Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Korejská kombi zcela propadla v losím testu, jsou nejhorší ze všech
4.9.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ videa) Hyundai i30, i40 a také Kia Cee'd odešly z losího testu s velmi špatným výsledkem. První Honda Civic je pokořila o masivních 12 kmh.
Losí test je velmi náročná zkouška pro ovladatelnost auta v nejširším slova smyslu. Z ničeho nic totiž začnete v ne zrovna nízké rychlosti prudce zatáčet, napřed tam, pak zase zpátky. Testuje všechno - pneumatiky, podvozkové díly, řízení, elektroniku. A třebaže se říká, že moderní auta jsou všechna stejná, v tomhle případě - a i v řadě jiných - to vážně neplatí.
Ze Švédska pocházela zpráva, že nový Ford Focus v tomhle testu naprosto propadl. Někdejší volba nadšeného řidiče mezi kompakty je dnes drtivě poražena třeba Nissanem Pulsar, což není vůbec etalon, a také obyčejným Seatem Toledo, tedy přeznačkovanou Škodou Rapid. Toledu pomohla jeho přetáčivost, charakteristika často označovaná jako nebezpečná.
Schéma losího testu

Pokud se vám losí test líbí a chtěli byste něco takového zkusit s vlastním autem, máme tu i schéma, jak jsou kužely při testu postavit. Stačí tak najít bezpečné místo a jít na to
Podobně odlišné výsledky vidíme v dalším losím testu Teknikens Värld, tentokrát kombíků různých tříd; jak vidno v tabulce na konci tohoto článku, je tu Renault Clio Grandtour, ale i Audi A6 Avant. Tahle dvě auta zrovna nejsou moc výjimečná, zato Civic Tourer ano - je na špici, jak se dalo čekat, protože podvozek tohoto auta je vynikající. Velmi dobře si vede také Volkswagen Golf, Toyota Auris nebo BMW řady 3.
Drtivě poražena odchází Korea, jejíž tři auta v tomhle testu obsadila tři poslední místa. Kia Cee'd SW je poslední s rychlostí 64 km/h - to je o celých 12 km/h méně, než s jakou rychlostí to zvládl Civic. Hyundai i30 kombi nezvládne losí test rychleji než v 65 km/h, i40 kombi končí na 66 km/h. Nepříjemně překvapit může také přítomnost Jaguaru u dna tabulky, výsledek Octavie je přesně průměrný.
Kia cee'd SW
Nejhorší kombík z tohoto testu zvládl losí test při 64 km/h, cokoliv více bylo nad jeho síly. V 70 km/h letí mimo trať tak divoce, že se kameraman či fotograf neubrání smíchu, jak je slyšet na videu. V 68 km/h to už je lepší, auto zůstalo na silnici, ale až při 64 km/h se vejde mezi kužely. Na pneumatiky to přitom moc svádět nemůže, má obuty Continentaly ContiPremiumContact 5 o rozměru 205/55 R16.
Zleva 70 km/h, 68 km/h a 64 km/h
Hyundai i30 kombi
Sedmdesátikilometrová rychlost je pro i30 zoufale hodně, není schopno se udržet na silnici. Porazí kužely na jedné straně a pak vyjede do pomyslné příkopy na straně druhé. 68 km/h je stále moc, i když se na silnici už udrží; až při 65 km/h testem projde. Má obuty pneumatiky Hankook Ventus Prime 2 o rozměru 225/45 R17.
Zleva 70 km/h, 68 km/h a 65 km/h
Hyundai i40 kombi
Větší a modernější i40 je o něco lepší, stále je ale její rychlost hluboko pod průměrem. Při sedmdesátce je to katastrofa, při 68 km/h je to lepší jen o trochu, rychlost 66 km/h ale už tenhle větší kombík zvládá. Má obuty stejné pneumatiky jako i30 výše.
Zleva 70 km/h, 68 km/h a 66 km/h
Mazda 6 Wagon
Pro srovnání tu máme kombík Mazdy 6, auto větší, nicméně stále nemusí být o tolik dražší, záleží na zvoleném motoru a výbavě. Je lehce nadprůměrná, zvládla test při 73 km/h s pneumatikami Bridgestone Turanza T001 o rozměru 225/45 R19. Při 70 km/h nevidíme ani náznak přetáčivosti a auto krásně poslouchá, ve vyšších rychlostech je vidět měkkost podvozku.
Zleva 70 km/h, 72 km/h a 73 km/h
Přehled všech výsledků zkoušených kombi
Pro úplnost přidáváme ještě tabulku výsledků všech 24 testovaných kombíků. Jak stojí i výše, Octavia si vede z hlediska dosažené rychlosti průměrně, jinak je až v druhé polovině žebříčku. Fabia Combi už je ale velmi nadprůměrná, zvládla zkoušku v 73 km/h stejně jako Mazda výše. Hodnota vítěze, Civicu Tourer, činí 76 km/h.
Zdroj: Teknikens Värld
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včeraFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025
Nejnovější články
Dlouholetý šéfdesignér Škody v práci pro Číňany nelení. Navrhl jim i vlastní Rolls-Royce, pro který nedávno pracoval, říká si Perla Číny
před hodinouKupte si skutečný Jaguar, dokud ještě můžete, i nejetý vrchol s víc jak 500 koňmi dnes pořídíte za pakatel
před 3 hodinamiEU chce nařídit nesmyslné kontroly u STK každý rok pro starší auta, to asi aby vám znepříjemnila jejich používání
včeraUž tak sympatické malé Suzuki se dočkalo ještě sympatičtější verze pro dobrodruhy, je to takové Porsche 911 Dakar pro chudé
včeraBugatti poprvé ukázalo svůj nový motor 8,3 V16 zevnitř, dostal nevídaný systém časování ventilů
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva