Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Legendární nezničitelný Mercedes je k mání dodnes nejetý. Stroj, který přežije i apokalypsu, nestojí mnoho
1.11.2022 | Petr Miler
Jestliže za vás dnešní geopolitická situace nutí k přípravě na světovou apokalypsu, máme pro vás tip, jak si odbýt její automobilovou část. Vůz, který platí za nezničitelný, je k mání takřka nejetý v kompletně původním stavu.
Čas od času se zmiňujeme o autech, která si nechají líbit opravdu hodně a i po mnoha letech i stovkách tisíc kilometrů vypadají, jako by před pár týdny opustila fabriku. Historie takových vozů poznala víc, jen málokteré ale mají takovou pověst jako Mercedesy z přelomu 80. a 90. let. Není to náhoda, německá automobilka tehdy skutečně stavěla svou image kolem mimořádné odolnosti. A s některými typy to snad až přehnala.
Nedivíme se tedy těm, kteří by takový vůz chtěli i dnes, problém je ale v tom, že od Mercedesu ani kohokoli jiného už žádný takový vůz jako nový dávno nekoupíte. Tedy většinou, nyní ale máte příležitost jeden skoro nový stroj tohoto ražení pořídit. Je to model 190 z roku 1991, který za prvních 31 let provozu najel pouhých 12 354 kilometrů. Není to vtip ani překlep, nechybí tam nula, prostě pár set kilometrů za rok, po několik dekád.
Auto si jako nové koupil starší muž jako svůj poslední automobil. A mnoho si toho s ním neužil. Auto prý bylo téměř neustále v garáži a nikdy nepoznalo prosolené silnice. Taková tvrzení neověříme, zde ale pochybovat nemáme důvod. Mimořádná historie je na autě vidět, vypadá dodnes jako nové. Ačkoli je na něm prý vše původní, nevidíme žádné opotřebení, nic prý není zrezivělé, interiér září novotou. Tohle auto je zkrátka tak blízko stavu, v jakém vyjelo z továrny, jak to u 31 let existujícího vozu jde.
Je to pomalu svatý grál mezi takto starými-novými auty, takže na místě by bylo čekat velmi ambiciózní cenu, ta se tady ale nedostavila. Pokud byste jej chtěli, potřebujete velmi přijatelných 11 500 euro, tedy asi 281 tisíc korun. Není to málo za tři dekády starý Mercedes, ale na poměry zachovalých 190 to mnoho opravdu není. Jsme si tak skoro jisti, že se najde sběratel, kterému se bude tento vůz náramně hodit. Nebo fanoušek, kterému se nechce dávat násobky této sumy za novou třídu C s nejasnými vyhlídkami na dlouhověkost. Či někdo, kdo čeká konec světa, neboť tohle auto opravdu nepotřebuje k fungování téměř nic krom benzinu.
Pod kapotou je benzinový motor 1,8 se 108 koňmi, takže nečekejte žádného rychlíka, ostudnou dynamiku ale také ne. Při hmotnosti jen 1 150 kg tento vůz zrychluje na stovku za 12,7 sekundy a rozjede se až na 185 km/h. Na rychlé přesuny po dálnicích už to nebude, pokud se ale o něj budete starat a používat jej na pravidelné mírné ježdění, možná vám bude sloužit do doby, než vám doktor v 80 letech sebere papíry, protože nerozeznáte manželku od zebry.
Tohle je pro změnu výhoda atmosférického motoru podobných parametrů - nezabije ho skoro nic. Zbytek auta je prostě prověřený léty zkušeností jeho někdejších majitelů, málokterý z Mercedesů je odolností tak vyhlášený jako 190 alias W201. Pokud by vám tyto hodnoty stály za zmíněnou sumu, auto stojí v německém Westerstede.







Tohle není auto z muzea Mercedesu, jde o 31letý, téměř nejetý vůz, který měl příkladnou péči. Teď je na prodej za sumu, kterou nelze nazvat nepřiměřeně vysokou. Foto: Peter, publikováno se souhlasem
Zdroj: Mobile.de
Bleskovky
Brutální silniční stíhačka od autora nejlepších ef-jedniček se dostala do rukou Stiga, zajel s ní nový rekord Top Gearu
včeraŘízení absurdně těžkého nového BMW M5 nezvládají ani profíci, jeden z nich těžce havaroval dokonce se safety carem
1.4.2025Hybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
31.3.2025
Nejnovější články
První elektrická Octavia byla nesmysl a ta příští bude zas. Škoda to tehdy věděla, v mezičase na to zapomněla
před 49 minutamiPro asi nejzábavnější moderní VW už musíte jen do bazaru, kvůli rostoucím cenám radši moc neotálejte
před 8 hodinamiS čínským „Porsche za cenu Octavie” to možná nebude tak slavné. Po nehodě na dálnici vzplálo, tři studentky v něm uhořely
před 9 hodinamiČerpací a dobíjecí stanice nejsou zdaleka to samé. Že je těch druhých v Kalifornii víc než těch prvních, neznamená lautr nic
před 10 hodinamiPoslední rozhovor s vyhozeným šéfem Volva ukazuje, jak totálně mimo byl. Musel jít, „tech guys” autům prostě nerozumí
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.02. 21:32 - Stepan
- Onboard videa 04.02. 17:28 - řidičBOB
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.02. 17:25 - pavproch
- Chlubítko univerzální 04.02. 17:12 - pavproch
- Rychlodotazy 04.02. 17:01 - pavproch
- Politický koutek 04.02. 13:29 - jerry
- Policejní kontroly a měření 04.02. 11:51 - Předseda
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.02. 08:10 - řidičBOB