Levně k mání je velmi neobvyklé pancéřované auto. Tento sportovní sedan s šestiválcem a manuálem dostal brnění přímo v továrně

Navíc jde o dodnes skoro nejetý vůz, který vznikl v pouhých 200 exemplářích. Je to pozoruhodná rarita, kterou už dnes na trhu nových aut nenajdete. A ohledem na ikoničnost vozu, z nějž vzešel, je to mimořádně zajímavá nabídka.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Levně k mání je velmi neobvyklé pancéřované auto. Tento sportovní sedan s šestiválcem a manuálem dostal brnění přímo v továrně

včera | Petr Miler

Levně k mání je velmi neobvyklé pancéřované auto. Tento sportovní sedan s šestiválcem a manuálem dostal brnění přímo v továrně

/

Foto: Erwin Schmidt GmbH, BMW Vertragshändler, publikováno se souhlasem

Navíc jde o dodnes skoro nejetý vůz, který vznikl v pouhých 200 exemplářích. Je to pozoruhodná rarita, kterou už dnes na trhu nových aut nenajdete. A ohledem na ikoničnost vozu, z nějž vzešel, je to mimořádně zajímavá nabídka.

Když se řekne pancéřované auto, lidé si obvykle představí drahé německé limuzíny jako Audi A8 či Mercedes třídy S. Je to logické z mnoha důvodů, ta hlavní logika je ale cenová. Když má někdo nepřátele, kteří na něj mohou zaútočit kdekoli na silnici, jde typicky o bohatého či alespoň mocného člověka, který do takového auta může sám investovat, popřípadě je mu přiděleno. V takovém případě se na cenu moc nehledí a i kdyby - když už se někdo investuje do oné ochrany, což samo o sobě vyjde na sedmimístnou částku, nemá moc velký smysl pancéřovat Fabii. Bylo by to jako koupit si na karbon-keramické brzdy na ojetou Octavii, stálo by to víc než zbytek auta.

Tento stav má za následek, že i kdybyste zatoužili po pancéřovaném autě jako po ojetině, obvykle se k ničemu dostupnému nedostanete. Výše zmíněné vozy stojí jako nové nezřídka přes 10 milionů Kč a i když jsou dost staré, pořád přijdou na miliony. S vyšším nájezdem sice cena klesá i zde, málokdo ale s pancéřovaným vozem denně korzuje po Autobahnu. A pokud by to přece jen dělal, relativně levně na prodej bude už „odjetý” vůz se všemi riziky, které s vysokým nájezdem souvisí. Dnes vám ovšem ukážeme ojetinu, která stojí pomalu pakatel, třebaže si své pořád zdaleka odsloužila, do běžných škatulek ojetých „pancéřáků” nezapadá ani zdaleka.

Trh s pancéřovanými aut všeho druhu dlouhodobě sleduji, je to má soukromá libůstka. Vlastně ani nevím proč, nikdy jsem si takový vůz nepořídil, ani jsem se tomu neblížil. Těší mě ale představa, že se vás někdo na silnici pokusí přepadnout či jinak napadnout (bohužel jsem zažil) a vy se pomalu nemáte čeho bát. Šance, že by dotyčný - pokud se na útok na vás dlouho nepřipravuje, což je v případě náhodného cíle z řad obyčejných lidí téměř vyloučené - disponoval arzenálem schopným překonat byť jednodušší ochranu typu B4, je prakticky nulová.

Naprostá většina aut v prodeji ale odpovídá výše popsanému schématu, a to jako nadšený řidič nechcete. Asi nedáte miliony za starší Toyotu Land Cruiser nebo milion až dva za beztak „odjetá” BMW 7 nebo X5, otylá auta z podstaty s další nadváhou pramenící způsobenou brněním. Na fotkách níže ale můžete vidět něco úplně jiného, co se prodávalo naposledy v první dekádě nového milénia - továrně pancéřované BMW řady 3 generace E46 v provedení Security. Je to rarita svého druhu. Že se tehdy nabízelo, víme, že by jej někdo koupil, to už ani ne. Není to vysloveně unikát, automobilka prodala přesně 200 takových aut, narazit na nějaké v prodeji je ale velká vzácnost.

Tovární pancéřování je vždy to nejlepší možné, neboť auto je už stavěno s tím, aby odolávalo různým nástrahám. Některé firmy jej přidávají dodatečně a mohou v tom být velmi dobré, „fabrické” auto je ale zkrátka něco jiného. Tohle má ochranu úrovně B4 a nechybí nejen pancéřovaná skla, jak můžete vidět na hlavní fotce, ale ani věci jako prvky aktivní ochrany proti útočníkům zblízka typu extrémně hlučný alarm. Do tohoto auta prostě můžete sednout a nebát se toho, že odněkud přiletí kulka. Tedy, ona přiletět může, dovnitř se ale náboje běžných ráží nedostanou a auto neznehybní.

Tohle auto bude vážit okolo 1,8 tuny, takže navzdory jinak parádnímu šestiválci 3,0 s 230 koňmi pod kapotou nečekejte žádnou úchvatnou dynamiku, na druhou stranu je motor spojen s manuálním řazením. Pancéřovaná trojka E46 s manuálem? To zní skoro jako splněný sen někoho, kdo uvažuje jako já. Je to pořád řidičské auto, přesto je obrněné. Je to takový sportovní tank s manuálem, no nekupte to!?

Jenže jak neobvyklé tohle auto je a jak obtížně prodejným se ukázalo být před dvěma dekádami, tak obtížně prodejným se ukazuje být dnes. Tohle konkrétní je k dispozici v nabídce oficiálního německého dealera BMW s nájezdem pouhých 9 tisíc km, takže jde o zánovní vůz v libovolném smyslu těchto slov. Přesto o něj není velký zájem, a tak je k dispozici jen za 22 990 euro, navíc s možností odpočtu DPH. Netto cena tedy činí jen 480 tisíc Kč. Za to nekoupíte ani pořádnou novou Fabii, skoro mám chuť si jít přepočítat peníze.

Třeba bude sympatický i vám, je to na každý pád skoro unikátní šance zmocnit se takového stroje za takové peníze. Ještě se poptáme BMW, kolik z těchto 200 aut dostalo manuál, aby to nakonec nebyl skutečně unikát...


Levně k mání je velmi neobvyklé pancéřované auto. Tento sportovní sedan s šestiválcem a manuálem dostal brnění přímo v továrně - 1 - BMW 330i Security E46 2001 nejete prodej 01Levně k mání je velmi neobvyklé pancéřované auto. Tento sportovní sedan s šestiválcem a manuálem dostal brnění přímo v továrně - 2 - BMW 330i Security E46 2001 nejete prodej 02Levně k mání je velmi neobvyklé pancéřované auto. Tento sportovní sedan s šestiválcem a manuálem dostal brnění přímo v továrně - 3 - BMW 330i Security E46 2001 nejete prodej 03Levně k mání je velmi neobvyklé pancéřované auto. Tento sportovní sedan s šestiválcem a manuálem dostal brnění přímo v továrně - 4 - BMW 330i Security E46 2001 nejete prodej 04Levně k mání je velmi neobvyklé pancéřované auto. Tento sportovní sedan s šestiválcem a manuálem dostal brnění přímo v továrně - 5 - BMW 330i Security E46 2001 nejete prodej 05Levně k mání je velmi neobvyklé pancéřované auto. Tento sportovní sedan s šestiválcem a manuálem dostal brnění přímo v továrně - 6 - BMW 330i Security E46 2001 nejete prodej 06Levně k mání je velmi neobvyklé pancéřované auto. Tento sportovní sedan s šestiválcem a manuálem dostal brnění přímo v továrně - 7 - BMW 330i Security E46 2001 nejete prodej 07Levně k mání je velmi neobvyklé pancéřované auto. Tento sportovní sedan s šestiválcem a manuálem dostal brnění přímo v továrně - 8 - BMW 330i Security E46 2001 nejete prodej 08Levně k mání je velmi neobvyklé pancéřované auto. Tento sportovní sedan s šestiválcem a manuálem dostal brnění přímo v továrně - 9 - BMW 330i Security E46 2001 nejete prodej 09Levně k mání je velmi neobvyklé pancéřované auto. Tento sportovní sedan s šestiválcem a manuálem dostal brnění přímo v továrně - 10 - BMW 330i Security E46 2001 nejete prodej 10Levně k mání je velmi neobvyklé pancéřované auto. Tento sportovní sedan s šestiválcem a manuálem dostal brnění přímo v továrně - 11 - BMW 330i Security E46 2001 nejete prodej 11Levně k mání je velmi neobvyklé pancéřované auto. Tento sportovní sedan s šestiválcem a manuálem dostal brnění přímo v továrně - 12 - BMW 330i Security E46 2001 nejete prodej 12
Tento velmi nenápadný sedan řady 3 je ve skutečnosti malý tank na kolech. Jde o tovární pancéřovanou verzi s motorem 3,0 R6, manuálem a velmi zajímavou cenou. Foto: Erwin Schmidt GmbH, BMW Vertragshändler, publikováno se souhlasem

Zdroj: Erwin Schmidt GmbH & Co.KG - BMW & MINI Vertragshändler@Mobile.de

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.