Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
LaFerrari vs. P1 vs. 918 potřetí: v Portimao bylo zase leccos jinak
20.11.2015 | Petr Miler | Přidat příspěvek
(+ video) Také Chris Harris srovnal hybridní hypertrio a přizval si k tomu i Tiffa Needela a Marina Franchittiho. Jak to dopadlo v Portimao?
Také toto srovnání začíná slovy o tom, že už to vypadalo, že k němu nikdy nedojde, ale nakonec k němu došlo. Jenže není jediné a jistě nebude náhodou, že je to od včera v řádu jednotek hodin už třetí podobné video, které „Svatou trojici” hypersportů - tedy Ferrari LaFerrari, McLaren P1 a Porsche 918 Spyder - nějak srovnává.
Jako první uzavřel svůj třídílný test Paul Bailey a pokud bychom měli určit jeho celkové pořadí, pak po vítězství ve sprintu na 300 km/h a na okruhu v Silverstone patří primát McLarenu. Za něj bychom mohli zařadit Porsche dominující ve 400metrovém klání a na okruhu bylo druhé. Na posledním místě by pak skončilo Ferrari s pouze jedním druhý místem v akceleraci 0-300 km/h.
Libůstka Alejandra Salomona, který k trojici přidal i Bugatii Veyron SS a Pagani Huayra vyzněla trochu jinak. Tedy pro Ferrari dopadla podobně, i to stačilo pouze na Veyron a Huayru, jinak se o první příčku praly opět P1 a 918. Tentokrát ovšem vítězně pro Porsche, které bylo nejrychlejší ve sprintu i na okruhu.
Třetí srovnání pustil krátce nato do světa Chris Harris. Ten vozy porovnal na portugalském okruhu v Portimao a na menší sprint došlo též. Výsledek jeho práce má stopáž 52 minut, které na jednu stranu stojí za zhlédnutí, na druhou ale nejsou tím pravým pro ty, které zajímají hlavně výsledky. A tak vám je prozradíme - pokud chcete být překvapeni, přeskočte z toho místa rovnou na video.
Harris jednak rozebírá, že Ferrari a McLaren bojovaly před testem hlavně o to, který vůz použije jaké pneumatiky. To je logické, jde o natolik zásadní část vozu, že může změnit čas na klidně o sekundy (a jak může na videu vidět, také mění), a tak nakonec na obě auta byly nazuty stejné pirellky. Porsche - jako obvykle - neřešilo nic a dodalo auto se standardními Micheliny.
První částí je hned bitva o nejlepší okruhový čas, který pro sebe nakonec získá McLaren těsně před 918, Ferrari zůstalo opět poslední. Je to pro Italy nepříjemné, ale zajímavé nejsou jen časy, které se nakonec liší minimálně. Podívejte se, jak ohromný je rozdíl v projevu jednotlivých aut - 918 je chladně stabilní až za hrob, P1 vedle něj působí neuvěřitelně rozevlátě. A také je vidět, jak velký mají zadokolky problém přenést výkon třeba už jen na docela tupém horizontu, kde se auta trochu nadlehčí.
Pak dojde i na kratší sprint s jasným vítězem (918), společné řádění Harrise, Needela a Franchittiho a slovní srovnání všech aut, které hovoří opět o minimálních rozdílech. Na jiném okruhu tak zřejmě bude zase leccos jinak... Nejen proto stojí vše za zhlédnutí - některé pasáže můžete spatřit v galerii, všechny pak na přiloženém videu, „kouře a rámusu” je v něm vážně spousta...
Harrisovo srovnání hybridního tria je zatím obrazově nejdůkladnější
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejnovější články
- Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
včera - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
včera - Dealera Mercedesu už nebavilo omezovat zákazníky při testovacích jízdách, a tak si pro ně koupil celé letiště
včera - Nezájem o elektromobily je tak velký, že Ford musel zvýšit jejich už tak vysoké slevy. Jde teď o úplně nejlevnější auta
včera - Nevídané, sami odboráři přiznali, že si zaměstnanci VW žijí nad poměry. Navrhují snížení platů, aby firma mohla přežít
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva