Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Koncerny GM a PSA stvrdily spolupráci, první společný model dorazí do čtyř let
21.12.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Obě značky mají v Evropě potíže. Ve snaze o snížení nákladů tak společně vyvinou nová MPV, crossover i řadu malých vozů. Pomůže to?
Aktuální situace na evropském automobilovém trhu není růžová, čemuž svými trochami do mlýna pravidelně přispívá i Evropská unie. Některé značky tak uzavírají partnerství, které bylo ještě před rokem nemyslitelné, aby si úsporami z rozsahu pomohly alespoň k nižším výrobním, vývojovým či jiným nákladům. Příkladem za všechny může být aliance koncernů General Motors a PSA Peugeot Citroën Group, která vznikla v březnu. Konkurenční postavení obou firem evidentně není na překážku, GM dokonce koupilo 7 procent akcií strádajícího francouzského výrobce. Společně by přitom obě společnosti měly na trh uvést čtveřici nových modelů, která bude v případě úspěchu následována dalšími vozy.
První vlaštovka vzešlá z této kooperace by měla dorazit v roce 2016, přičemž obě značky prohlašují, že jak francouzská, tak německá verze si ponechají svůj vlastní charakter a budou plně ctít korporátní identitu. Co to přesně bude znamenat se zatím můžeme jen dohadovat, pro inspiraci se ale zřejmě stačí podívat na trojčata z Kolína nebo dvojici Opel Agila/Suzuki Splash - více než jiné naladění a částečně odlišný vzhled jinak totožných aut asi nelze očekávat.
Nová spolupráce se přitom opětovně bude týkat nižších segmentů trhu, vývoj společného nástupce pro Opel Insignia a Citroën C5 byl totiž zamítnut. Místo toho se tak GM a PSA budou soustředit na nové kompaktní MPV značky Opel, které by se jako crossover mělo představit pod logem Peugeotu. Další spoluprací je malé MPV pro Opel a Citroën a nová generace malých vozů pro všechny tři zúčastněné.
Kromě „celých automobilů” by navíc obě značky rády vytvořily i společnou řadu nových motorů, která by vycházela z aktuálních tříválců skupiny PSA. A mimo to by navíc měl větší váhu dostat export do zemí Latinské Ameriky, kde je možné recyklovat bez větších nákladů postarší modely. Což s ohledem na některé účastníky letošního autosalonu v Sao Paulu zní vcelku logicky.
Koncerny GM i PSA navíc nadále zkoumají, jak by si v budoucnu mohly být prospěšné. V budoucnu by tak stávající spolupráce opravdu mohla být rozšířena. Je však otázka, zda zaplavení přehlceného evropského trhu novými modely, které nenabízejí již prakticky nic navíc, je cestou ze záhuby.






Společný nástupce modelů Opel Insignia a Citroën C5 se realitou nakonec nestane
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Brutální silniční stíhačka od autora nejlepších ef-jedniček se dostala do rukou Stiga, zajel s ní nový rekord Top Gearu
dnesŘízení absurdně těžkého nového BMW M5 nezvládají ani profíci, jeden z nich těžce havaroval dokonce se safety carem
včeraHybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
31.3.2025
Nejnovější články
Pro asi nejzábavnější moderní VW už musíte jen do bazaru, kvůli rostoucím cenám radši moc neotálejte
před 5 hodinamiS čínským „Porsche za cenu Octavie” to možná nebude tak slavné. Po nehodě na dálnici vzplálo, tři studentky v něm uhořely
před 6 hodinamiČerpací a dobíjecí stanice nejsou zdaleka to samé. Že je těch druhých v Kalifornii víc než těch prvních, neznamená lautr nic
před 7 hodinamiPoslední rozhovor s vyhozeným šéfem Volva ukazuje, jak totálně mimo byl. Musel jít, „tech guys” autům prostě nerozumí
před 8 hodinamiHezké Volvo? Kdeže, tohle je supersportovní kombík. Sen náruživých českých chalupářů si říká Nissan GT-R Wagon
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.02. 21:32 - Stepan
- Onboard videa před 3 hodinami - řidičBOB
- Zimní/letní? Už máte přezuto? před 3 hodinami - pavproch
- Chlubítko univerzální před 3 hodinami - pavproch
- Rychlodotazy před 4 hodinami - pavproch
- Politický koutek před 7 hodinami - jerry
- Policejní kontroly a měření před 9 hodinami - Předseda
- Řidiči, co to mají v ruce... dnes - řidičBOB