Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Kolik km je možné najet s Peugeotem 208 za dva roky? Pravda vás překvapí
11.6.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
U Mercedesu třídy E, VW Passat nebo i Škody Octavia se vysoký nájezd čeká, ale co u městského hatchbacku? Kolik toho lze najíždět s takovým autem?
Občas prezentujeme auta, která mají za krátkou dobu najeto spoustu kilometrů. Mimo jiné jsme tu měli např. pouhý rok starý Volkswagen Passat, který za tu dobu stihl najezdit přes 200 tisíc kilometrů. U takového auta člověk bude očekávat, že najede hromadu kilometrů, ovšem 200 tisíc za rok je opravdu pořádná nálož.
Jsou ale auta, u kterých tak nějak očekáváme malý nájezd, tak do 10 tisíc kilometrů ročně. Spousta lidí najede jen tolik, víc jezdit nepotřebují, zejména pokud žijí ve velkém městě a do práce jim stačí MHD. Nebo pokud naopak autem jen poskakují po městě. Dá se očekávat, že takový člověk si koupí třeba Peugeot 208.
Jenže ne každý si podobný vůz koupí na pár tisíc kilometrů ročně. To auto je docela fajn, příjemně se řídí a má vynikající sedačky, takže nakonec proč ne. Jedním z takových je i první německý majitel bílé 208 na snímcích. Vůz byl prvně registrován v květnu roku 2014, takže téměř přesně před dvěma lety.
Kolik může mít najeto? Dvacet, třicet tisíc? Omyl. Tohle auto má za sebou 380 tisíc kilometrů během dvou let na světě. Bližší zkoumání dokumentace navíc odhalí, že už v lednu 2016, tedy po necelých 20 měsících ježdění, měl na tachometru 366 tisíc km. To dělá průměr 18 300 km za měsíc, v mini naprosto nevídaná porce.
Nevíme, za jakých okolností majitel s vozem tak moc najezdil, ale s průměrným nájezdem velmi blízko onomu černému Passatu. Pokud si navíc pořádně projdete jednotlivé záznamy ze servisní knížky, odhalíte ještě bizarnější špičky. V krajních případech vůz ujel 33 tisíc km za 43 dnů nebo 26 tisíc km za 36 dnů. To jsou průměry přes 720 km denně včetně víkendů a státních svátků a skoro se člověk nediví, že majitel předepsané kilometry pro kontroly nezřídka překračoval - i tak musel mít pocit, že v servisu byl naposledy včera.
Můžeme předpokládat, že většinu najetých kilometrů zdolal v rámci zaměstnání, takže asi i za firemní peníze na palivo, jinak by se ani v tak malém autě účtů nedoplatil. A podobně možná přišel k lehké nehodě, která vůz stála přední nárazník a masku; vůz údajně má v pořádku chladič i klimatizaci a motor funguje, takže je pojízdný, jen kvůli rozbité přídi není legálně použitelný a bude muset být opraven.
Pod kapotou je jednotka 1,4 HDi, která dává 70 koní a na přední kola je přenáší manuální pětikvalt. Výbava vozu není špičková, vidíme např. standardní rádio místo displeje navigace, ale jinak toho tu je docela dost - ESP, plejáda airbagů a elektrická okna jsou samozřejmostí a vůz má i tempomat.
V servisní knížce vidíme, že veškeré prohlídky byly prováděny v autorizovaném servise a posledního servisu se vozu dostalo v lednu letošního roku při 366 tisících kilometrech. Víme také, že rozvody byly měněny při 182 tisících km, takže je nyní čas je udělat znovu.
Cena auta je 4 990 Eur (mirror), tedy asi 135 tisíc korun. Není to zrovna málo na nájezd téměř 400 tisíc kilometrů u poškozeného auta, ale to je tady druhotné. Vůz je spíše bizarním důkazem toho, že mimořádně, až absurdně a nepochopitelně vysoké kilometry může mít najeto i auto pro takové využití naprosto nevhodné. Takže až někde v českém bazaru uvidíte dva roky starý Peugeot 208 po zapomětlivém důchodci, který ztratil i servisní knížku, ale jinak najel sotva 20 tisíc km, buďte opatrní. I takový vůz může mít „natočeno” skoro 400 tisíc km...
Díky za tip, Luďku!
Poškození tady není podstatné, tohle auto má za sebou opravdu úctyhodné množství kilometrů
Dokumentace najetých kilometrů je naprosto neuvěřitelná, sami se podívejte, jaký čas uběhl mezi některými servisními prohlídkami a kolik kilometrů vůz za tu dobu najel
Zdroj: Mobile.de
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den včera 18:31
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem 21.11.2024
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 21.11.2024
Nejčtenější články
- Prodeje nových aut v Evropě se dál propadají. Žádaná auta už se ani nevyrábí a vnucování těch nechtěných to nespraví
23.10.2024 - Dvě Bugatti Chiron se srazila při pokusu o předjetí náklaďáku. I ten od nich schytal takovou ránu, že šel „přes boudu”
23.10.2024 - První automobilka začala vyvážet levné modely z Indie na vyspělé trhy, výsledkem je kouzelná nabídka
23.10.2024 - Stellantisu teče do bot proudem a náklady řeže, kde může. Na na prodej je teď i jeho testovací areál
23.10.2024 - Designér „spravil” vzhled nového vrcholného Ferrari. Stačilo pár tahů myší a největší kontroverze jsou pryč
23.10.2024
Živá témata na fóru
- Toyota obecně 11.23. 14:33 - M.Z.
- Onboard videa 11.23. 11:48 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.23. 11:02 - Truck Daškam
- Výběr grafické karty do počítače 11.23. 00:03 - redicisfollows
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis