Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Lancia Delta HF Integrale Evoluzione: na prodej je zánovní kousek s 30 tisíci km
23.3.2014 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Jak vzdát hold loučící se Lancii? A co třeba koupí jednoho z jejích slavných modelů v „libovém” stavu?
Příznivce automobilky ani informované „blázny do aut” jistě nepřekvapíme informací, že Lancia už to má zřejmě nadobro spočítané. Věhlasnou italskou značku se Fiat rozhodl po letech trápení odpojit od přístrojů a brzy se s ní budeme setkávat už jen ve formě modelu Ypsilon, který dožije svou solidně rozjetou životní dráhu v Itálii, nebo pod značkou Chrysler, jenž si pro změnu získala alespoň trochu obliby ve Velké Británii. Jakmile ale budou doprodány vybrané modely současných generací, voda se nad ní zřejmě zavře už jednou pro vždy.
Platí to také o modelu Delta, který se sice ještě dočkal modelového roku 2014, ten bude ale zřejmě jeho poslední, aniž by si aktuální generace na trhu odkroutila mnoho. Delta je přitom dalším slavným jménem, které jsme ještě před 20 léty mohli vidět vítězit na kolbištích světových rallye. Jen o pár let dříve, v 1991, zvítězila Lancia Delta Integrale 16V řízená Juhou Kankkunenem v šampionátu WRC a Italové uzmuli i titul nejlepších konstruktérů. Byly to pro Lancii docela jiné časy, a tak si mohla k této příležitosti dovolit vydat i limitovanou edici 500 kusů silniční Delty HF Integrale Evo alias Evoluzione s podtitulem Martini coby tehdejšího titulárního sponzora rallyového týmu. A právě o tomto voze dnes bude řeč.
Od chvíle vzniku těchto aut uplynulo již přes 20 let, a tak jsou zpravidla... No, ony už povětšinou ani nejsou - buď vůbec, nebo alespoň nejsou vidět. Většina z nich jistě neklidně dožila své životy na silnicích, část zůstala zavřena v garážích majitelů, kteří si je hýčkali jako poklad. Mezi ně patři i jeden Nor, který si právě jednu z posledních edicí silniční Delty HF Integrale v barvách Martini Racing hýčkal kdesi ve stodole. Za více než dvě dekády s ní najezdil pouze 31 500 km a podle jeho slov je vůz nadále v originálním stavu, výjimkou jsou jen výfuk, kola a části podvozku. Vůz vypadá podle fotografií skoro dokonale, i uvnitř. Právě tento kousek si nyní může zakoupit.
Jak asi tušíte, takový malý poklad na kolech, zvlášť z Norska, nebude levný - majitel za něj požaduje 439 800 Norských korun, tedy asi 1,44 milionu Kč. Pokud ale vytáhnete tuhle sumu z portmonky, získáte vůz s dvoulitrovým turbem s 210 koňmi pod kapotou, pohonem 4x4, manuálním pětikvaltem a schopností zrychlit na stovku za 6,3 sekundy resp. rozjet se až na 219 km/h. I takové auto pravděpodobně zašlape do země nový Leon Cupra za zlomek této ceny, duši a kus historie s takovou náhradou ale dozajista nedostanete.
Pokud tedy chcete vzdát hold Lancii na konci její životní dráhy, víte kam vyrazit. I kdyby byla Lancia 20 let po smrti, tohle auto už v zapomnění zřejmě nikdy neupadne...


















Tohle je kus automobilové historie na kolech, na první pohled ve špičkovém stavu
Zdroj: Finn.nl přes Autoblog.nl
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řízení absurdně těžkého nového BMW M5 nezvládají ani profíci, jeden z nich těžce havaroval dokonce se safety carem
dnesHybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
včeraStarý dobrý osmiválec ve srovnání rozstřílel novou Teslu Model 3 Performance. Nechal ji v prachu úplně ve všem
30.3.2025
Nové na MotoForum.cz
- BMW R 12 G/S 2025: syrová zábava v terénu včera 13:42
- COTA 2025: Vítězem Bagnaia, lídrem A. Marquez 30.3.2025
- Jake Dixon suverénním vítězem v Austinu, Salač out 30.3.2025
- Prvním vítězem na COTA se stal Rueda 30.3.2025
- Toprakův portugalský hattrick 30.3.2025
Nejnovější články
Brusel už vám jde i po řidičáku. Chce celoevropské zákazy řízení, smysl to nedává z podstaty
před 3 hodinamiReaguje takhle VW na ztrátu pozic? Autonomním řízením osadit chce i svá spalovací auta, to ho opravdu nespasí
před 5 hodinamiPokud máte dost odvahy a aspoň 2 miliony, můžete si pořídit poslední Ferrari dostupné s manuálem a motorem uprostřed. Charisma má
před 6 hodinamiGiugiaro vyškolil Teslu, takhle se dělá hranaté auto s nelakovanou karoserií. Vše platil mexický miliardář
před 8 hodinamiTohle je motor W10, který VW kvůli testům nacpal do BMW M5. Auto koupil Slovák, teď na brzdě ukázal, co umí
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva