Zánovní Škoda Octavia II v bizarní verzi je k mání za pakatel, na svou cenu vypadá zatraceně dobře

Druhá generace Octavie může působit jako dávná minulost, pokud se ale sejde skoro katalogová verze s dokonale zachovalým stavem, je to pořád atraktivní auto. I když má pod kapotou techniku lákající jen starší a pokročilé.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Zánovní Škoda Octavia II v bizarní verzi je k mání za pakatel, na svou cenu vypadá zatraceně dobře

21.12.2022 | Petr Miler

Zánovní Škoda Octavia II v bizarní verzi je k mání za pakatel, na svou cenu vypadá zatraceně dobře

/

Foto: Auto Discounter Berlin, publikováno se souhlasem

Druhá generace Octavie může působit jako dávná minulost, pokud se ale sejde skoro katalogová verze s dokonale zachovalým stavem, je to pořád atraktivní auto. I když má pod kapotou techniku lákající jen starší a pokročilé.

Škoda Octavia je obecně tím nejtuctovějším autem, na které dnes můžete narazit v českých bazarech. A modely druhé generace nejsou výjimkou - jen na Sautu jich v tuto chvíli vidíme ke dvěma tisícům. I mezi tak běžnými vozy se ale najde kousek, který dokáže vystoupit z davu, a to hodně výrazně. Platí to přesto, že jeho technika vzbuzovala a vzbuzuje minimální touhu mezi jakkoli ambicióznějšími řidiči, kupovali ji totiž především starší lidé.

Právě jeden německý důchodce si v roce 2005 koupil vůz na fotkách níže. Dnes je k dispozici po druhém vlastníkovi jako až neuvěřitelně zachovalé garážové auto, což z něj samo o sobě dělá o něco lákavější nabídku. Nakonec je ale nezajímavější tím, jak vypadá - je to skoro katalogová specifikace předfacelitového provedení s uvelkými litými koly, výbavou Elegance a světlým lakem. A protože vypadá, jako by ji včera vyrobili, působí opravdu dobře.

Stinnější stránkou budiž, že jde o verzi s motorem 1,6 a automatickou převodovkou. Něco takového se nevídá už proto, že takové auto jednak opravdu nejede. A když už někdo zvolí Elegance s automatem, na motoru obvykle nemá důvod šetřit. Starší lidé jsou ale specifická sorta zákazníků, a tak volí specifická provedení. Tento sáhl po takovém a on ani druhý vlastník s vozem skoro nejezdili. U nás notoricky známý liftback tak má v tuto chvíli najeto jen 36 000 kilometrů, to je na Octavii II po 17 letech skoro nic.

Jak jsme již zmínili, pod kapotou je svého času nijak výjimečná, dnes prakticky nevídaná benzinová jedna-šestka s atmosférickým plněním. Výkon 75 kW (102 koní) je skromný a není vhodný pro závody jakéhokoli typu, je ale odolný proti skoro jakémukoli zacházení a nemá v sobě žádné záludnosti, které by se mohly pokazit. Auto plní jen normu Euro 4, není tu žádné turbo, nemá ani EGR ventil, pro některé to budou dobré prodejní argumenty.

Nezajímavý motor žehlí bohatá výbava, cokoli od automatické dvouzónové klimatizace přes vyhřívání sedadel až po volant s dálkovým ovládáním je na palubě. Nejzajímavější je ale nakonec stav auta, který prodávající označuje za dokonalý. A zdá se, že nepřehání. Nevidíme prakticky žádné opotřebení zvnějšku ani uvnitř, i motorový prostor je svěží. A servisní historie je též blízká bezchybné.

Právě stavu vozu spolu s vysokou výbavovou specifikací něj dělá jedinečnou nabídku, která by pro některé mohla být v bazarech svérázným lákadlem. Cena je rozhodně neodradí, 6 999 Eur, tedy asi 169 tisíc Kč, je za takto pěkné auto skoro pakatel. V době, kdy zcela „oholená” nová Octavia s tříválcem startuje na 520 tisících Kč, je to nepochybně lákavá cena.


Zánovní Škoda Octavia II v bizarní verzi je k mání za pakatel, na svou cenu vypadá zatraceně dobře - 1 - Skoda Octavia Elegance 2005 nejeta levna 01Zánovní Škoda Octavia II v bizarní verzi je k mání za pakatel, na svou cenu vypadá zatraceně dobře - 2 - Skoda Octavia Elegance 2005 nejeta levna 02Zánovní Škoda Octavia II v bizarní verzi je k mání za pakatel, na svou cenu vypadá zatraceně dobře - 3 - Skoda Octavia Elegance 2005 nejeta levna 03Zánovní Škoda Octavia II v bizarní verzi je k mání za pakatel, na svou cenu vypadá zatraceně dobře - 4 - Skoda Octavia Elegance 2005 nejeta levna 04Zánovní Škoda Octavia II v bizarní verzi je k mání za pakatel, na svou cenu vypadá zatraceně dobře - 5 - Skoda Octavia Elegance 2005 nejeta levna 05Zánovní Škoda Octavia II v bizarní verzi je k mání za pakatel, na svou cenu vypadá zatraceně dobře - 6 - Skoda Octavia Elegance 2005 nejeta levna 06Zánovní Škoda Octavia II v bizarní verzi je k mání za pakatel, na svou cenu vypadá zatraceně dobře - 7 - Skoda Octavia Elegance 2005 nejeta levna 07Zánovní Škoda Octavia II v bizarní verzi je k mání za pakatel, na svou cenu vypadá zatraceně dobře - 8 - Skoda Octavia Elegance 2005 nejeta levna 08Zánovní Škoda Octavia II v bizarní verzi je k mání za pakatel, na svou cenu vypadá zatraceně dobře - 9 - Skoda Octavia Elegance 2005 nejeta levna 09Zánovní Škoda Octavia II v bizarní verzi je k mání za pakatel, na svou cenu vypadá zatraceně dobře - 10 - Skoda Octavia Elegance 2005 nejeta levna 10Zánovní Škoda Octavia II v bizarní verzi je k mání za pakatel, na svou cenu vypadá zatraceně dobře - 11 - Skoda Octavia Elegance 2005 nejeta levna 11Zánovní Škoda Octavia II v bizarní verzi je k mání za pakatel, na svou cenu vypadá zatraceně dobře - 12 - Skoda Octavia Elegance 2005 nejeta levna 12Zánovní Škoda Octavia II v bizarní verzi je k mání za pakatel, na svou cenu vypadá zatraceně dobře - 13 - Skoda Octavia Elegance 2005 nejeta levna 13Zánovní Škoda Octavia II v bizarní verzi je k mání za pakatel, na svou cenu vypadá zatraceně dobře - 14 - Skoda Octavia Elegance 2005 nejeta levna 14Zánovní Škoda Octavia II v bizarní verzi je k mání za pakatel, na svou cenu vypadá zatraceně dobře - 15 - Skoda Octavia Elegance 2005 nejeta levna 15Zánovní Škoda Octavia II v bizarní verzi je k mání za pakatel, na svou cenu vypadá zatraceně dobře - 16 - Skoda Octavia Elegance 2005 nejeta levna 16Zánovní Škoda Octavia II v bizarní verzi je k mání za pakatel, na svou cenu vypadá zatraceně dobře - 17 - Skoda Octavia Elegance 2005 nejeta levna 17
Dodnes krásná Škoda Octavia II láká stavem i výbavou, méně už motorem a převodovkou. Ale za svou cenu? Foto: Auto Discounter Berlin, publikováno se souhlasem

Zdroj: Mobile.de

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše