Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Koncern VW odhalil výsledky všech značek za rok 2016. Válel, i díky Škodě
11.1.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Koncern Volkswagen se sice potácí v krizi jménem Dieselgate, na jeho prodejích to ale znát není a nejspíše ho katapultují na pozici světové jedničky.
Jak jsme již několikráte zmínili, o prodejích aut se v těchto dnech budeme bavit častěji než obvykle. Není to nikterak překvapivé, s příchodem nového roku jednoduše dochází k zúčtování s tím starým. Máme tu přitom vítěze, i poražené. Dnes se přitom velmi pravděpodobně budeme věnovat absolutnímu králi roku 2016, a sice koncernu VW Group. Ten své výsledky zveřejnil ještě před Toyotou a General Motors, pročež je samozřejmě možné, že dojde k sesazení z trůnu. Při pohledu na jeho růst a dosavadní výsledky konkurentů s tím ale příliš nepočítáme.
Abychom nechodili zbytečně okolo horké kaše, rovnou zmíníme, že celému koncernu se loni povedlo prodat 10 312 400 aut, tedy o 3,8 procenta více než loni. Lví podíl na tom samozřejmě má i samotný Volkswagen jako značka, na jehož kontě se skví 5 987 800 registrací. Jakkoliv byla tedy zejména tato automobilka v loňském roce pronásledována stigmatem kauzy Dieselgate, zákazníkům to bylo zjevně jedno - a proto nakoupili o 2,8 procenta aut více než o rok dříve.
K posunu ovšem došlo na všech frontách, tedy s výjimkou značky MAN, jejíž prodeje poklesly o 0,2 procenta (respektive o 300 kusů). Jinak si ovšem každá automobilka spadající pod koncern polepšila, a to prakticky pokaždé na rekordní hodnotu. Platí to i o další „nákladní značce” Scania, která se 80 600 prodanými vozy rostla o 5,5 %, a pochopitelně všech automobilových odnožích.
Audi jsme zmiňovali již v rámci souboje BMW a Mercedesu, nyní ovšem můžeme znovu uvést, že čtyři kruhy prodaly 1 871 300 aut (+3,8 %). Třetí nejvýraznější koncernovou značkou je pak Škoda s rekordními 1 127 700 registracemi a růstem o 6,8 %. Volkswagen na poli užitkových aut byl se 480 100 vozy též výše než předloni (+11,4 %) došlo i ke 2,6procentnímu zlepšení Seatu na 410 200 aut. Do party pak ještě patří Porsche s 237 800 prodanými vozy a 5,6procentním růstem. Výsledky Bentley, Bugatti a Lamborghini VW zveřejňuje samostatně, i v případech té britské a italské ale znovu došlo k výraznému růstu a rekordnímu odbytu.
Při pohledu na relativně malé zlepšení Seatu by asi mnohý mohl nabýt dojmu, že španělská automobilka na tom není až tak dobře, jak se v poslední době píše. Nicméně v prosinci 2016 stouply její registrace o 8 %, což je již povzbudivější růst. A dá se počítat s tím, že obdobně na tom Seat bude i nadále, Ateca totiž konečně začala pořádně úřadovat a příští rok nás Španělé obdaří novou generací modelu Ibiza i dalším SUV Arona.
Koncernových novinek ale bude daleko více, šéf VW Group Matthias Müller totiž uvedl, že letos se dočkáme takřka 60 nových aut. Prakticky všechny jsou pro konkrétní značky více než stěžejní, neboť kromě výše zmíněných dorazí také nový Volkswagen Polo a Touareg, Škoda Yeti, Porsche Cayenne či Bentley Continental GT. Kromě toho má v letošním i příštím roce dorazit více než 10 novinek spadajících do programu e-mobility.
Ještě než se rozloučíme, v krátkosti zmíníme, že koncern loni rostl prakticky ve všech regionech s výjimkou Jižní Ameriky. Zde je pokles registrací dán hlavně ekonomickou situací tamních trhů, nikoliv kauzou Dieselgate. Ta se víceméně přestává projevovat také ve Státech, kde prodeje klesly o 2,6 %. Stejně jako skandál se na tom ale projevuje i nedostatečná nabídka. Navíc, celý severoamerický region je již v plusu, a to o 0,8 %.
Blíže vás o jednotlivých výsledcích zpraví níže přiložené tabulky, pročež my nyní již jen vyčkáme na registrace zejména Toyoty, abychom mohli definitivně potvrdit krále loňského roku. V případě koncernu General Motors s korunovací příliš nepočítáme, i navzdory růstu totiž velmi pravděpodobně půjde o toho třetího vzadu.




Registrace VW Group rostou, a to navzdory kauze Dieselgate. Její vliv ostatně slábne i v samotných USA, jak je patrné zejména z prosincového zlepšení
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Mini dostalo ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
dnesFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
EU chce nařídit nesmyslné kontroly u STK každý rok pro starší auta, to asi aby vám znepříjemnila jejich používání
před 8 hodinamiUž tak sympatické malé Suzuki se dočkalo ještě sympatičtější verze pro dobrodruhy, je to takové Porsche 911 Dakar pro chudé
před 10 hodinamiBugatti poprvé ukázalo svůj nový motor 8,3 V16 zevnitř, dostal nevídaný systém časování ventilů
před 11 hodinamiJedno z aut snů obyčejných Čechů z 90. let jde pořád koupit zánovní po 1. majiteli, v podstatě za babku
dnesDalší velká evropská automobilová fabrika náhle končí, po 80 letech. Podle firmy je „nekonkurenceschopná”, nejmíň 500 lidí dostane padáka
dnes
Živá témata na fóru
- Jednostopé okénko 04.27. 20:12 - řidičBOB
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Cyklistické vlákno 04.27. 15:20 - pavproch
- VZKAZY 04.27. 13:59 - pavproch
- Táhneme na Brusel 04.27. 13:31 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.26. 22:41 - petr_riha
- S větrem ve vlasech.... 04.25. 14:50 - pavproch