Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Kupte si zánovní VW Corrado VR6, něco takového už se nikdy nevrátí
19.10.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Chcete-li zánovní VW Corrado VR6, o 20 let jste minuli tu správnou dobu. A nebo ne, jedno tu ještě zbývá - krásné, jako nové, také ale vůbec ne levné.
Šestiválec v kompaktu aby dnes člověk pohledal. Z nových aut nenabídne takový motor už nikdo jiný než BMW ve svém jedničkovém hatchbacku a dvojkovém kupé, což je docela paradox, uvážíme-li, jakým směrem tato značka míří. A také Mercedes, budeme-li za kompakt považovat jeho kupé-kabrio SLC a čerstvě naředěnou verzi AMG. To je vše, alespoň v Evropě. Ty tam jsou doby, kdy jste mohli v relativně levném hatchbacku či kupé klidně i plebejské značky dostat šestiválcový motor o skoro třílitrovém objemu a nikdo se tomu nepodivoval.
Takových aut bychom i v nedávné historii našli více, nyní ale máme na mysli VW Corrado, které bylo v 90. letech snem nejednoho petrolheada. Pokud vás tenhle sen stále drží a nechcete ho ukojit kouskem pochybné kvality i historie, nabídka, kterou tu máme dnes, je přesně pro vás. Vůz, o kterém bude řeč dnes, je podobný kousku z loňského prosince, jenže ve své době stál na opačném konci nabídky. Pod kapotou má unikátní motor VR6, který z 2,9 litru objemu dává 142 kW (190 koní).
To je trochu jiná liga než čtyřválcový dvoulitr, třebaže i ten je dnes pro mnohé nesplnitelným snem. A považte i další detaily - hmotnost 1 270 kg, palivová nádrž na 70 litrů a pochopitelně velmi slušná dynamika: stovka za 6,9 sekundy a maximální rychlost 235 km/h. Přidejte si ovladatelnost atmosféricky plněného motoru, zvuk šestiválce a pocit z vlastnictví jednoho z ikonických motorů posledních dekád a máte před sebou něco, po čem není těžké toužit.
Tato auta jsou dnes ale dost vzácná. Corrad jakéhokoli typu v jakémkoli stavu je dnes v Německu nabízeno pouhých 175 a motor VR6 z nich má pod kapotou méně než třetina. Corrado na fotkách je mezi nimi i jakýmkoli jinými naprostým jednorožcem - má za sebou pouze 17 984 km, jak ukazuje tachometr, a stav auta je od pohledu vynikající. Vůz není nový, nějaký drobný nedostatek tem tam najdeme, nakonec ujel skoro 20 tisíc km. ALe na dvacet let existence - první registrace byla v roce 1996 - vypadá tenhle vůz perfektně. Lak je původní, výbavy je tu docela dost, např. vidíme i CD měnič, a všechno prý funguje, jak má.
Samozřejmě, cena tohoto auta odpovídá. Prodávající požaduje 29 900 Eur, tj. asi 808 tisíc korun a za to dnes velmi snadno pořídíte nový Golf GTI i s koženými sedačkami a další příplatkovou výbavou. Ten ale nebude kupé a nebude mít šestiválec, éra motorů VR6 v Golfu skončila s pátou generací. A je opravdu extrémně nepravděpodobné, že by se někdy mohla vrátit...















Tohle Corrado VR6 je stále zánovní a může být vaše. Ale stojí jako nový Golf GTI
Zdroj: Mobile.de
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
včeraUž to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nejnovější články
Dlouholetý šéfdesignér Škody teď kope za Číňany a tohle je jeho prvotina v novém dresu
před hodinouNáhle zastavená výroba v Polsku neznamená konec, Stellantis ukázal nový model své levné značky, už 15.
včeraNěmci teď poznávají to, co my známe z dob komunismu. V zemi chybí dobíjecí stanice, i když třetinu z nich nikdo nepoužívá
včeraMercedes hledá spásu ve volantu bez věnce a bez fyzického spojení s koly, působí to dost zoufale
včeraFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva