Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Land Rover nepolevuje, do roku 2020 chce představit celých 16 novinek
7.11.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Automobilka Land Rover chce do roku 2020 zdvojnásobit své roční prodeje. Bez značného rozšíření počtu modelových řad to nepůjde.
Na naplnění svých ambiciózních plánů má britská značka patřící pod indický koncern Tata jen něco málo přes sedm let. Vychází přitom z odhadů, podle kterých bude schopen globální trh s novými vozy pojmout v roce 2020 kolem 22 milionu crossoverů a SUV. Analytici automobilky přitom věří, že Land Rover si z tohoto koláče může ukousnout necelá tři procenta, což by představovalo přibližně 600 tisíc jednotek. Potřebuje k tomu však masivně navýšit počet typových řad.
Něco takového se podle kolegů z týdeníku Autocar skutečně chystá - má to být vůbec největší investice do automobilového průmyslu v dějinách Británie. Potvrdil jim to v rozhovoru šéf designu Gerry McGovern. Kupříkladu počet modelů nesoucích označení Range Rover, které jsou dnes tři, se už během několika let rozšíří na šest. A to včetně stroje pracovně pojmenovaného Evoque XL (zařadí se mezi standardní pětidveřový vůz a novou generaci modelu Sport), Evoque Cabrio a třídveřový nejmenší Range Rover s délkou jen čtyři metry.
Výše zmíněná skupinka bude mít za úkol už tradičně oslovit klientelu toužící především po luxusu, řada Land Rover se zase zaměří na volný čas a užitkové vlastnosti. Vstupním vozem bezpochyby zůstane Freelander. Ten svou velikostí bude zhruba odpovídat současnému Evoque a automobilka nabídne jeho pěti i sedmisedadlovou verzi. Na vrcholu stane nové Discovery, které stejně jako nový Range Rover dostane hliníkovou platformu a bude mít za úlohu znepříjemňovat život BMW X5.
Budoucnost dříčů na sebe opět převezme Land Rover Defender vycházející z konceptu DC100. Počítá se s krátkou i prodlouženou variantou s pěti a sedmi sedadly, dále pak pick-up a firma si jistě nenechá uniknout možnost nabízet samostatné šasi pro různé specializované úpravce, jako tomu bylo i dosud.
Dramatická expanze nebude zrovna nejlevnější. Kromě toho, že klade obrovské nároky na vývojové týmy divize JLR - Jaguar Land Rover, tak tato operace spolkne za nejbližších sedm let rovné dvě miliardy liber ročně (cirka 63 miliard korun), plus deset miliard liber (necelých 32 miliard Kč) za novu platformu a to nejsou do toho započteny náklady na zvýšení produkčních kapacit v Británii.
Ne všechny finance však potečou za Lamanšský průliv, už třeba proto, že Evropa není z dnešního pohledu stabilním trhem a už vůbec ne prostorem, který by přál prodejům velkých terénních vozů a crossoverům. Ratan Tata, nejvyšší šéf indického koncernu proto nasměruje své finance také do společného podniku s čínskou automobilkou Chery. V první fázi půjde o 1,8 miliardy liber, které zajistí výstavbu nové továrny s roční kapacitou 180 tisící automobilů, přičemž šedesát procent z nich bude nést nápisy Land Rover a zbytek pro sebe využije Chery.
Při pohledu na současná čísla není čínská akvizice JLR zase tolik překvapivá. V absolutních číslech je 47 975 prodaných aut v Říši středu směšné číslo, jenže pro Land Rover to představuje meziroční nárůst o 85 procent. A asi bychom neměli zapomínat ani na to, že Čína se tím stala pro Land Rover druhým největším trhem na světě, hned po Británii. Díky tomu poroste tamní síť prodejců skoro jako pověstné houby po dešti. Do roku 2020 se jejich počet zvýší z 96 na 143.
Ještě pořád si myslíte, že jsou plány a očekávání Land Roveru nerealistické?

Šéfdesignér Gerry McGovern představil na prezentaci klíčové modely: šest z nich ponese jméno Range Rover, deset Land Rover, přičemž polovina z nich budou různé typy Defenderů












Do roku 2020 bude mít Land Rover až 16 nových modelů, které mají pomoci se zdvojnásobením produkce
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
včeraUž to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez: Marquez nebo někdo jiný? včera 10:00
- MS WSSP 2025: Ducati je až čtvrtá 23.4.2025
- Red Bull Rookies do své 19. sezóny 22.4.2025
- Ducati Panigale V4 Lamborghini: exkluzivní edice Revuelta 22.4.2025
- Časový program evropské premiéry v Jerezu 22.4.2025
Nejčtenější články
Francouzský rodinný ideál skončil po 4 letech pro nezájem, dnes jako levná ojetina překvapí svou spolehlivostí, hlavně jako diesel
25.3.2025Volný pád Stellantisu pokračuje. Další nepovedený restart slavné značky znamená propad prodejů až o 73 procent
26.3.2025Drzí zloději ukradli osm nových sporťáků přímo z továrny, automobilka si toho ani nevšimla
26.3.2025Peugeot si zadělal na propadák. Do nabídky vrátí model GTi, jenže v provedení, o které nikdo nestojí
26.3.2025Číňané ukázali, s čím skutečně chtějí ovládnout Evropu. Toto je jejich nový kombík se spalovacím motorem
26.3.2025
Živá témata na fóru
- BMW Divize 04.24. 22:22 - Stepan
- Jednostopé okénko 04.24. 20:45 - M.Z.
- Škoda Rapid, 1.2 TSI 77kW (cukání motoru). 04.24. 20:21 - Bradok
- S větrem ve vlasech.... 04.24. 16:27 - pavproch
- VW Caddy Maxi Cargo 4x4 04.24. 13:36 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 04.24. 07:57 - řidičBOB
- Výběr grafické karty do počítače 04.23. 23:57 - Whiskentle
- Dotazník- manuál vs. automat? 04.23. 12:58 - klara07