Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Kolik km je možné najet s Peugeotem 208 za dva roky? Pravda vás překvapí
11.6.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
U Mercedesu třídy E, VW Passat nebo i Škody Octavia se vysoký nájezd čeká, ale co u městského hatchbacku? Kolik toho lze najíždět s takovým autem?
Občas prezentujeme auta, která mají za krátkou dobu najeto spoustu kilometrů. Mimo jiné jsme tu měli např. pouhý rok starý Volkswagen Passat, který za tu dobu stihl najezdit přes 200 tisíc kilometrů. U takového auta člověk bude očekávat, že najede hromadu kilometrů, ovšem 200 tisíc za rok je opravdu pořádná nálož.
Jsou ale auta, u kterých tak nějak očekáváme malý nájezd, tak do 10 tisíc kilometrů ročně. Spousta lidí najede jen tolik, víc jezdit nepotřebují, zejména pokud žijí ve velkém městě a do práce jim stačí MHD. Nebo pokud naopak autem jen poskakují po městě. Dá se očekávat, že takový člověk si koupí třeba Peugeot 208.
Jenže ne každý si podobný vůz koupí na pár tisíc kilometrů ročně. To auto je docela fajn, příjemně se řídí a má vynikající sedačky, takže nakonec proč ne. Jedním z takových je i první německý majitel bílé 208 na snímcích. Vůz byl prvně registrován v květnu roku 2014, takže téměř přesně před dvěma lety.
Kolik může mít najeto? Dvacet, třicet tisíc? Omyl. Tohle auto má za sebou 380 tisíc kilometrů během dvou let na světě. Bližší zkoumání dokumentace navíc odhalí, že už v lednu 2016, tedy po necelých 20 měsících ježdění, měl na tachometru 366 tisíc km. To dělá průměr 18 300 km za měsíc, v mini naprosto nevídaná porce.
Nevíme, za jakých okolností majitel s vozem tak moc najezdil, ale s průměrným nájezdem velmi blízko onomu černému Passatu. Pokud si navíc pořádně projdete jednotlivé záznamy ze servisní knížky, odhalíte ještě bizarnější špičky. V krajních případech vůz ujel 33 tisíc km za 43 dnů nebo 26 tisíc km za 36 dnů. To jsou průměry přes 720 km denně včetně víkendů a státních svátků a skoro se člověk nediví, že majitel předepsané kilometry pro kontroly nezřídka překračoval - i tak musel mít pocit, že v servisu byl naposledy včera.
Můžeme předpokládat, že většinu najetých kilometrů zdolal v rámci zaměstnání, takže asi i za firemní peníze na palivo, jinak by se ani v tak malém autě účtů nedoplatil. A podobně možná přišel k lehké nehodě, která vůz stála přední nárazník a masku; vůz údajně má v pořádku chladič i klimatizaci a motor funguje, takže je pojízdný, jen kvůli rozbité přídi není legálně použitelný a bude muset být opraven.
Pod kapotou je jednotka 1,4 HDi, která dává 70 koní a na přední kola je přenáší manuální pětikvalt. Výbava vozu není špičková, vidíme např. standardní rádio místo displeje navigace, ale jinak toho tu je docela dost - ESP, plejáda airbagů a elektrická okna jsou samozřejmostí a vůz má i tempomat.
V servisní knížce vidíme, že veškeré prohlídky byly prováděny v autorizovaném servise a posledního servisu se vozu dostalo v lednu letošního roku při 366 tisících kilometrech. Víme také, že rozvody byly měněny při 182 tisících km, takže je nyní čas je udělat znovu.
Cena auta je 4 990 Eur (mirror), tedy asi 135 tisíc korun. Není to zrovna málo na nájezd téměř 400 tisíc kilometrů u poškozeného auta, ale to je tady druhotné. Vůz je spíše bizarním důkazem toho, že mimořádně, až absurdně a nepochopitelně vysoké kilometry může mít najeto i auto pro takové využití naprosto nevhodné. Takže až někde v českém bazaru uvidíte dva roky starý Peugeot 208 po zapomětlivém důchodci, který ztratil i servisní knížku, ale jinak najel sotva 20 tisíc km, buďte opatrní. I takový vůz může mít „natočeno” skoro 400 tisíc km...
Díky za tip, Luďku!
Poškození tady není podstatné, tohle auto má za sebou opravdu úctyhodné množství kilometrů
Dokumentace najetých kilometrů je naprosto neuvěřitelná, sami se podívejte, jaký čas uběhl mezi některými servisními prohlídkami a kolik kilometrů vůz za tu dobu najel
Zdroj: Mobile.de
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejčtenější články
- Designér zbavil kamufláže přelomový nový Jaguar. Nemusí vypadat zle, jeho fiasko je ale asi nevyhnutelné
19.12.2024 - Dodge jako by dělal vše pro to, aby nový Charger selhal, po osmiválci, zvuku a vůbec mu sebral i možnost pálit gumy
19.12.2024 - Kia říká, že bizarní vzhled její poslední novinky lidé po spatření berou na milost, snad tomu ani sama nevěří
19.12.2024 - Majitel VW přes 7 měsíců čeká na opravu svého ID.4. Mezitím na něj prší svolávací akce, nakonec přišel zákaz prodeje
19.12.2024 - Poslední BMW 3 s šestiválcem bez turba a manuálem je k mání jako dodnes nové auto, je to Top Gun bizarních specifikací
19.12.2024
Živá témata na fóru
- BMW Divize 01.19. 14:33 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 01.19. 14:27 - pavproch
- IT poradna 01.19. 14:09 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.18. 16:22 - abgx1
- WAZE 01.17. 19:56 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 01.17. 19:37 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 01.17. 13:31 - řidičBOB
- Rychlodotazy 01.17. 11:42 - Jaggie