Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Kolik km ujede nová Tesla mezi servisy pohonu? Elon Musk prozradil nejen to
31.7.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
S autem dnes musíte kvůli servisu motoru a souvisejících součástí každou chvíli. U Tesly Model 3 to má být jinak, úplně jinak.
Uplynulý víkend se nesl ve znamení Tesly Model 3, i na našem webu. Americká automobilka totiž odhalila kompletní technická i cenová data, a to při příležitosti předání prvních třicet vozů vybraným zákazníkům. Víme tedy, že nový sedan bude zpočátku k dispozici ve dvou verzích - v základní a s prodlouženým dojezdem. V případě druhé zmíněné lze přitom počítat rovněž s lepším zrychlením, 60 mil za hodinu (tedy 97 km/h) byste totiž měli mít na tachometru již za 5,1 sekundy, dojezd na jedno nabití se pak při mírné jízdě má blížit 500 km.
Parametry tedy novinka nemá špatné, byť pro mnohé se překážkou začíná stávat cena. Základních 35 tisíc dolarů (asi 777 tisíc Kč) sice platí, příplatky jsou ale hodně drahé. Pokud tedy sáhnete po rychlejší verzi s delším dojezdem a přihodíte na palubu několik málo doplňků, jenž jsou nyní k mání, můžete se dostat až na částku zhruba 1,4 milionu korun. To je již poměrně vysoká suma, kterou bude muset Tesla obhájit - nikoliv jen technickými daty, ale i kvalitou. Podle Elona Muska ale právě v této oblasti bude Model 3 bodovat.
„Nová generace hnacího ústrojí je navržena tak, aby zvládla milion mil (tedy 1,6 milionu kilometrů - pozn. red.) mezi servisními zásahy,“ uvedl Musk během pátečního (tedy pro nás během zmiňovaného víkendového) předání prvních 30 aut. To je podle něj jednou ze zásadních výhod elektrických aut, neboť ve srovnání s touto vzdáleností musíte s konvenčním vozem do servisu co chvíli - motor potřebuje každých pár desítek tisíc km olej a pohonné ústrojí není jen motor. Častější servis než jednou za 1,6 milionu km potřebuje i převodovka, diferenciál a další součásti.
Šéf Tesly zároveň dodal, že navzdory minimu potřebné údržby značka přidává nová servisní centra jak na běžícím pásu. Nejsou ale jen „pevná”, nýbrž i mobilní, takže do nich zákazníci ani nebudou muset jezdit - místo toho technici dorazí za vámi. Skrze palubní systém totiž bude možné zvolit vám vyhovující datum a přesný čas, kdy má být na Tesle Model 3 proveden servisní úkon. Následně si pak vyberete, zda vy zamíříte do servisu, či zda technici dorazí kupříkladu k vám domů či do práce. A co vlastně budou opravovat, když hnací ústrojí by vás mohlo přežít?
Vůz má čtyřletou záruku, baterie pak osmiletou - prostor pro servis tu tedy rozhodně je. Navíc věci jako třeba chladicí kapaliny, náplně do ostřikovačů, pneumatiky či brzdy mudí být měněny podobně jako u konvenčních aut. A dál nic. Tedy, taková je alespoň vize Tesly, která může, ale i nemusí dojít naplnění. Vše bude záviset na kvalitě výroby, přičemž značka v tomto ohledu zariskovala a vynechala celou řadu obvyklých procedur, což příchod novinky urychlilo i zlevnilo.
Zda vše skončí úspěchem či naopak pádem z výšin, to momentálně není jisté. Nicméně Musk stávající období považuje za „produkční peklo“. V odpovědi na dotaz, kdy Tesla vyrukuje také s ještě výkonnější variantou, totiž zmínil polovinu příštího roku. „Důraz je nyní kladen na to, abychom se dostali z produkční pekla Modelu 3. Více verzí = hlouběji v pekle.“
Tím nám výhled do budoucna končí, pročež můžeme vše sesumírovat a zmínit, že výkonnější a rychlejší Model 3 dorazí někdy v polovině příštího roku. Pravděpodobně dostane do vínku dvojici elektromotorů, se kterými zvládne zrychlit na stovku za nějaké tři sekundy. To je takřka dvakrát lepší výkon než u základní verze, což by ale měla doprovodit i cirka dvojnásobná cena - čekat podstatně méně než 70 tisíc dolarů asi není na místě, pokud se k cifře blížící 60 tisícům dostává už vybavený standard...

Elon Musk na Twitteru potvrdil, že výkonnější Model 3 dorazí příští rok. Nejprve se totiž značka musí dostat z „produkčního pekla“
Model 3 dostal do vínku nové hnací ústrojí, jenž má dle Elona Muska vydržet milion mil mezi jedntolivými servisními zásahy. Takto se vůz představil na oficiálních fotkách...
...a takto jsme jej mohli vidět na snímcích z předání prvních 30 kusů hlavně objektivem jednoho z členů vedení firmy
Zdroj: CarAdvice, Inside EVs
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Dlouholetý šéfdesignér Škody teď pracuje pro Číňany. Tohle jsou první auta, která pro ně udělal
před 4 hodinamiV Monaku můžete absolvovat autoškolu v Porsche 911. A není to jen rozmar nebo promo, provozovatel jej pořídil z rozumných důvodů
8.4.2025Čtyři otylá moderní výkonná SUV ve vzájemném klání ve sprintu ukázala nesmyslnost hybridizace i křehkost přemotorovaných obrů
7.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- V Kataru bez Máximo Quilese včera 23:09
- 23 posádek při premiéře MS-side 2025 v Le Mans včera 14:53
- Boj o každý bodík mezi Kalexem a Boscoscuro včera 10:00
- Pre Grand Prix «Qatar Airways Grand Prix of Qatar» 9.4.2025
- Ducati Desmo450 MX: s desmodromickým rozvodem 9.4.2025
Nejnovější články
Šéfka čínské značky založené Mercedesem říká, že její auta jsou 10krát lepší než samy Mercedesy, v Evropě už prodává superrychlý kombík
před hodinouK mání je krásná vrcholná Alfa Romeo ze zlatých časů značky v dokonalé verzi i s milionem servisních záznamů. Možná je čas se rozloučit
před 3 hodinamiDlouholetý šéfdesignér Škody teď pracuje pro Číňany. Tohle jsou první auta, která pro ně udělal
před 4 hodinamiMajiteli elektrické Kie po několika selháních baterie došla trpělivost, auto teď chce automobilce vrátit
včeraS Alfou Romeo a Maserati je to nahnuté, Stellantis už si najal agenturu, která má určit jejich osud
včera
Živá témata na fóru
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.11. 10:16 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.11. 09:35 - Truck Daškam
- Detektory policejních radarů 04.10. 15:36 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 04.09. 21:37 - jerry
- Lampárna (stěžovatelna) 04.09. 14:30 - petr_riha
- S větrem ve vlasech.... 04.09. 14:05 - pavproch
- automat 4x4 "ku stavbe" 04.09. 08:11 - spooon
- Mercedes - auto pro masy 04.08. 19:34 - M.Z.