Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Krásné BMW 3 E46 nemusí stát miliony, tahle 330i za 250 tisíc vás okouzlí
4.5.2015 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Není to ani CSL, ani M3, ani vůz ve stavu odpovídajícím tomu, v němž byl vyroben. Prostě „jen” hezký kus.
Patrně vás nepřekvapíme tvrzením, že BMW 3 generace E46 je podle nás nejlepší trojkou která kdy byla postavena. Nemyslíme si, že BMW od té doby zapomnělo vyrábět auta, to jen „é-čtyřicetšestka” dorazila v ten správný čas, aby se v ní mohlo sejít vše, co téměř dokonalý vůz střední třídy má mít. Podstatné pro její kvality je, že je v zásadě velkou evolucí řady E36, a tak nepřišla s příliš velkým množstvím zcela nových řešení, která by se časem ukázala být problematicky funkčními či trvanlivými. Světlo světa také poznala v době, kdy BMW ještě nebojovalo o zákazníky Volkswagenu a spol. a hrálo si svou hru na skutečně prémiovém písečku s adekvátními cenami. A v neposlední řadě nebyla jeho evoluce příliš zatížena všemožnými evropskými regulacemi, které tlačily a tlačí zejména na maximální snížení normované spotřeby paliva.
Vzniklo tak auto, které bylo v rámci své třídy opravdu výjimečné. Nadstandardně kvalitní a trvanlivé, nepostavené s cílem hlavně šetřit náklady, uzpůsobené primárně tomu, aby co nejlépe uspokojovalo potřeby svých, tehdy ještě specifických zákazníků. Ale výše zmíněné podmínky by samy o sobě nestačily, však ostatní výrobci měli vesměs stejné. E46 se k tomu ještě prostě povedla a navíc byla zabalena do stáleelegantního, široce pozitivně přijímaného „bezbanglovského” designu. Ano, vznikl jistý druh legendy - auto, jehož kvality se v pozdějších generací E90 a zejména F30 zcela nezrcadlí a těžko se kdy v nějakých dalších zrcadlit budou. A to i kdyby se BMW přetrhlo, o což se zrovna v tuto chvíli nesnaží...
„Hit je ho mít,” praví jedna známá reklamní fráze a v tomto případě musíme jen přikývnou. Ideální je vlastnit M3 a ještě lépe verzi CSL, která je dnes po právu největší legendou této ŕady. Obě tyto verze se stále dají sehnat v pěkných stavech, zejména na CSL si ale musíte připravit obrovské peníze - o víkendu jsme vám ukázali krásný kus za 3 miliony Kč. Takovou částku už si může dovolit dát za ojeté auto málokdo a u M3 to není o mnoho lepší - mějte k dispozici méně než půl milionu a dobrý exemplář nepořídíte ani omylem. Ale co když máte jen polovinu této cifry? Lze pak vůbec o nějaké pěkné E46 přemýšlet?
Kupodivu lze. A velmi pěkné, řekli bychom. S ohledem na pomalu kultovní statut této generace nečekejte za takovou částku nic relativně nového, natož pak další stroj času. Tohle je v podstatě „obyčejná” ojetina, na první pohled - je z roku 2001, tedy ještě před faceliftem, a má na tachometru 120 tisíc kilometrů, tedy sotva málo. Přesto je výjimečná a stojí zřejmě za každou korunu své ceny.
Že jde o verzi Individual v hedvábně modré barvě, tu snad ani není podstatné, jakkoli pozornost tím přitáhne. Podívejte se ale, jak tohle auto na svoje kilometry vypadá. A nezdá se, že by šlo jen o nějakého „potěmkina”, sám majitel označuje stav vozu za blízký novému, hovoří o pravidelném servisu, posledním před 1 tisícem km, kdy byly vyměněny všechny brzdy. Naznačenému odpovídají i záznamy v servisní knize a spousta viditelných detailů. Podívejte se třeba na interiér - ne, nový není, i na docela „hajsavých” polokožených sedadlech je těch 120 tisíc najetých kilometrů vidět docela málo.
Tohle je prostě pěkné auto a majitel vám k němu přidá i dvě sady kol s pneumatikami. Cena? 8 950 Eur, tedy asi 245 tisíc Kč u holandského prodejce. Říká, že takových trojek E46 už se vidí málo a má pravdu. Za auto z roku 2001 se může zdát čtvrt milionu Kč hodně, ale za pěknou E46? Která za zvuku plnotučného řadového šestiválce s 230 koňmi udělá stovku za 6,5 sekundy a „opře to” až o 250 km/h omezené rychlosti? S manuálním šestikvaltem a pohonem zadních kol? Posuďte sami, fotky napoví více...
Tohle je jednou z nejhezčích „obyčejných” BMW 3 E46 ze začátku miléna, které jsme v poslední době viděli
Zdroj: Marktplaats přes Autoblog.nl
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nejčtenější články
- K mání je dodnes zánovní auto, které vás vrátí do dob, kdy byl Opel králem Evropy, zastavila ho až rez a poruchovost
23.10.2024 - Dobíjecí hybridy měly být tím nejlepším z obou světů, nakonec jsou tím nejhorším, spojují nevýhody obou koncepcí
23.10.2024 - Pokus VW o elektrické MPV a dodávku v jednom nechce skoro nikdo, prodaná auta s minimálním nájezdem ztratila na ceně až 600 tisíc
24.10.2024 - Šéf Fordu už půl roku jezdí čínským autem a říká, že je fantastické. „Nechci se ho vzdát,” praví
24.10.2024 - Audi potichu zbavilo dieselovou S6 falešných výfuků ještě před jejím skonem, náhrada je snad ještě horší
24.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva