Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Král ztráty hodnoty? V ČR je mání luxusní Hyundai, každý km ztratilo na ceně 171 Kč
1.2.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Že vám slova „Hyundai” a „luxusní” nejdou moc dohromady? Tohle je ale Hyundai, co se u nás neprodávalo. Patřilo firmě, která tu provozuje fabriku.
Luxusní vozy trápí výrazný pokles hodnoty celkem běžně. Výjimkou v tomto ohledu není prakticky žádná značka, rychle dolů míří i ceny některých modely Ferrari a mimo nestoji ani takový Rolls-Royce či Bentley. Nicméně králi v této oblasti jsou především limuzíny od Audi, BMW a Mercedesu, které v době pořízení často stojí i více než pět či šest milionů korun.
Jak jsme se ovšem mohli přesvědčit na sklonku listopadu, cena modelů jako A8 razantně klesá prakticky ihned po opuštění autosalonu. V Berlíně tak byl loni na prodej exemplář s prodlouženým rozvorem a dvanáctiválcem pod kapotou. Jako nový přitom vyšel na 5,3 milionu korun, po pouhých 14 měsících jej ovšem majitel dával pryč za méně než polovinu pořizovací sumy, a sice za 2,5 milionu korun. Každý den vlastnictví tak vyšel na 6 500 Kč.
Nyní limuzína již bude ztrácet hodnotu pomaleji, pročež není překvapivé, že zmíněný exemplář už není k mání. Pokud ale nelpíte na značce se čtyřmi kruhy ve znaku, nabídnout vám můžeme alternativu v podobě Hyundai Equus. Za levného Korejce z ranku modelů i10 či i30 ji ale rozhodně nepovažujte, ostatně i kvůli navýšení renomé automobilka na sklonku roku 2015 začala tento vůz - byť již v nové generaci - nabízet pod hlavičkou Genesis.
Zmiňovaný kus pochází z roku 2014, šlo tedy o závěr výroby druhé generace. Ta byla k dispozici s 3,8litrovým šestiválcem a pětilitrovým osmiválcem, v obou případech pak bylo možné volit mezi standardním (VS) a prodlouženým (VL) rozvorem. Jelikož v nadpisu inzerátu svítí označení VS500, je jasné, že čekat lze 3 045 milimetrů mezi nápravami a 429 koní v motorovém prostoru. Výkon přitom dozadu přenáší osmistupňový automat.
Vyjma technické stránky lze zmínit plnou bezpečnostní výbavu, jenž zahrnuje i monitoring aut v jízdním pruhu či detekci aut ve slepém úhlu. Počítat lze také s 10 airbagy, kromě nichž ovšem v kabině nechybí ani vyhřívaná a klimatizovaná přední a zadní sedadla, head-up displej, třízónová klimatizace nebo chladnička. Zmínit můžeme i nastavitelnou tuhost a výšku podvozku, vyhřívaný volant nebo kožené čalounění.
Jak je tedy patrné, Hyundai Equus je rovnocennou konkurencí pro v úvodu zmiňované Audi A8. A tak trpí i podobnou ztrátou hodnoty, která v tomto případě nabrala až bizarní podoby. Nevíme tedy na korunu přesně, kolik tohle provedení stálo - koupila si jej odnož Hyundai provozující továrnu v Nošovicích pro reprezentační účely. Český ceník tento model nikdy neměl, nicméně pokud budeme vycházet z korejské ceny a kurzu platnému k roku 2014, pak tu máme sumu přesahující 2,5 milionu korun.
Nyní je nabízen za 699 900 Kč, a to při 10 504 najetých kilometrech. Pokud tedy budeme brát v potaz výše zmíněnou cenu, máme tu pokles hodnoty o nemalých 1,8 milionu korun. Každý rok vlastnictví tak majitele vyšel na 600 tisíc korun, vzhledem k minimálnímu nájezdu pak každý kilometr stál 171 Kč. To pro Equus není zrovna dobrá vizitka, a překonává to i v úvodu zmiňované Audi.
S ohledem na okolnosti je zřejmé, že tento vůz je nabízen k mání v ČR, což je u Equusu výjimečná věc, jiný tu v prodeji nenajdete. A vzhledem k vlastnictví ze strany Hyundai nepřekvapí, že vypadá skoro nedotčeně, byl pravidelně servisován a má záruku až do roku 2019. Možná zajímavá koupě, na druhého majitele už ujetý kilometr za 170 korun určitě nečeká...
Přímo v ČR si můžete pořídit Hyundai Equus z roku 2014. Od té doby přitom korejská limuzína přišla o většinu hodnoty, k mání je totiž nyní za 699 900 Kč namísto původních 2,2 milionů korun
Zdroj: Tipcar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den včera 18:31
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem 21.11.2024
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 21.11.2024
Nejnovější články
- Bez odborníka do bazarů ani nevkračujte, radí Němci po testu ojetého elektrického VW Golf
před 10 hodinami - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
před 11 hodinami - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
včera - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
včera
Živá témata na fóru
- Výběr grafické karty do počítače 11.23. 00:03 - redicisfollows
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.22. 23:30 - Truck Daškam
- Onboard videa 11.22. 21:14 - Truck Daškam
- Toyota obecně 11.22. 20:55 - abgx1
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis