Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Lexus se znovu obul do BMW, jeho RC 350 je prý jasně lepší než 435i
9.1.2015 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
(+video) Japonci sice přiznávají, že na německý trojlístek nemají, to ale neznamená, že se s ním nebudou dále pouštět do křížku.
Ačkoliv dnes není výjimkou, když spolu mnohé dříve po krku si jdoucí automobilky v spolupracují, konkurenční boj v žádném případě zapomenut nebyl. Našince by jistě napadla kampaň, kterou po jistý čas vede české zastoupení Hyundai proti domácí automobilce, avšak stále častěji se nám zdá, že něco podobného praktikuje Lexus, jenž si bere na mušku BMW. Zhruba půl roku nazpět byla vidět reklama na sedan GS, kterou před nedávnem doplnili Japonci útokem na elektromobil i3.
Poslední kampaň přitom byla spojená s taktikou značky na americkém kontinentu, kde jsou zákazníci na podobně vyostřené kampaně zvyklí více. Jak na ně slyší, nevíme, snaha Lexusu ale má na každý pád další pokračování. Tentokrát se sice nedá mluvit o reklamě, ale pokud se srovnáváte s konkurencí takhle napřímo, kýžený efekt jistě očekáváte podobný. Bavíme se konkrétně o novém videosnímku, na němž se Lexus snaží veřejnosti vysvětlit, proč je jeho „oslnivé kupé“ v provedení RC 350 lepší než jeho soupeř reprezentovaný modelem 435i Coupe.
Bohužel se nelze ubránit tvrzení, že nám to ve výsledku dává podobný smysl, jako když si Renault sám otestoval Captur. Lexus totiž na svém videu řeší prvoplánově výbavu a neustále vyzdvihuje, že u jeho vozu není třeba na rozdíl od mnichovského počinu takřka za nic připlácet. Slova Ming-Jou Chen z takzvané akademie Lexus nám mají dát nevyvratitelné důvody, proč je zrovna nablýskaný modrý japonský vůz ten, který by měl dostat přednost před chytře voleným černým z Německa, ale zdá se nám, že se automobilka zapomněla zaměřit na důležitější aspekty.
Minimálně nás napadají dynamické parametry, provozní efektivita či reálné chování podvozků, tedy věci, které pro člověka kupujícího podobně drahé zboží na čtyřech kolech asi bude zajímat daleko více než nějaké hlasové ovládání a ploška komunikačního rozhraní, která nakonec na iDrive v mnohém ztrácí (kdyby jen po grafické stránce). Nelze ani říci, že je to či ono auto hezčí, neboť se jedná o subjektivní záležitost, kterou každý jedinec vnímá jinak. Na totéž pak narazíte také při rozboru interiéru jako celku.
Podobný názor si můžete udělat na srovnání pohonných jednotek, kdy hlavní protagonistka porovnává výkon 3,5litrového atmosférického šestiválce (310 koní) a oturbeného řadového třílitru N55 od BMW, který na něj zaostává o čtyři koně. Průběh výkonu, kterým vůz modrobílé vrtule rozcupuje Japonce na cucky, zmíněn není. Stejně tak se nedozvíte nic o hmotnosti, komplexnějším srovnání osmistupňových automatických převodovek, už vůbec ne o agilitě, díky níž je 435i v reálu jistě podstatně rychlejším autem. I stovku nakonec zvládne o 0,7 sekundy rychleji.
Nicméně i tak se v té taškařici dají najít věci, ve kterých bychom Lexusu dali zapravdu. Příkladem za všechny je klasické obutí spojené s rezervním kolem v zavazadelníku RC, jaké bychom vozili raději než komfort kazící pneumatiky s vyztuženými bočnicemi a kompresorem. Ve finále je to ovšem srovnání ve stylu „náš vůz je lepší, protože má lepší standardní výbavu“. Zábava je prostě občas i ve světě aut nezbytnou formou propagace... Jen nevíme, nakolik to Lexusu pomůže.
Lexus RC 350 se tváří na tomto snímku jako podstatně lepší koupí než BMW 435i. Pravda je to ovšem jen do chvíle, kdy auto vybíráte na základě srovnávání ceníků bez hlubšího pochopení
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Bez technika po ruce se mu v bazarech rovnou vyhněte, radí Němci po testu ojetého elektrického Golfu
včera - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
včera - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
včera - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva