Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Lahůdka z dob lehkých lidových sporťáků je nedraze k mání dodnes skoro nejetá. Dostane každého, kdo o ní svého času snil
včera | Petr Miler
Tenkrát ještě rostly holkám vlasy a auta této třídy nevážila dvě tuny, ale jednu. To najednou i 150koňový dvoulitr stačil k dynamice menšího uragánu. Pokud časy takových strojů pamatujete, tenhle prostě budete chtít.
Život nám přinesl různá poznání. Jedním z nich je, že svět kolem nás se dramaticky mění, ovšem dramaticky obvykle jen ve smyslu hloubky oněch změn, ne jejich rychlosti, ta je spíš domnělá. Připomíná to i tento Renault Mégane první generace, v jehož případě se leckomu může zdát, že doby jeho největší slávy nemohou být zase tak dávnou minulostí. Jenže od jeho odhalení uplynulo už 30 let. Tehdy to byl prodejní superhit, jedno z nejprodávanějších aut v Evropě a Francouzi jimi ve formě hatchbacků, kombíků a sem tam i sedanů doslova zaplavili starý kontinent.
Tyhle časy jsou skutečně dávno pryč. Mégane se v mezičase propadl prodejně tak hluboko, že loni oslovil pouze 45 916 lidí, a to prosím hned ve dvou přes sebe prodejně se částečně překrývajících generacích. To je pouhá desetina zákazníků ve srovnání s momenty jeho největší slávy. A nedá se čekat, že by do budoucna oslovil jakkoli větší množství zákazníků - po přechodu na jen elektrický pohon je odsouzen do role stále okrajovějšího auta, které se stane leda volbou pár dobře situovaných rozmařilců či kupců z řad obyvatel zemí podporujících elektromobilitu z peněz všech, jež takové vozy nechtějí.
Když ještě bylo hej, mohli si Francouzi dovolit nabídnout vedle obyčejných karosářských variant i provedení Méganu, která jsou dnešní optikou skoro neuvěřitelná - kupé a kabriolet. Jejich design byl zvláštní, nepostrádal ale eleganci a zejména kupé si na dnešní poměry získalo neuvěřitelně velkou popularitu. Spatřit jej svého času v bazarech nebylo nic mimořádného, mnozí mladí hoši o něm na přelomu milénia snili jako o relativně dostupné stylovce. A byť moje automobilové lásky vypadaly jinak, i na tento stroj jsem se tehdy díval se zalíbením.
Renaulty té doby ale nepatřily k nejkvalitnějším a koroze jim rovněž nebyla cizí. Přidáme-li do hry fakt, že kupé přece jen nebyla tak častou volbou jako jiné karosářské verze, není divu, že dnes se v bazarech téměř nevyskytují. Na celém Mobile.de v tuto chvíli vidíme v prodeji jen jednotky nepoškozených aut, která stojí za řeč. Přesto obvykle mají najeto stovky tisíc km nebo jsou zničené tuningem. Jeden z nabízených vozů se ale smutnému standardu dalece vymyká.
Zdá se být ve stavu blízkém dokonalosti, i když má na hrbu už 30 let, jde totiž o jeden z prvních vyrobených exemplářů vůbec. Přesto vypadá jako nový, neboť najel pouhých 20 275 km. Jde navíc o svého času vrcholné provedení s atmosféricky plněným motorem 2,0 16V pod kapotou, které volila jen hrstka nadšenců, byl to pro takový vůz pořádný motor. Také šlo o docela rychlý stroj, s hmotností jen 1 095 kg (i s „eurobalastem”, takže 1 020 kg reálně, dnešní optikou neuvěřitelné číslo) jeho 147 koní slušně hýbalo, a tak se na stovku rozjel za 8,6 sekundy a se zrychlováním skončil až na 215 km/h. To nejsou ani dnes ostudné parametry, tehdy to byl lidový sporťák par excellence.
Vůz je od pohledu jako nový a jde nepochybně o obrovskou raritu, může jít snadno o poslední takové auto, které se pořád dá koupit. Za celou dobu mělo jen dva majitele, dostávalo se mu pravidelného servisu a v posledních letech z garáže vyráželo jen asi na 100 km ježdění ročně - má tedy být kompletně provozuschopné, jen zkrátka neojeté. Něco takového z podstaty nemůže být levné, uvážíme-li ale mimořádnost tohoto vozu, pak je cena 13 900 euro (tedy asi 346 tisíc Kč) požadovaná polským prodejcem snad i nízká. Anebo určitě není nesmyslně vysoká.
Musíte být pochopitelně pro tohle auto trochu nadšení, pokud si ale chcete s odstupem času splnit sen, na který jste na sklonku milénia prostě neměli peníze, je to výjimečná příležitost, která se už nikdy nemusí opakovat. Jsem přesvědčen, že kdo o Méganu Coupe 2,0 16V svého času snil, tohle auto hned tak nevyžene z hlavy.




























Kdysi docela obvyklý zjev i na českých silnicích je dnes ve stavu téměř nového auta ve vrcholné verzi s motorem 2,0 16V naprostou raritou, skoro nejetý jde o téměř unikátní záležitost. Foto: 4G63, publikováno se souhlasem
Zdroj: 4G63 Sp. z o.o.@Mobile.de
Bleskovky
Nejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
včeraČíňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
1.5.2025Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
30.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
BMW zastavilo výrobu elektromobilů, říká tomu „odložení produkce”. Trh je prý saturovaný
včeraLahůdka z dob lehkých lidových sporťáků je nedraze k mání dodnes skoro nejetá. Dostane každého, kdo o ní svého času snil
včeraNěmci srovnali Škody Elroq a Karoq. Elektromobilu nadržují, přesto neumí zastřít, že je skoro ve všem horší než dožívající spalovák
včeraNový Jeep Compass předčasně odhalil únik. Vypadá o hodně líp než doteď, ze všeho nejdřív je venku ve verzi pro nás
včeraŠéf Toyoty elektrickým autům dál nevěří. Odpískal plány na sportovní modely a řekl, proč nedávají smysl
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva