Kupte si nový Ford GT z roku 2006 v barvách Gulfu, dosud nenajel ani 10 km

Limitovaná edice amerického kupé je na rozdíl od moderního Fordu GT vozem pro petrolheady. Má atmosférický osmiválec a manuál.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Kupte si nový Ford GT z roku 2006 v barvách Gulfu, dosud nenajel ani 10 km

4.4.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Kupte si nový Ford GT z roku 2006 v barvách Gulfu, dosud nenajel ani 10 km

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Limitovaná edice amerického kupé je na rozdíl od moderního Fordu GT vozem pro petrolheady. Má atmosférický osmiválec a manuál.

Novodobý Ford GT nám automobilka s modrým oválem ve znaku ukázala již loni. Od té doby jsme se dozvěděli pár informací o technických parametrech, zmíněny byly taktéž obstrukce spojené s pořízením šestiválcového kupé. Značka by totiž svou vrcholnou sportovní novinku ráda dostala jen k těm nejloajálnějším zákazníkům, kteří navíc vůz nebudou jen parkovat v klimatizované garáži, ale navíc mu pořádně proženou perka po závodních okruzích i veřejných silnicích. Co je ovšem nejpodstatnější, na příchod nového „GéTéčka“ bude třeba ještě nějaký ten pátek vyčkat.

Pokud vám ovšem postačí předchozí generace, pak máte Ford GT na dosah ruky. A nikoliv jen ve standardním provedení, k mání je dokonce speciální Heritage Edition, jíž bylo vyrobeno pouze 343 kusů. Modrý ovál přitom touto variantou odkazoval na úspěchy v závodě 24 hodin Le Mans, kde v letech 1968 a 1969 vyhrálo kupé GT40 oháknuté do sponzorských barev Gulf Oil. Exemplář nabízený v aukci Barrett-Jackson je navíc zcela nový, najeto nemá ani 8 kilometrů a dosud zůstáv´av převozním jízdním režimu.

S ohledem na zmíněné asi nepřekvapí, že volant či sedadla jsou nadále potaženy ochranným plastovým obalem. Na čelním okně jsou pak ještě průvodní samolepky, mimo to nechybí ani rohože nad koberečky nebo původní dokumentace včetně všech brožur a uživatelských manuálů. Samotný interiér pak počítá s černým koženým čalouněním, standardem jsou také okna v elektrice, klimatizace nebo již poněkud archaicky vypadající audiosystém.

Pod kapotou pak trůní 5,4litrový celohliníkový osmiválec, jehož 550 koní přenáší na zadní kola šestistupňová manuální převodovka Ricardo. Právě toto hnací ústrojí může být zejména pro pravé petrolheady tím největším lákadlem, přestože nový Ford GT disponuje o sto koní vyšším výkonem. Ty však produkuje přeplňovaná jednotka spárovaná se sedmistupňovým automatem. A zrovna tato kombinace vás s vozem až tak nepropojí.

Dodat pak můžeme již jen zmínku o 18palcových předních a 19palcových zadních kolech BBC, se kterými jsou spárovány pneumatiky Goodyear Eagle F1 o rozměru 235 vpředu a 315 vzadu. Ty ovšem mnozí znalci doporučují ihned vyměnit, neboť neodpovídají potenciálu pod kapotou. Ačkoliv ovšem zatím není známa cena vozu, náklady na nové obutí budou vůči vydražené sumě jen minoritní položkou.


Kupte si nový Ford GT z roku 2006 v barvách Gulfu, dosud nenajel ani 10 km - 1 - Ford GT Heritage Edition na prodej 01Kupte si nový Ford GT z roku 2006 v barvách Gulfu, dosud nenajel ani 10 km - 2 - Ford GT Heritage Edition na prodej 02Kupte si nový Ford GT z roku 2006 v barvách Gulfu, dosud nenajel ani 10 km - 3 - Ford GT Heritage Edition na prodej 03Kupte si nový Ford GT z roku 2006 v barvách Gulfu, dosud nenajel ani 10 km - 4 - Ford GT Heritage Edition na prodej 04Kupte si nový Ford GT z roku 2006 v barvách Gulfu, dosud nenajel ani 10 km - 5 - Ford GT Heritage Edition na prodej 05Kupte si nový Ford GT z roku 2006 v barvách Gulfu, dosud nenajel ani 10 km - 6 - Ford GT Heritage Edition na prodej 06
V aukci nabízený Ford GT Heritage Edition je v zánovním stavu. Navíc láká na kombinaci atmosférického osmiválce a manuální převodovky

Zdroj: Barrett-Jackson

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.