Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Která značka dělá nejúspornější auta dle realistických testů? Ta, co odmítá turba
3.11.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Již počtvrté v řadě ovládla statistiku nejúspornějších aut dle americké EPA automobilka, která si příliš netyká s turby, downsizingem ani hybridizací.
Spotřeba paliva je jedním z faktorů, na které lidé při nákupu nového vozu hledí nejvíce, pochopitelně. Při pohledu na udávané hodnoty by v takové chvíli především Evropa měla být zaplavena hlavně litrovými tříválci či ještě menšími pohonnými jednotkami, jenže realita je jiná. Jak zmiňujeme při představení snad každé novinky, udávané hodnoty sice nejsou zcela vycucány z prstu, ovšem s realitou rovněž nemají nic společného. Jsou výsledkem praktik, při nichž automobilky dělají možné i nemožné, aby vůz vykázal co nejnižší hodnotu v rámci normovaného testu, který nemá s obvyklým způsobem zacházení s většinou aut společného zhola nic.
O trochu lepší situace panuje v zámoří, kde americká organizace EPA přece jen hledí na skutečný svět trochu jinak než přes růžové brýle. Měření sice taktéž probíhá podle přesně stanoveného testu, jak se ale můžete podívat níže, je definovaný do až pedantských detailů a na rozdíl od toho evropského jej není možné obelhávat věcmi jako uříznutí vnějších zpětných zrcátek nebo nafoukání pneumatik na tlak na hranici prasknutí.

Schéma testu měření spotřeby EPA je opravdu velmi propracované
Popsaný režim je běžnému zacházení s obyčejným autem tak blízký, že zjištěné hodnoty odpovídají skutečnosti mnohem více než ty, získané při použití evropské metodiky NEDC. Pochopitelně, ani takový test neprozradí spotřebu, se kterou budete jezdit právě vy, nicméně ukáže ale spotřebu, se kterou se ve skutečném světě jezdit dá, což potvrzují zkušenosti amerických majitelů.
Tolik ale pro úvod. Zákulisí tedy máme zmapované a můžeme přistoupit ke studii Light Duty Fuel Economy Trends, tedy volně přeloženo: Vývoj spotřeby osobních aut. Ta je vydávána každým rokem, přičemž letos - stejně jako v posledních třech letech - najdeme na špičce Mazdu. Ta v Americe prodává jen jediný přeplňovaný motor, ve zbytku jde o atmosférické jednotky. V portfoliu značky navíc nenajdeme ani elektromobily či hybridy. Mazda jde zkrátka proti proudu, nepodléhá downsizingovým ani hybridizačním svodům a věří spíše ve snižování hmotnosti a zefektivňování fungování konvenčních spalovacích motorů relativně vysokého objemu. Nakonec, nejeden její vůz jsme testovali.
Přesto Mazda dosáhla u vozů modelového roku 2016 průměru na celou značku ve výši 7,95 l/100 km. Ve srovnání s předchozím obdobím tak u automobilky došlo ke zlepšení o 0,2 %, kromě jiného je pak Mazda jediným výrobcem, který se dle metodiky EPA dostal pod osm litrů. Druhá Honda dosáhla na průměr 8,14, třetí Subaru 8,28 a čtvrtý Nissan 8,31 l/100 km.
Japonské automobilky tedy v zámoří dominují, ani pak nepřichází řada na „domácí“. Místo toho pátá příčka patří Hyundai (8,46 l/100 km), šestá pak sesterské Kie (8,94 l/100 km). Ta se již o svou pozici musí dělit s BMW, které dosáhlo stejného výsledku. Na rozdíl od Korejců, u nichž EPA eviduje vůči vozům modelového roku 2014 zlepšení o 0,4 procenta, se však mnichovská automobilka meziročně zhoršila, a to o 0,1 procenta.
Kompletní výsledky naleznete níže a nám nezbývá než znovu zdůraznit, jak velkého úspěchu Mazda dosáhla. Všechny ostatní automobilky totiž již značnou měrou kladou důraz na trendy, které fungují hlavně v laboratorním světě. Evropské testy ji za to neocení, americké zjevně ano. Buďme rádi alespoň a věřme, že opravdu dorazí realističtější evropská měření, která až absurdní downsizing zastaví.
Nejúspornější automobilky dle EPA za modelový rok 2016
1. Mazda - 7,95 l/100 km
2. Honda - 8,14 l/100 km
3. Subaru - 8,28 l/100 km
4. Nissan - 8,31 l/100 km
5. Hyundai - 8,46 l/100 km
6-7. Kia - 8,94 l/100 km
6-7. BMW - 8,94 l/100 km
8. Toyota - 9,33 l/100 km
9. Mercedes - 10,01 l/100 km
10. Ford - 10,23 l/100 km
11. GM - 10,55 l/100 km
12. FCA - 10,79 l/100 km
Mazda je dle EPA výrobcem nejúspornějších aut, a to i bez přeplňování či hybridizace
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
V Monaku můžete absolvovat autoškolu v Porsche 911. A není to jen rozmar nebo promo, provozovatel jej pořídil z rozumných důvodů
včeraČtyři otylá moderní výkonná SUV ve vzájemném klání ve sprintu ukázala nesmyslnost hybridizace i křehkost přemotorovaných obrů
7.4.2025Už ani Němci nemohou vystát tragickou kvalitu nových Audi, vržou a křupou stále víc
6.4.2025
Nejnovější články
Ztráta hodnoty elektrických aut ruinuje i miliardáře. To nejlepší z nich připravilo majitele o 24 milionů za 20 měsíců a 2 200 ujetých km
před hodinouMajiteli elektrické Kie po několika selháních baterie došla trpělivost, auto teď chce automobilce vrátit
před 11 hodinamiHonda začala znovu nabízet snad nejvtipnější skrytý prvek výbavy auta, je jako z katalogu Simply Clever Škody
včeraV Monaku můžete absolvovat autoškolu v Porsche 911. A není to jen rozmar nebo promo, provozovatel jej pořídil z rozumných důvodů
včeraJezdi 130, posílíš mír! Němci padli tak hluboko, že rychlostní limit na dálnici berou jako formu boje proti Rusku
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva