Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Lamborghini je hrdé na atmosférické motory. „Turba ale stejně přijdou,” říká šéf
16.3.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Lamborghini se chce držet atmosférických motorů tak dlouho, jak to jen půjde. Turba ale jsou mezi možnostmi pro další produkty v budoucnosti.
Pokud patříte k těm, kteří za ideál pro sportovní jízdu považují atmosféricky plněný motor, asi vás nepotěšilo ani Porsche s nástupem přeplňování, ani Ferrari, když světu ukázalo model 488 GTB. Tím spíše, když to není zas tak dávno, co vzpínající se kůň přeplňování odmítal a pořád nepřímo říká, že jeho přístup je ve smyslu „nechceme, ale musíme”.
O to více může těšit konkurence z Maranellu nedaleké Sant'Agaty Bolognese, která se přeplňování brání o něco tvrdošíjněji. Už při představování Aventadoru se o turbodmychadlech spekulovalo a v případě Huracánu tím spíš, protože se ukázal v době, kdy naprostá většina portfolia Volkswagen Group pod kapotou „zázračné turbíny” už měla či se na ně alespoň chystala. Přesto však nové „baby-Lambo” zůstalo u atmosférického desetiválce.
„Jsme hrdí, že v této generaci automobilů máme atmosférické motory,” uvedl Andrea Baldi, šéf asijsko-pacifické divize Lamborghini. „Některé země však tento přístup trestají,” dodal, snad na adresu přeregulované Evropy. Puristická filozofie Lamborghini je podle něj slučitelná s globálními emisními standardy. Prozatím.
Desetiválec v Huracánu prý „z většiny odpovídá světovým nařízením” po stránce emisí. „Pro tuto generaci jsme si vybrali takto. Turba jsou řešení, které zvažujeme ve střednědobé a dlouhodobé budoucnosti pro nové produkty, a to z důvodu výkonu, který díky nim dostaneme. Ale pro Huracán máme jasnou volbu. Jsme na ni hrdí a víme, že to je zábavný motor. Nelitujeme ničeho,” uvedl dále Baldi.
Přiznal ale, že ať se to značce líbí či nikoliv, regulace CO2 jednou donutí i Lamborghini přejít na přeplňované motory. Bude se ale snažit zachovat svou pokrevní linii „čistou” tak dlouho, jak to jen půjde. Jakými způsoby bude k této snaze značka přistupovat, však zatím těžko spekulovat; něco mohl naznačovat koncept Asterion LPI910-4, ať zněla prohlášení jakkoliv.
Také turbo pod kapotou Urusu by mohlo pomoci zachovat atmosféry v supersportech déle. Vysoký výkon v nízkých otáčkách, kterého s turbodmychadly snadno dosáhnete, se totiž pro vozy kategorie SUV hodí, protože jsou těžké a většinu života pravděpodobně stráví v dolních dvou třetinách otáčkoměru.
Lamborghini je hrdé na atmosférický motor Huracánu
Zdroj: Motoring
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejčtenější články
- Prodeje nových aut v Evropě spadly do červených čísel, prodeje elektromobilů se meziročně propadají skoro o 10 procent
20.12.2024 - Mercedes chce zaplavit německé dálnice auty, která nepojedou víc jak 95 km/h, je to další odtržení Němců od reality
20.12.2024 - Vrcholná Corvette odhalila svou dynamiku. Akcelerací i maximálkou pokoří Ferrari či Lamborghini, ač stojí zlomek jejich cen
20.12.2024 - Už i Lancia otáčí. Její další novinka nebude jen povinnost plnící auto, chce znovu ohromit zákazníky
20.12.2024 - Další nová Kia vypadá tak podivně, že ji budou milovat jen její rodiče, při její ceně jí ale odpustíte cokoli
20.12.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva