Koncerny GM a PSA stvrdily spolupráci, první společný model dorazí do čtyř let

Obě značky mají v Evropě potíže. Ve snaze o snížení nákladů tak společně vyvinou nová MPV, crossover i řadu malých vozů. Pomůže to?
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Koncerny GM a PSA stvrdily spolupráci, první společný model dorazí do čtyř let

21.12.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Koncerny GM a PSA stvrdily spolupráci, první společný model dorazí do čtyř let

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Obě značky mají v Evropě potíže. Ve snaze o snížení nákladů tak společně vyvinou nová MPV, crossover i řadu malých vozů. Pomůže to?

Aktuální situace na evropském automobilovém trhu není růžová, čemuž svými trochami do mlýna pravidelně přispívá i Evropská unie. Některé značky tak uzavírají partnerství, které bylo ještě před rokem nemyslitelné, aby si úsporami z rozsahu pomohly alespoň k nižším výrobním, vývojovým či jiným nákladům. Příkladem za všechny může být aliance koncernů General Motors a PSA Peugeot Citroën Group, která vznikla v březnu. Konkurenční postavení obou firem evidentně není na překážku, GM dokonce koupilo 7 procent akcií strádajícího francouzského výrobce. Společně by přitom obě společnosti měly na trh uvést čtveřici nových modelů, která bude v případě úspěchu následována dalšími vozy.

První vlaštovka vzešlá z této kooperace by měla dorazit v roce 2016, přičemž obě značky prohlašují, že jak francouzská, tak německá verze si ponechají svůj vlastní charakter a budou plně ctít korporátní identitu. Co to přesně bude znamenat se zatím můžeme jen dohadovat, pro inspiraci se ale zřejmě stačí podívat na trojčata z Kolína nebo dvojici Opel Agila/Suzuki Splash - více než jiné naladění a částečně odlišný vzhled jinak totožných aut asi nelze očekávat.

Nová spolupráce se přitom opětovně bude týkat nižších segmentů trhu, vývoj společného nástupce pro Opel Insignia a Citroën C5 byl totiž zamítnut. Místo toho se tak GM a PSA budou soustředit na nové kompaktní MPV značky Opel, které by se jako crossover mělo představit pod logem Peugeotu. Další spoluprací je malé MPV pro Opel a Citroën a nová generace malých vozů pro všechny tři zúčastněné.

Kromě „celých automobilů” by navíc obě značky rády vytvořily i společnou řadu nových motorů, která by vycházela z aktuálních tříválců skupiny PSA. A mimo to by navíc měl větší váhu dostat export do zemí Latinské Ameriky, kde je možné recyklovat bez větších nákladů postarší modely. Což s ohledem na některé účastníky letošního autosalonu v Sao Paulu zní vcelku logicky.

Koncerny GM i PSA navíc nadále zkoumají, jak by si v budoucnu mohly být prospěšné. V budoucnu by tak stávající spolupráce opravdu mohla být rozšířena. Je však otázka, zda zaplavení přehlceného evropského trhu novými modely, které nenabízejí již prakticky nic navíc, je cestou ze záhuby.


Koncerny GM a PSA stvrdily spolupráci, první společný model dorazí do čtyř let - 1 - Opel Insignia OPC Unlimited Edition nove 05Koncerny GM a PSA stvrdily spolupráci, první společný model dorazí do čtyř let - 2 - Opel Insignia OPC Unlimited Edition nove 06Koncerny GM a PSA stvrdily spolupráci, první společný model dorazí do čtyř let - 3 - Opel Insignia OPC Unlimited Edition nove 08Koncerny GM a PSA stvrdily spolupráci, první společný model dorazí do čtyř let - 4 - Citroen C5 2011 facelift 01Koncerny GM a PSA stvrdily spolupráci, první společný model dorazí do čtyř let - 5 - Citroen C5 2011 facelift 03Koncerny GM a PSA stvrdily spolupráci, první společný model dorazí do čtyř let - 6 - Citroen C5 2011 facelift 02
Společný nástupce modelů Opel Insignia a Citroën C5 se realitou nakonec nestane

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.