jinou otázkou ovšem je, co vůbec novináře k nezájmu vede. Možné důvody jsou přinejmenším dva. Vše může korespondovat s tím, že Japonsko se dlouhodobě potýká s nezájmem lidí o automobily, zejména tedy lidí z mladších věkových kategorií. Podle loňského výzkumu japonského listu Nihon Shimbun se podíl dvacetiletých, kteří vůbec uvažují o koupi auta, snížil ze 48 % v roce 2000 na 25 procent v roce 2007. To se pochopitelně odráží i v jejich zájmu o tom si o nějakém autě číst - automobilová periodika si jistě ani tak účast na prezentaci RC neodpustí, ale média, která se o auta zajímají jen okrajově, nemají velkou motivaci se kvůli jakémukoli vozu hrnout kamkoli.
Druhým, přiznejme méně pravděpodobným důvodem je omezený zájem o Lexus podobného ražení. Jak jsme dnes již probírali, auta této značky jsou všechno možné jen ne řidičské stroje a omezená očekávání od RC pramenící ve skepsi jsou pochopitelná. Když se to pak sečte s nezájmem o auta všeho druhu...
Zmíněný trend je na každý pád patrný třeba i ve Spojených státech, avšak výrazně méně. My jen doufáme, že se z Japonska bude dále šířit jen velmi, velmi pomalu, či pokud možno vůbec. My jsme účast na prezentaci RC neodmítli...
Lexus RC F neláká všechny japonské novináře, automobilka zkrátila prezentaci
Zdroj: Jalopnik
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejčtenější články
- Kolega spočítal, kolik stojí život s 10 let starým supersportem. Vysvětluje to, proč se prodává relativně levně
20.12.2024 - Íránci začali vyrábět své nové auto, první národní SUV. Nevypadá jako z muzea, v něčem nabízí víc než Škoda Kamiq
20.12.2024 - VW drtivě vyhrál v bitvě s odbory. Reálně zruší 35 tisíc pracovních míst, zbaví se 2 továren a 7 let nikomu nepřidá ani halíř
21.12.2024 - Tavaresův konec zachránil další auto s obřími motory. U ledu mělo být už v roce 2021, nakonec ho koupíte i v roce 2025
21.12.2024 - Nadějná čínská automobilka je na pokraji krachu. Pryč je 23 miliard, nezachrání ji zřejmě ani ochranná ruka majitele Volva
21.12.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva