Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Kupte si poslední Volvo V70 R. Má 300 k, 4x4, manuál, horu místa, bezpečí i výdrže
20.7.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Volvo V70 R a Volva R vůbec skončila v roce 2007 a už se nevrátila. Poslední mohykán měl 300 k, aktivní podvozek, tlumiče Öhlins a špičkovou bezpečnost.
Chcete-li zakládat rodinu, hodí se pořídit si k tomu kombík, protože... dokud to nezažijete, stejně neuvěříte, co všechno budou chtít děti a manželka tahat s sebou. Pokud vám na rodině záleží, bude se hodit bezpečné auto, protože člověk nikdy neví a pokud vám v žilách koluje benzin, bude se hodit i výkonný stroj.
Nová Fabia Combi s tříválcem tyhle požadavky asi nesplní, takže bude vhodné se porozhlédnout jinde. Docela pochopíme, pokud své štěstí najdete u značky Audi, která je rychlými kombíky pověstná, jenže každému Audi nevoní. Pro ty tu může být značka Volvo, která je pro změnu posedlá bezpečností, spojení kombíku a výkonu ji ale také léta není cizí. Nedávno jsme psali o modelu 850 R a zmiňovali jeden pěkný s takřka nulovým nájezdem.
Volvo 850 R je dnes legenda a nešlápnete s ním vedle, jenže takhle pěkný kus stál přes 1 milion korun - takové peníze na auto nemá každý a když se podíváte po horších, dostanete prostě... dvacet let starý ojetý vůz se vším, co k tomu patří. Pokud podobné auto přesto nemůžete vyhnat z hlavy, je třeba si říci, že historie rychlých kombíků Volva u 850 R ještě neskončila. Ona „osmsetpadesátka” měla nástupce - jmenoval se V70 R a vyráběl se do roku 2007.
Pod kapotou byl napříč umístěný benzínový pětiválec o objemu 2,5 litru, který díky turbodmychadlu nabízel 221 kW (300 koní) a 400 Nm. Posílal je na všechna čtyři kola, a to přes pěti- a později šestistupňový automat - anebo přes šestistupňovou manuální převodovku. Bylo to vůbec poslední R (pak už přišly jen R Designy) a s manuálem šel koupit až do konce svých dnů. Můžete adorovat automaty, ale ty od Volva zázračné nejsou a hledáme-li i trochu zábavy, ne „jen” superrychlý dostavník, musíme zvolit manuální převodovku. Ta tu má navíc velmi pozoruhodnou kulisu, však se na ní podívejte sami.
Dobré zprávy ale nekončí zde. Z dalších zmiňme, že tohle auto má standardně nastavitelný podvozek vyvinutý ve spolupráci s firmou Öhlins a brzdy od Bremba a nezdá se, že by proti 850 R ztratilo něco ze svých švédských kouzel - pasivně bezpečné je až za hrob a v nedávném žebříčku 10 největších držáků poslední dekády byla i V70 na špici, stejně jako 850.
Potíž je, že tahle auta se, podobně jako 850 R, zas tak často na prodej s malým nájezdem neobjevují a manuály jsou přece jen vzácnější. V Německu se aktuálně neprodává jediný kus, který by opravdu stál za řeč, v Holandsku jsme ale našli dva kousky, které jsou zajímavou. Králi garáží tyto stroje nejsou, oba najeto přes 100 tisíc kilometrů, vypadají ale skutečně zachovale, i když na nich samozřejmě věk a používání znát je. Byly pečlivě servisovány a jejich nájezdu lze věřit podle toho i díky tomu, co můžeme vidět.
První, levnější kus je černý a má za sebou konkrétně 176 800 kilometrů. „Parkovištní šrámy” na fotkách nevidíme, opotřebení je znát nejvíc v interiéru, kde zejména kůže sedačky řidiče dává jasně najevo, že nová opravdu není. Vůz ale vypadá, že ještě minimálně stejnou porci kilometrů zvládne. Může být váš za 13 950 Eur, tedy asi 377 tisíc korun.
Druhý vůz má barvu, kterou si s žádným jiným autem opravdu nespletete - ve světlé tyrkysové metalíze se nedělalo snad žádné jiné kombi a V70 R je jím proslulá. Interiér je také černý, ale vypadá o trochu méně opotřebovaně, a to i přes větší nájezd, 183 315 km. Tenhle kus se také liší upraveným výfukem o čtyřech koncovkách, ovšem ty nevypadají nijak vulgárně a autu docela sluší. Decentně naznačují majitelům dieselových Octavií, že by si měli dát pozor. I se zbytkem auta jsou k mání za 14 950 Eur, tedy asi 404 tisíc korun.
Zdroje: Markplaats poprvé a podruhé
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejnovější články
- Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
včera - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
včera - Dealera Mercedesu už nebavilo omezovat zákazníky při testovacích jízdách, a tak si pro ně koupil celé letiště
včera - Nezájem o elektromobily je tak velký, že Ford musel zvýšit jejich už tak vysoké slevy. Jde teď o úplně nejlevnější auta
včera - Nevídané, sami odboráři přiznali, že si zaměstnanci VW žijí nad poměry. Navrhují snížení platů, aby firma mohla přežít
včera
Živá témata na fóru
- Politický koutek 11.21. 21:21 - Brus
- Policejní kontroly a měření 11.21. 18:24 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.21. 16:10 - audis
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.21. 09:19 - jerry
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.20. 23:40 - AIvar
- Onboard videa 11.20. 22:57 - řidičBOB
- BMW Divize 11.20. 10:33 - pavproch
- Detektory policejních radarů 11.19. 20:36 - mafel