Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Lexus zrušil prezentaci modelů RC a RC F pro novináře, nebyl o ni zájem
11.11.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Lexus musel zrušit poslední část představení modelu RC pro nezájem oslovených novinářů. Ilustruje to pokles zájmu Japonců o auta, nebo o Lexus?
Novinářské prezentace nových vozů jsou obvykle lákavými událostmi - motorističtí novináři se projedou s úplně novým autem a svým čtenářům o tom zprostředkují dojmy všeho druhu. Není moc důvodů, proč se nezúčastnit, snad až na jeden - pokud o takové auto čtenáři vašeho magazínu nestojí. Pak jde je o zbytečně investované úsilí.
Japonský Lexus chtěl výše zmíněným způsobem po několik dní, tedy veskrze obvyklým stylem, médiím prezentovat svůj sporťák RC modelového roku 2015, a to jak v ostré verzi RC F o 460 koních, tak i v civilnějších variantách. A vybral si k tomu Yokohamu, dnes v podstatě předměstí Tokia.
Místní motorističtí novináři se na akci pochopitelně dostavili, korespondenti některých médií však neměli zájem. Údajně kvůli nepříliš šťastnému umístění, což do jisté míry dává smyslu - Yokohama je nechvalně známá dopravními zácpami, přitom jen o kousek na jihovýchod jsou kopce a s nimi i krásné silnice. Automobilka tedy část prezentace zrušila a s ohledem na tom, že o tom novináře informovala, ji nemohla zrušit jen pro ty, kteří neměli zájem, ostrouhali i někteří z těch, co účast potvrdili.
Dalo by se pochopit, i když stále s obtížemi, kdyby se novinářům nechtělo na velkoměstskou prezentaci nějakého nového kei caru s půllitrovým motorem, ale konkurent BMW M4 je přeci jen lákavější stroj - tedy alespoň naší optikou. Co je naopak takřka nemožné pochopit, je zrušení akce ze strany Lexusu, navíc tímto způsobem. Přece jen si jako výrobce čehokoli nového, co uvádíte na trh, přejete ze všeho nejméně, aby byl váš produkt jakýmkoli způsobem spojován s nezájmem. Snad kdyby Lexus akci uspořádali byť pro jediného novináře, tratil by méně než touto nepochybně negativní publicitou. Beztak její uspořádání muselo stát obrovské peníze a jeden den navíc už v nákladech nemohl hrát podstatnou roli.
Jinou otázkou ovšem je, co vůbec novináře k nezájmu vede. Možné důvody jsou přinejmenším dva. Vše může korespondovat s tím, že Japonsko se dlouhodobě potýká s nezájmem lidí o automobily, zejména tedy lidí z mladších věkových kategorií. Podle loňského výzkumu japonského listu Nihon Shimbun se podíl dvacetiletých, kteří vůbec uvažují o koupi auta, snížil ze 48 % v roce 2000 na 25 procent v roce 2007. To se pochopitelně odráží i v jejich zájmu o tom si o nějakém autě číst - automobilová periodika si jistě ani tak účast na prezentaci RC neodpustí, ale média, která se o auta zajímají jen okrajově, nemají velkou motivaci se kvůli jakémukoli vozu hrnout kamkoli.
Druhým, přiznejme méně pravděpodobným důvodem je omezený zájem o Lexus podobného ražení. Jak jsme dnes již probírali, auta této značky jsou všechno možné jen ne řidičské stroje a omezená očekávání od RC pramenící ve skepsi jsou pochopitelná. Když se to pak sečte s nezájmem o auta všeho druhu...
Zmíněný trend je na každý pád patrný třeba i ve Spojených státech, avšak výrazně méně. My jen doufáme, že se z Japonska bude dále šířit jen velmi, velmi pomalu, či pokud možno vůbec. My jsme účast na prezentaci RC neodmítli...


























Lexus RC F neláká všechny japonské novináře, automobilka zkrátila prezentaci
Zdroj: Jalopnik
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nejčtenější články
Většina automobilek spílá Trumpovi za nová cla na auta, jedna ale nazývá věci pravými jmény: Může za to EU
28.3.2025Volvo žádá majitele tisíců dobíjecích aut, aby je okamžitě přestali nabíjet. Hoří, tedy pardon, stíhají je „termální události”
28.3.2025Někdo najel s nezničitelným Mercedesem 1,4 milionu km a prodává ho dál, pro současný Mercedes je to hořká pilulka
28.3.2025Japonci znovu staví legendární americké muscle cary z levné Hondy Civic, teď dokonce i v její nejúspornější verzi
28.3.2025Peugeot nedokáže rozprodat ani 14 elektrických 308 na celém kontinentu, auto nechce prakticky nikdo
28.3.2025
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 20:40 - M.Z.
- S větrem ve vlasech.... 04.25. 14:50 - pavproch
- BMW Divize 04.25. 09:44 - pavproch
- Jednostopé okénko 04.24. 20:45 - M.Z.
- Škoda Rapid, 1.2 TSI 77kW (cukání motoru). 04.24. 20:21 - Bradok
- VW Caddy Maxi Cargo 4x4 04.24. 13:36 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 04.24. 07:57 - řidičBOB
- Výběr grafické karty do počítače 04.23. 23:57 - Whiskentle