Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Laserové války: BMW nakonec poráží Audi, už předalo první kusy modelu i8
6.6.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Laserovými světlomety si nakonec jako první posvítí zákazníci BMW. Osmičlenná skupina navíc může očekávat i větší rozsah paprsku.
Soupeření mezi automobilkami není nic nového, ke srovnávacím testům ostatně sklouzávají i samotná média. Na stránkách Autoforum.cz jste si tak mohli přečíst třeba o souboji Škody Octavia RS se Subaru WRX STI nebo o řežbě koncepcí mezi Peugeotem RCZ a Subaru BRZ. Ani jedné ze zmíněných značek se ovšem v našem dnešním článku nebudeme věnovat, místo toho si posvítíme na Audi a BMW.
Obě německé značky se dostaly do křížku v oblasti laserových světlometů. Jako první jejich příchod ohlásilo BMW, to však mělo takto vybavené hybridní sporťáky i8 předávat až letos na podzim. Audi proto nelenilo a před měsícem představilo limitovanou edici supersportu R8 LMX, která počítala s 99 exempláři a do prodeje měla zamířit již v létě.
Tím by ovšem prvenství připadlo čtyřem kruhům, o čemž v Mnichově nechtěli ani slyšet. V centru BMW Welt tak byla uspořádána speciální ceremonie, během které bylo zákazníkům předáno prvních osm kusů modelu i8. Všechny samozřejmě měly na přídi namontované laserové světlomety, díky čemuž je válka u konce. A Mnichov v ní slaví vítězství.
My přitom jen můžeme dodat, že daná světla nabízejí majitelům hybridního sporťáku paprsek dosahující až do vzdálenosti 600 metrů, čímž BMW rovněž poráží automobilku z Ingolstadtu. Audi totiž již dříve uvedlo, že jeho lasery dosvítí „pouze“ na 500 metrů. V té době však světla zdobila koncept Sport Quattro, u R8 tak může být vše jinak.
Bližší podrobnosti o dosahu světelného paprsku ovšem značka se čtyřmi kruhy ve znaku nezmínila, ručičky vah se tedy definitivně přiklápí na stranu BMW. To přitom dodává, že laserové světlomety rovněž vyžadují o 30 procent méně energie než klasické LEDky. Navíc jsou mnohem kompaktnější a lehčí. Levné však nejsou ani u jedné značky.
BMW předalo prvních osm exemplářů hybridního sporťáku i8. Všechny byly vybaveny laserovými světlomety, válku s Audi tak automobilka vyhrála
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Obyčejná Honda předělaná na drsný muscle car Dodge se začíná prodávat, většina zájemců ale ostrouhá
před 2 hodinami - Bosch propustí dalších 5,5 tisíce lidí, i mimo Německo. Jen v posledních měsících potvrdil vyhazovy pro víc jak 12 tisíc zaměstnanců
před 4 hodinami - Při měření rychlosti v Česku jde o peníze, ne o bezpečnost, účinná ochrana ale existuje
včera - VW je nepoučitelný. Přes totální fiasko svých elektrických aut se chce zachránit s pomocí nových elektromobilů
včera - Němci chtějí znovu rozjet dotace na elektromobily. Tentokrát ale jen pro mladé lidi a mladé rodiny s dětmi
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva