Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Lancia Delta HF Integrale Evoluzione: na prodej je zánovní kousek s 30 tisíci km
23.3.2014 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Jak vzdát hold loučící se Lancii? A co třeba koupí jednoho z jejích slavných modelů v „libovém” stavu?
Příznivce automobilky ani informované „blázny do aut” jistě nepřekvapíme informací, že Lancia už to má zřejmě nadobro spočítané. Věhlasnou italskou značku se Fiat rozhodl po letech trápení odpojit od přístrojů a brzy se s ní budeme setkávat už jen ve formě modelu Ypsilon, který dožije svou solidně rozjetou životní dráhu v Itálii, nebo pod značkou Chrysler, jenž si pro změnu získala alespoň trochu obliby ve Velké Británii. Jakmile ale budou doprodány vybrané modely současných generací, voda se nad ní zřejmě zavře už jednou pro vždy.
Platí to také o modelu Delta, který se sice ještě dočkal modelového roku 2014, ten bude ale zřejmě jeho poslední, aniž by si aktuální generace na trhu odkroutila mnoho. Delta je přitom dalším slavným jménem, které jsme ještě před 20 léty mohli vidět vítězit na kolbištích světových rallye. Jen o pár let dříve, v 1991, zvítězila Lancia Delta Integrale 16V řízená Juhou Kankkunenem v šampionátu WRC a Italové uzmuli i titul nejlepších konstruktérů. Byly to pro Lancii docela jiné časy, a tak si mohla k této příležitosti dovolit vydat i limitovanou edici 500 kusů silniční Delty HF Integrale Evo alias Evoluzione s podtitulem Martini coby tehdejšího titulárního sponzora rallyového týmu. A právě o tomto voze dnes bude řeč.
Od chvíle vzniku těchto aut uplynulo již přes 20 let, a tak jsou zpravidla... No, ony už povětšinou ani nejsou - buď vůbec, nebo alespoň nejsou vidět. Většina z nich jistě neklidně dožila své životy na silnicích, část zůstala zavřena v garážích majitelů, kteří si je hýčkali jako poklad. Mezi ně patři i jeden Nor, který si právě jednu z posledních edicí silniční Delty HF Integrale v barvách Martini Racing hýčkal kdesi ve stodole. Za více než dvě dekády s ní najezdil pouze 31 500 km a podle jeho slov je vůz nadále v originálním stavu, výjimkou jsou jen výfuk, kola a části podvozku. Vůz vypadá podle fotografií skoro dokonale, i uvnitř. Právě tento kousek si nyní může zakoupit.
Jak asi tušíte, takový malý poklad na kolech, zvlášť z Norska, nebude levný - majitel za něj požaduje 439 800 Norských korun, tedy asi 1,44 milionu Kč. Pokud ale vytáhnete tuhle sumu z portmonky, získáte vůz s dvoulitrovým turbem s 210 koňmi pod kapotou, pohonem 4x4, manuálním pětikvaltem a schopností zrychlit na stovku za 6,3 sekundy resp. rozjet se až na 219 km/h. I takové auto pravděpodobně zašlape do země nový Leon Cupra za zlomek této ceny, duši a kus historie s takovou náhradou ale dozajista nedostanete.
Pokud tedy chcete vzdát hold Lancii na konci její životní dráhy, víte kam vyrazit. I kdyby byla Lancia 20 let po smrti, tohle auto už v zapomnění zřejmě nikdy neupadne...


















Tohle je kus automobilové historie na kolech, na první pohled ve špičkovém stavu
Zdroj: Finn.nl přes Autoblog.nl
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
před hodinouŘešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025
Nejčtenější články
Jeden z největších držáků mezi moderními auty je jako nový dost drahý, sotva využitá ojetina může být vaše za třetinu
24.3.2025Designér ikonického McLarenu F1 strhal vzhled moderních aut, jsou prý autentická jako elektrické krby
25.3.2025Jízda s vzácným posledním Ferrari s motorem V12 a manuální převodovkou je italská extáze se vším všudy, selhání vozu nevyjímaje
25.3.2025Další automobilka nabízí dělníkům až 1,7 milionu Kč za to, aby skončili v práci a šli nadobro domů
25.3.2025Stellantis už v létě znovu rozjede výrobu obřích motorů V8, na odklon od nich lidé nebyli zvědaví
25.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva