Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Koncern VW má zrušit na 40 modelů, nabídka Škody už redukcí prošla
20.6.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německý koncern výrazně zredukuje současné portfolio nabízených modelů všech značek. Jeho prodeje v Evropě a Číně pak míří vzhůru, jinde nikoli.
Na sklonku uplynulého týdne šéf koncernu VW Matthias Müller představil novou strategii skupiny, která má určovat směřování společnosti až do roku 2025. Během této doby přitom máme očekávat zejména razantní šetření, jenž má doprovázet nemalá expanze na poli elektromobilů a hybridů. Ty přitom dle německého listu Handelsblatt dorazí na úkor řady běžných modelů, neboť Volkswagen si hodlá pořádně zamést nejen před vlastním prahem, ale také v nabídce Audi, Škody či Seatu.
V brzké době by tak měla být ukončena výroba přibližně 40 modelů z celkových cca 340, je ovšem otázkou, co je v tomto kontextu míněno slovem „model”. Když jsme se loni pokoušeli dopočítat, kolik koncern VW nabízí modelů aut, došli jsme k číslu ani ne polovičnímu, a to jsme za specifický model měli i rozličné karosářské či sportovní verze. Pravda, od té doby vozů v nabídce téměř všech značek přibylo a pravda, tehdy jsme hovořili jen o Evropě - přesto bychom se ani při snaze dopočítat (tímto velkorysým způsobem) celkového počtu modelů skupiny VW nabízených po celém světě čísla 340 zřejmě nedobrali, a to ani kdybychom zahrnuli motocykly a nákladní vozy.
Zejména značka VW nabízí spoustu u nás nepříliš známých aut v Číně, Brazílii nebo v Jižní Africe, jenže Audi, Bentley, Bugatti, Ducati, Lamborghini, Porsche, Seat, Škoda a potažmo Man i Scania nabízí po celém světě víceméně totéž a specifika jsou spíše výjimečná (např. indická Škoda Rapid, prodloužená Audi v Číně apod.). Ať už se ale na slovo „model” podíváme jakkoli, nabídka VW skutečně zredukována bude.
Konkrétní číslo oficiální cestou ovšem nezaznělo. Mluvčí koncernu v tomto ohledu pouze dodává, že „rozhodnutí o tom, kolik vozů se dočká definitivního konce, ještě nebylo učiněno“. Stejně tak nevíme, kterých modelů se konkrétně dotkne, je ale zcela nepochybné, že půjde o modely okrajové a neúspěšné.
V této souvislosti je zejména v našich zeměpisných šířkách skloňováno jméno Škody a že se škrty mohou dotknout i její nabídky. Tady ale máme pocit, že jde o mnoho povyku pro nic - zásadní škrt v jejím případě proběhl loni v prosinci, kdy koncern rozhodl o úplném konci modelu Roomster, ač už byl jinak zcela hotový a mohli jsme jej vidět i na fotkách. Ze zbytku nabídky není u Škody co škrtat, v Evropě rozhodně ne - Fabia, Rapid, Octavia i Superb se prodávají skvěle, Yeti solidně a v době všeobecné obliby SUV o něj škodovka těžko přijde. Kodiaq je hotový, na startu své kariéry a ač třeba Citigo u nás prodejní rekordy zrovna neláme, na některých trzích je zejména z daňových důvodů velmi oblíbený a jeho existence vzhledem k míře podobnosti s VW up! a Seatem Mii skoro nic nestojí.
Konkrétní podrobnosti by měly zaznít v listopadu, očekávejme ale, že půjde spíše o některé karosářské nebo motorické verze či notoricky problematické typy, nic jiného. U zbytku nabídky nemá VW racionální důvod zbavovat se čehokoli, co mu přináší peníze.
Než se dočkáme definitivního rozuzlení, podíváme se na prodeje koncernu, které v květnu meziročně stouply, a to o 1,6 procenta na 871 500 exemplářů. Celkově tak VW Group letos dodal zákazníkům již 4,233 milionu nových aut, což představuje 0,6procentní meziroční růst. Dosaženo ho bylo zejména díky lepším registracím v Evropě a Číně, na jihu i severu Ameriky a také v Rusku má ovšem koncern problémy. Mimo USA však pokles reflektuje posun samotného trhu.
Ve Spojených státech je pak zjevné, že VW Group i nadále klesá především kvůli potížím Volkswagenu. Celkově zde totiž bylo v květnu prodáno 52 300 vozů, tedy o 9,5 procenta a 5 500 kusů méně. Samotná mateřská automobilka si ovšem pohoršila o 17,2 procenta a rovných šest tisíc exemplářů. Situaci tak nakonec v USA zachraňuje hlavně Audi, které je v květnu globálně o 6,7 % lepší než loni.
Kromě značky se čtyřmi kruhy ve znaku se koncern dočkal také růstu Škody (+4,5 %), Seatu (+0,2 %), užitkových vozidel (+8,8 %) a Scanie (+10,8 %), propad je možná až překvapivě evidován u Porsche (-2 %). Celkové registrace automobilky z Zuffenhausenu od ledna do května jsou ovšem plusové (+4,9 %), pročež se dost možná jedná pouze o dočasný výkyv.
Bližší data zjistíte v níže přiložených tabulkách, pročež my jen dodáme, že situace v zámoří je důsledkem kauzy Dieselgate, která stále není dořešena. Jelikož prodeje Volkswagenu ve Státech klesají soustavně a navíc čím dál tím větší měrou, jeví se zvažovaný příchod Škody na tento trh jako stále reálnější záležitostí. Zda k tomu ale stoprocentně dojde, to zatím mimo automobilku nikdo neví. A možná ani v jejím nitru...
Celkové prodeje VW Group rostou, samotný Volkswagen si ovšem v květnu pohoršil
Nabídka Škody přišla i v důsledku kauzy Dieselgate o MPV Roomster, další podstatné úbytky není možné očekávat
Zdroj: Auto News
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 11 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
včera - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
včera - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva