Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Levně k mání je sen odpůrců moderny. Dodnes nejeté auto má obří motor bez výkonu, volant bez airbagu a elektrická okna jako vrchol komfortu
před hodinou | Petr Miler
A není zase tak starý, porevoluční Československo a pak i Česko bylo tohoto auta plné. Pokud vám chybí jednoduché, pohodlné, a přesto sexy vozy, na kterých se skoro nemá co porouchat, tohle je váš sen. R19 s 13 tisíci km najetými jedním manželským párem je dnes neuvěřitelná věc.
Když se zmiňujeme o starších, ale minimálně jetých autech na prodej, obvykle jsou to výjimečné stroje, které díky časovému stáří mohly a nemusely přijít o většinu své někdejší ceny, v žádném případě ale nepřišly o většinu svých původních vlastností. Jsou tak šancí vrátit se v čase do dob, kdy za volantem neseděl jen „operátor elektronických ovladačů”, ale skutečný řidič, který musel zejména rychlé stroje permanentně krotit. Dnes vám ukážeme něco trochu jiného.
Je to znovu minimálně jeté auto, na tachometru má pouhých 13 584 km v rukou dvou majitelů - muže, který později zemřel, a ženy, jeho manželky, která jej zdědila - jež lze snadno označit za jednoho. Nejde ale o žádnou ostrou verzi ani nic podobného. Zajímavé je hlavně tím, že je dodnes jako nové, neboť jinak se o žádnou hitparádovou verzi nejedná. Bavíme se o Renaultu 19 ze srpna roku 1992, tedy kousku hned po vizuálním faceliftu, který ale ještě nedostal technické a další novinky, které s ním byly později spojené. Což se tady hodí - vypadá svěže, ale technicky nestárne, nemá jak, starý byl v tomto ohledu už i jako nové auto.
Je zajímavý také tím, že jde o poslední model značky, který dostal číslo - jeho nástupcem byl už Mégane, který se prodává dodnes. Je to provedení s motorem o zdvihovém objemu 1 721 cm3 pod kapotou, což zní jako něco skoro sportovního, tak to ale nic takového opravdu neznamená. Tak objemný agregát dnes může R19 závidět i hypersportovní AMG One, výkon tady ale s objemem nečekejte.
Tento motor byl hlavně jednoduchý, a tak nabízí jen 73 koní a 127 Nm a má jednobodové vstřikování paliva. Renault 19 s ním zrychlil na stovku za 12,3 s a dosáhl maximálky 171 km/h, což není dnešním pohledem žádná sláva. Službu ale udělá, nakonec i dnes se jako nová prodávají slabší a pomalejší auta - pomaleji jede i současný Mégane, jakkoli absurdně to zní.
Jak se můžete přesvědčit na fotkách, stav auta je prakticky dokonalý a karoserie nejenže nevykazuje korozi, vše je i čisté a neopotřebované, včetně kabiny. Vůz prý ani nejezdil v zimě, byl garážovaný a byl prý pravidelně servisovaný. O jeho stavu nakonec není nutné pochybovat už proto, že má dokonce veteránskou testaci, tu poslepovaný vrak opravdu nedostane.
Pochopitelně, je to pořád starý Renault. Sice snad nejkrásnější exemplář mezi devatenáctkami na trhu ojetin posledních let, navíc v atraktivní vínové barvě, ale není tu skoro žádná výbava - vrcholem jsou elektrická okna, posilovač řízení, originální autorádio a možná ještě typicky francouzské žluté mlhovky. Jinak je to ale sympaticky jednoduchý stroj s pouhými 13" ocelovými koly a dvěma předními gauči místo tvrdých anatomických sedadel. A volantem stále ještě bez airbagu.
Asi to není nic pro lidi, které ohromuje adaptivní tempomat s funkcí udržování jízdy v pruhu a Justin Bieber hrající přes Carplay. Jenže pro ty, kteří hořekují nad downsizingem, elektronizací, velkými disky kol, zkrátka čímkoli, co přinesla evoluce aut posledních dvou dekád, bude tohle auto poklad, splněný sen. Z takového pohledu je naprosto dokonalé - velká atmosféra, co se sotva točí, malá plechová kola co zvládnou snad i jízdu po poli, minimum věcí, co se mohou pokazit.
Čekali byste, že taková věc bude stát majlant? Omyl, přijde na snad i malých 7 850 Eur, tedy asi 198 tisíc Kč. Pokud byste měli zájem, vůz nabízí profesionálně jednající dealer sídlící nedaleko německých Cách.
Tenhle vínový R19 je opravdu jako nový. Pro zaryté odpůrce evoluce to bude splněný sen svého druhu. Foto: Sky Automobile, publikováno se souhlasem
Zdroj: Sky Automobile@Mobile.de
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- WorldSSP 2025: Stále je 5 volných míst včera 10:58
- Zajímavá čísla WorldSBK 2024 23.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den 22.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
Nejnovější články
- Expertka vysvětlila, proč automobilky musí vracet tlačítka do kabin. „Dotyková mánie” je prý u konce, dochází na „přetlačítkování”
před hodinou - Levně k mání je sen odpůrců moderny. Dodnes nejeté auto má obří motor bez výkonu, volant bez airbagu a elektrická okna jako vrchol komfortu
před 3 hodinami - Mercedes pracuje na konci kotoučových brzd, jak je známe, nové řešení by vydrželo až 15 let a 300 tisíc km
před 4 hodinami - Obyčejná Honda předělaná na drsný muscle car Dodge se začíná prodávat, většina zájemců ale ostrouhá
před 6 hodinami - Bosch propustí dalších 5,5 tisíce lidí, i mimo Německo. Jen v posledních měsících potvrdil vyhazovy pro víc jak 12 tisíc zaměstnanců
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva