Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Koncern General Motors loni prodal 9,71 milionu aut. Překonal ale VW?
15.1.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Američané za sebou mají úspěšný rok, přestože evidují pokles evropských a jihoamerických prodejů a v Číně ztrácí i navzdory růstu.
Novinářské dny na detroitském autosalonu jsou za námi, díky čemuž se můžeme soustředit také na další automobilové novinky. Přitom asi nepřekvapí, že valná část z nich bude mít společného jmenovatele - prodeje. To je logické, neboť tu máme začátek nového roku a sečteny tak mohly být veškeré loňské registrace, které jako první publikoval koncern Volkswagen Group. Ten má přitom ambice stát se největší automobilkou světa, až dosud mu však v cestě stál General Motors nebo Toyota. Bylo tomu tak ovšem také v roce 2013?
V případě japonské automobilky prozatím nemůžeme nic potvrdit ani vyvrátit, neboť značka svou výsledovku ještě nepublikovala. V případě amerického koncernu však již máme čísla k dispozici. A nedá se říct, že by nám nezamotala hlavu. Na první pohled se totiž zdá, že GM svého německého rivala překonalo. Sice těsně, ale mohlo by tomu tak skutečně být. Zatímco totiž VW Group měl loni prodat 9,7 milionu nových vozů, v případě Američanů to bylo 9,71 milionu exemplářů.
Celá věc má ovšem jeden háček. Německý koncern totiž na rozdíl od General Motors nepublikoval číslo do detailu. Je tak dost možné, že u Volkswagenu veškeré prodeje jen zaokrouhlili. Pokud se tak stalo směrem dolů, pak jisté šance „lidový vůz“ ještě má. Pokud se tak ovšem stalo směrem nahoru, pak si u GM mohou blahopřát - za loňský rok totiž koncern prodal 9 714 652 nových vozů, o 4,5 procenta více než předloni.
Je tedy General Motors světovou jedničkou? To do odhalení konkrétních čísel Toyoty a Volkswagenu nelze říci, jedna věc je ale jistá. Ačkoliv se General Motors podařilo navýšit prodeje na čínském trhu o 11 procent (na 3 160 246 nových vozů), na překonání Němců to nestačilo. A to přesto, že ani v rámci asijsko-pacifického regionu VW Group nezveřejnil konkrétní číslo. Daných 3,27 milionu kusů však GM snadno překonává.
Zajímavé přitom je, že Čína je pro General Motors momentálně již nejdůležitějším trhem. Na domácí půdě totiž koncern prodal „jen“ 2 786 078 nových vozů (oproti roku 2012 jde o sedmiprocentní nárůst). Třetí nejvýznamnější oblastí pro automobilku se pak stala Brazílie, kde bylo zaregistrováno 649 849 exemplářů. Tedy o procento více než předloni.
V rámci celé Jižní Ameriky ovšem GM eviduje jednoprocentní pokles (na 1 037 458 kusů), a ještě horší je evropská bilance. Na Starém kontinentu totiž Američané prodali 1 556 754 nových vozů, což meziročně představuje tříprocentní propad. Pro automobilku se tak jedná o již 14 rok v řadě, kdy na tomto trhu ztrácí.
Pár slov na závěr pak můžeme zmínit o jednotlivých značkách spadajících pod křídla koncernu. Mezi nimi vede Chevrolet, který loni prodal 4,98 milionu nových vozů. Dalších 1,06 milionu vozů přihodila dvojice Opel/Vauxhall a 1,03 milionu kusů prodal Buick. Cadillac si pak připsal 250 830 registrací, což na první pohled není mnoho. Na ten druhý se však jedná o 28procentní nárůst oproti roku 2012.
Chevrolet je aktuálně pro koncern General Motors číslem jedna, stará se totiž o více než polovinu veškerých prodejů
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 11 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
včera - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
včera - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 01.18. 22:26 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.18. 16:22 - abgx1
- IT poradna 01.18. 14:49 - pavproch
- WAZE 01.17. 19:56 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 01.17. 19:37 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 01.17. 13:31 - řidičBOB
- Rychlodotazy 01.17. 11:42 - Jaggie
- Fiat a vše kolem nich 01.17. 00:55 - Jaggie